NAJVEĆA EKSPLOZIJA U SVEMIRU JOŠ OD VELIKOG PRASKA: Ostavila je za sobom RUPU u može da stane 15 NAŠIH GALAKSIJA!
Galaksija Ofiučus, Foto: Youtube printscreen

astronomija

Naučnici su otkrili naznake kolosalne svemirske eksplozije, pet puta veće od bilo koje druge poznate eksplozije u svemiru.

Smatraju da ju je uzrokovalo ogromno oslobađanje energije iz supermasivne crne rupe koja je od Zemlje udaljena nekih 390 miliona svetlosnih godina i da je ovaj događaj ostavio za sobom ogromnu udubinu u galaktičkom skupu Ophiuchus, piše BBC.

Astronomi već neko vreme proučavaju ovaj divovski skup galaksija jer su primetili kako ima neobično zakrivljenu ivicu. Sada smatraju kako bi razlog tome mogla biti ogromna šupljina unutar gasova koji se nalaze u tom galaktičkom skupu, a koju su stvorile emisije iz središnje crne rupe.

Naučnici su isprva sumnjali u ovo objašnjenje jer je udubina izuzetno velika, u nju bismo mogli smestiti 15 zaredanih Mlečnih puteva (naših galaksija). No, njihovu teoriju potvrdili su novi podaci s teleskopa Murchison Widefield Array (MWA) u Australiji i Giant Metrewave Radio Telescope (GMRT) u Indiji.

Istraživanje naziva Discovery of a Giant Radio Fossil in the Ophiuchus Galaxy Cluster objavljeno je u naučnom časopisu The Astrophysical Journal.

(Espreso.co.rs/Index)