KASANDRA POSETILA SVE 193 ZEMLJE SVETA, OVO JE NJENA LISTA NAJLEPŠIH: Na njoj i mesto iz SRBIJE, evo i KOJE (FOTO)
Kasandra Depekol, Foto: Printscreen/Instagram/cassiedepecol

putovanje i odmor

Kasandra Depekol iz Konektikata obišla je 193 zemlje sveta, ispričala je svoje utiske

Objavljeno:

Kasandra Depekol je ispunila svoj životni san i obišla je svaku državu na svetu. Svoje kratke memoare napisala je za Insider, a otkrila je kojih 10 zemalja su joj najdraže - ali i one koje možete slobodno da preskočite kada budete planirali sledeće putovanje.

Njeno iskustvo prenosimo u celosti.

- Sa 27 godina, ostvarila sam svoj san o lutanju svetom i da obiđem svaku državu na svetu kao solo turista. Tačnije, posetila sam sve 193 suverene zemlje — plus Tajvan, Kosovo i Palestinu, započela je Kasandra prepričavanje svojih utisaka.

- Osećam se vrlo inspunjenom u inspirisanju i obrazovanju mladih žena da se osmele i ostvare svoje strasti - ili šta god da ih uzbuđuje u životu. Poreklom sam iz Konektikata, i zbog finansijskih razloga, nikada nisam imala priliku da putujem dok sam odrastala. Jedina zemlja u kojoj sam bila pre 18. godine bila je Kanada - odakle je moja mama.

Imala sam taj urođeni osećaj da istražujem neistraženu teritoriju i želju da putujem svetom. Konkretno, želela sam da istražim mesta za koja su ljudi smatrali da nisu bezbedna i na koja obično ne bi putovali. Želela sam da iskoristim svoju privilegiju i sposobnost da uzvratim i unapredim svet u kome živimo, dok razotkrivam mitove o nekim od ovih nesigurnih nacija i promovišem mir.

Kada razmišljam o nekim od svojih omiljenih zemalja, moje misli me od vedu i do upoznavanja i komunikacije sa ljudima, kao i ka prirodnim pejzažima koji su mi doneli najviše radosti — volim prirodu. Sve moje omiljene zemlje imaju neke od najneverovatnijih pejzaža, raznolikih kultura i jedinstvenih kuhinja.

Ipak, moje omiljene zemlje se često menjaju, jer se tokom svakog godišnjeg doba setim svojih omiljenih mesta iz tog doba godine. Evo mojih trenutno top 10 omiljenih zemalja.

Argentina

Provela sam mnogo vremena tokom godina u Argentini i upoznala neke divne ljude odatle. Privlače me njihova godišnja doba i flora. Proleće u Bariločeu — gradu u argentinskom regionu Patagonije — je poput pojačanog izvora u Konektikatu zbog ogromnih planinskih lanaca i glečerskih jezera koja odražavaju živopisno lišće i čine sve intenzivnijim.

Od neverovatne lepote Salte do Kordobe, to je samo jedna od mojih omiljenih zemalja. Takođe uživam u pejzažu Ušuaje, koja je poznata kao kapija Antarktika, i fantastičnoj kuhinji. Kada posetim Argentinu, u potpunosti koristim njihove empanade, Asado i neverovatne slatkiše.

Austrija

Budući da sam ljubitelj planina i prirode, Austrija je uvek bila u stanju da isporuči – zemlja oduzima dah. Učenje o njegovoj istoriji i poseta dvorcima i palatama čini ovo putovanje tako bogatim. To je oštro, čisto, sveže, autentično i mesto koje sam uvek rado iznova i iznova posećivala.

Butan

Uvek podstičem ljubitelje kulture i prirode da bar jednom dožive Butan, ako je moguće — to je zaista očaravajuće mesto. Kada sam bila tamo u julu 2016, otkrila sam da je to veoma mirna zemlja. Oborili su rekorde po količini zasađenog drveća, u čemu sam učestvovala dok sam bila tamo. Ljudi su mirni i srećni, a okruženje to odražava.

Pakistan

Pošto sam proputovala ceo Pakistan; od gradova kao što su Karači i Lahore do glavnog grada Islamabada, mogu iskreno reći da je ova zemlja vredna posete. Kuhinja je teška, ali tako aromatična i ukusna. Slična Indiji, neki od uobičajenih začina koje koriste su kim, kurkuma, korijander, kardamom i cimet, i smatram da te arome zaista sijaju u njihovim zajedničkim jelima.

Pejzaži su takođe zapanjujući; od plaža do oblačnih šuma do himalajskih planinskih lanaca. Na kraju, ljudi su bili tako gostoljubivi i druželjubivi - bilo je nestvarno.

Vanuatu

Tokom svog boravka u Vanuatuu, preuzela sam na sebe da se zaista uronim u lokalne tradicije. Vanuatu je mala ostrvska država u Pacifičkoj Okeaniji. Lutala sam po selima, gde su me stranci dočekivali u svoje domove koji su me naučili vredne lekcije i pokazivali mi kako prave neka od svojih tradicionalnih pića, poput kave — nefermentisanog pića od korena lekovite biljke i uvek servirano hladno.

Vanuatu je prelepo mesto i studenti sa kojima sam razgovarala bili su jedni od najzanimljivijih i najlepših.

Island

Island je još jedna zemlja koju sam posetila nekoliko puta jer jednostavno ne mogu da se zasitim njenog prirodnog sjaja. To je savršeno mesto za bekstvo radi utehe i razmišljanja.

Gradovi nisu preveliki, ljudi su veoma gostoprimljivi,hrana je ukusna, a pejzaži su van ovog sveta. Bila sam fascinirana plodnim nizinama i geotermalnim okruženjem.

Island ima preko 600 vrsta mahovine koje čine da zemlja izgleda potpuno jedinstveno za bilo koju drugu zemlju koju sam iskusila.

Oman

Bliski istok zauzima posebno mesto u mom srcu, a Oman je jednostavno savršeno mesto za uranjanje u tradicionalnu arapsku kulturu. Dobrota ljudi Omana je najvažnija, a njihova kuhinja je previše dobra. Od njihove kafe do njihovog meda, sve je prosto neverovatno.

Pustinjski pejzaži i more su zaista osvežavajuća pauza i prirodno stvaraju prostor za otvoren um da doživi sve što Oman može da ponudi.

Kalifornija, Sjedinjene Države

Postoji razlog zašto mnogi ljudi hrli u SAD, a ja moram da ih uvrstim u svojih 10 najboljih zemalja.

Kalifornija je kao lonac za topljenje kultura, kuhinja, pejzaža i tradicija. To je zaista sjajno mesto za doživljaj ukusa sveta i upoznavanje ljudi sa svih strana. Da sam htela, mogla bih jednog dana da posetim prašumu u Portoriku i da sutradan doručkujem u kubanskom kafiću con leche i pan tostado u Majamiju.

Mogla bih i da pešačim pustinjom Mohave u Kaliforniji jednog jutra, večeram u eritrejskom restoranu u San Francisku kasno tog popodneva i spavam među stablima smrče sa pogledom na Tihi okean sa zemljom prekrivenom snegom u Oregonu do večeri.

U SAD-u su različita okruženja tako blizu jedno drugom avionom.

Mauricijus

Mauricijus je toliko potcenjen jer je neuobičajeno mesto za putovanje, ali je tako divno mesto za posetu. Sviđa mi se njihova posvećenost odgovornom turizmu i divila sam se kako je zemlja bila netaknuta i prirodno lepa kada sam je posetila. Takođe sam smatrala da je kulturna raznolikost fascinantna, sa zajedničkim vrednostima i tradicijama između indijskih, kineskih, afričkih i evropskih zajednica. Ljudi su bili veoma gostoprimljivi prema meni. Na Mauricijusu su me dočekali raširenih ruku i vratila bih se u tren oka.

Tunis

S obzirom na sve sukobe i previranja koje je Tunis iskusio tokom godina, bila sam prijatno iznenađen svojim iskustvom u ovoj zemlji. Prelepo je. Otputovala sam u Tunis u decembru 2015, otprilike nedelju dana nakon bombardovanja u Tunisu 2015, skoro dve nedelje nakon pucnjave u Radison Bluu i samo šest meseci nakon napada u Susu u kojima je poginulo 39 turista.

U Tunisu su se tada dešavala velika previranja koja su, s pravom, odvratila turiste od želje da posete. Otišla sam preko noći trajektom, putovanje je trajalo oko 10 sati, iz Palerma, u Italiji, do Tunisa i spavala na komadu kartona na podu, bez mreže za mobilni telefon ili bežičnog interneta, okružena meštanima iz Italije i Tunisa - ali uglavnom Tunižana.

Bilo je pomalo uznemirujuće, ali kada sam stigla, svuda je bilo lepote. Odsela sam u Sidi Bou Saidu - u severnom Tunisu - i stigao do ruševina Kartagine u blizini, između ostalog. Ima toliko toga da se vidi, a takođe i toliko istorije. Otkrila sam da su ljudi veoma ljubazni i osećala sam se više nego bezbedno kao žena koja putuje solo.

Nisam imala najbolje iskustvo u zemljama u kojima su me muškarci loše tretirali. Ovo su zemlje u kojima sam imala loše iskustvo:

Italija

Bila sam u Italiji mnogo puta u poslednjih 15 godina i moj pradeda je bio Italijan — tako da imam dosta nasleđa tamo. Ali bez obzira koliko puta dolazim, muškarci me neprestano uznemiravaju u javnosti. Prava je šteta jer su žene oduvek bile veoma ljubazne prema meni i odrasla sam učeći mnogo od njih, radeći u restoranima i u Italiji i u Americi. Volim kuhinju, kulturu, pejzaže i skoro sve o zemlji, ali kad god odem, izgleda da me muškarci ne poštuju.

Međutim, njihovi postupci ne odražavaju nužno vrednosti zemlje u celini — za koje bih rekao da su ljubaznost, velikodušnost i gostoprimstvo.

Severna Koreja

Kada sam posetila Severnu Koreju u avgustu 2016, bilo je to ponižavajuće iskustvo. Moj severnokorejski turistički vodič je bio najslađa i najkorisnija osoba - i svi lokalci na koje sam naišla bili su zaista ljubazni. Međutim, posetila sam Severnu Koreju, shvatajući ozbiljnu potrebu da se poštuju njihova pravila — takođe znajući da ljudi koji tamo žive moraju da žive po tim pravilima svakog trenutka.

Morala sam da tražim dozvolu kad god sam fotografisala i nisam smela da napustim hotel bez dozvole. Morao sam da ostavim svoju DSLR kameru, telefon, GPS uređaj za praćenje (koji sam koristila za svoju bezbednost da bi moja porodica znala gde se nalazim) i laptop u ormariću na aerodromu Šenjang, jer zvaničnici imaju pravo da ih zaplene ako to žele. Ponela sam svoj GoPro koji sam bila spreman da izgubim, pa sam tako mogla da snimim sve svoje fotografije i video zapise tamo.

Dok sam bila u Severnoj Koreji, takođe mi nije bilo dozvoljeno da razgovaram sa građanima Severne Koreje. Popila sam šoljicu kafe u holu hotela i ostavila je na stolu kada sam završio, ali mi je rečeno da ni to ne mogu. Bilo je mnogo malih pravila zbog kojih se osećala kao da hodam po ljusci jajeta.

Bonus video:

04:13

NOVA HIT DESTINACIJA ZA LETOVANJE! Hoteli su renovirani, a ponude izuzetno povoljne! Najbolji aranžmani DO KRAJA JUNA

(Espreso/Insider)

Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!