OPASNA PREVARA VREBA MEĐU MOBILNIM OPERATERIMA, PAZITE SE: Ženi stiglo da mora da plati 1.800 EVRA a nema ni ugovor
Gospođa iz priče, ispostavilo se, kod jednog je operatera potpisala pretplatnički ugovor te na korišćenje dobila telefon, a kod drugog tablet, iako uređaje u svojim rukama nikad nije držala!, Foto: Printscreen / Google street view

PREVARA

OPASNA PREVARA VREBA MEĐU MOBILNIM OPERATERIMA, PAZITE SE: Ženi stiglo da mora da plati 1.800 EVRA a nema ni ugovor

Gospođa iz priče, ispostavilo se, kod jednog je operatera potpisala pretplatnički ugovor te na korišćenje dobila telefon, a kod drugog tablet, iako uređaje u svojim rukama nikad nije držala

Objavljeno: 07.03.2019. 17:29h
  • 15

Jednoj 78-godišnjakinji iz Zagreba skoro je pozlilo kad je u poštanskom sandučetu pronašla čak dva naloga za naplatu zbog neplaćenih računa, i to kod čak dva teleoperatera.

Ni jedan od ta dva, naravno, nije bio onaj koji koristi, a nalozi su sve skupa iznosili više od 14 hiljada kuna, tačnije prvi 7.900, a druga 6.400 kuna, odnosno ukupno preko 1.800 evra.

Gospođa iz priče, ispostavilo se, kod jednog je operatera potpisala pretplatnički ugovor te na korišćenje dobila telefon, a kod drugog tablet, iako uređaje u svojim rukama nikad nije držala, niti su joj trebali s obzirom na to da ih zbog vremešnosti nije baš sklona tome da ih koristi.

A niti je zaista potpisala ugovor, jer je po sudskoj presudi zaključeno da je bila žrtva krađe identiteta prilikom koje se neko, zasad nepoznati počinilac, domogao njenih ličnih podataka te uz pomoć samo malo veštine na račun penzionerke postao bogatiji za vredne uređaje.

Prema podacima Agencije za zaštitu ličnih podataka, samo u poslednje dve godine ovom je telu pritužbu zbog sklapanja pretplatničkog ugovora kroz krađu ličnih podataka predalo 72 korisnika, a 2017. godine podaci su se prvi put počeli voditi i pri HAKOM-u, što sve govori u prilog tome da je reč o prilično čestoj vrsti krivičnog dela.

Jednom kad se s njome susretne, udruženja za zaštitu potrošača oštećenog korisnika će uputiti da prijavu pod hitno preda na dva tela - Agenciju za zaštitu ličnih podataka, ali i policiji, kako bi po kratkom postupku pokrenula prijavu zbog krivičnog dela protiv nepoznatog počinioca. Ipak, prijava prvom telu za korisnika je verovatno najvažnija, posebno zato što će upravo Agencija biti prvo telo koje će korisniku, pokaže li se da je zaista bio žrtva ovog teškog nedela, pomoći u obustavi naplate računa, kao i raskidanju nelegalno sklopljenog ugovora.

 

"U ovakvim slučajevima te u slučajevima utvrđenja nepravilnosti obrade ličnih podataka agencije donosi rešenje kojim zabranjuje njihovu dalju obradu, a operateru zabranjuje dalje raspolaganje istim ličnim podacima u svrhu naplate potraživanja. U većini slučajeva, teleoperatera otpišu sporna potraživanja i odustanu od daljih procesa naplate, a ako to ne učine, od meseca maj 2018. godine na osnovu odredba Opšte uredbe o zaštiti podataka, postoji mogućnost izricanja novčane kazne od strane Agencije u iznosu do 2 odnosno 4 posto ukupnog godišnjeg prometa na svetskom nivou ako je reč o preduzetniku ", stoji u pojašnjenju Agencije.

Prema podacima koje prikuplja Udruženje Potrošač, počinioci ovakve vrste krivičnih dela obično vrlo dobro targetiraju svoje žrtve, posebno tražeći ranjive grupe poput starijih osoba, dece ili pak osoba sa posebnim potrebama, a neretko je slučaj i da žrtva sama pristane učestvovati u ovakvoj vrsti prevare, ne sluteći da će cela priča na koncu za nju završiti sa teškim finansijskim posledicama.

"Naprimer, počinioci nagovore neku osobu da pristane na svoje ime, u zamenu za neku svotu novca, omogućiti počiniocu da sklopi pretplatnički ugovor, uveravajući ga pritom da će operateru dati neku lažnu adresu te da mu mesečni računi nikad ni neće stići. To se naravno često izjalovi pa osoba koja je pristala da učestvuje u ovako nečemu na kraju dobije izdašan ugovor iz kojeg će se vrlo teško izvući ", kažu u Potrošaču.

U većini slučajeva, ispada iz odgovora Agencije za lične podatke, krivica zbog sklapanja pretplatničkog ugovora na tuđe lične podatke događa se zato što teleoperatera na preduzimaju sve potrebne mere zaštite neophodne za utvrđenje identiteta korisnika, a nadzor koji su proveli nad brojnim provajderima pokazao je da su česti primeri sklapanja pretplatničkih ugovora na osnovu nepotpunih ili netačnih podataka, netačnih podataka o adresi prebivališta ili adresi dostave uređaja, a često budu otkriveni i posve pogrešni podaci o datumima rođenja korisnika, kao i korišćenje falsifikovanih ličnih karata.

BONUS VIDEO:

RAKUN SLASNO JEDE BANANU IZ RUKE! Iako ne može da prestane, kada se dovoljno najeo, pokazao je šapom da mu je dosta i da ne želi više! 

(Espreso.rs /  Jutarnji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media