MARKO JE RADIO U DRŽAVNOJ FIRMI, PA BEZ PLANA OTIŠAO U KINU: Vratio se na Balkan posle 5 godina, POTPUNO drugačiji!
Ilustracija, Foto: Profimedia

ŽELEO IZAZOV

MARKO JE RADIO U DRŽAVNOJ FIRMI, PA BEZ PLANA OTIŠAO U KINU: Vratio se na Balkan posle 5 godina, POTPUNO drugačiji!

Kada je Marko Martinović (34) pre pet godina otišao u Kinu, nije imao konkretniji plan od onoga da želi nove izazove

Objavljeno:

Bivši državni službenik u Hrvatskoj, nakon poslovnog putovanja u Aziji vraća se u Hrvatsku s novim adrenalinskim sportom koji vredi milione.

Kada je Marko Martinović (34) pre pet godina otišao u Kinu, nije imao konkretniji plan od onoga da želi nove izazove. Osećao je da raspolaže određenim potencijalom, za koji je smatrao da ga zbog raznih okolnosti ne može do kraja pokazati u Hrvatskoj. I nije pogrešio.

- Kinu sam odabrao zbog snažnog multikulturalnog tržišta. Zemlja je rasla, ekonomski i društveno, a procenio sam i da će kineski jezik postati vrlo važan za budućnost, zbog čega sam želeo da ga naučim. Napustio sam sigurnost državne firme u Hrvatskoj i jednostavno otišao. Pomogao mi je moj avanturistički duh - uveo nas je u priču Martinović koji je otišao u Kinu bez unapred dogovorenog posla i s kartom u jednom smeru. Radeći honorarne poslove učio je jezik, da bi se nakon 7 meseci zaposlio na menadžerskom poslu u jednoj multinacionalnoj kompaniji. Uskoro su , međutim, na pamet počele da mu padaju i druge ideje.

Kina
Kina foto: Profimedia

Hiljade stranaca

Mesto radnje? Grad Sudžou u regionu Đangsu, blizu Šangaja. Grad od 11 miliona stanovnika.

- U gradu radi barem pedeset hiljada stranaca, u raznim kompanijama. S obzirom da sam već bio svestan jako dobrog ekonomskog standarda lokalnog stanovništva i stranaca, kao i slabe ponude sportskih događaja u tom gradu, shvatio sam da bi mogla da postoji potražnja za događajima s borilačkim sportovima. Tako sam 2015. godine osmislio koncept “black tie boxing”, inače poznat u zapadnom svetu kao “white collar boxing”. Imajući vrlo mali budžet i verujući da Kinezi neće prihvatiti koncept zbog nepopularnosti boksa tamo uopšteno, odlučio sam da privučem prvo strance procenjujući da će se onda kasnije i Kinezi zainteresovati, jer tradicionalno prate zapadne trendove.

Tako sam pozvao i brata da dođe u Kinu i uključi se u tada naš mali tim i tako je tek pokrenuti start-up počeo ubrzano da raste. Koncept događaja je da nudimo menadžerima tri meseca bokserskih treninga, koji kulminiraju jednim gala događanjem u luksuznom hotelu gde ih dočeka ring, publika i protivnik. Tako se oni osećaju kao najveće bokserske zvezde na jedan dan - pojasnio je Martinović koncept kojim je osvojio Kinu.

Mediji poludeli

- Zbog velikog interesovanja i rasprodatosti svakog našeg događaja, okupili smo i internacionalni tim od 60tak ljudi koji rade na događaju. Bokseri dolaze da podrže u velikom broju i kolege, prijatelji, porodica, kao i ostali zainteresovani ljudi. Kako je rastao broj ljudi i popularnost, uključio se i veliki broj tamošnjih medija koji nas prate. Od samog početka događaja uključili smo i humanitarni aspekt u naš projekt. Finansijski pomažemo siromašnima, a i sami učesnici događaja se rado uključe, koliko mogu.

Tako smo i sav prihod od našeg drugog eventa dali u humanitarne svrhe što je direktno pomoglo jednoj devojčici kojoj je bilo potrebno hitno lečenje – nastavio je Martinović, koji i sam dolazi iz bokserske porodice, budući da mu se tim sportom bave brat, ujak, a i on sam je proveo velik broj sati u bokserskoj dvorani i rukavicama dok je živeo u Hrvatskoj. U vreme rasta njegove kompanije u Kini, zbog potrebe posla u multinacionalnoj kompaniji, preselio se u Šangaj. Tamo se prvi put i susreo s Tough Mudder događajem.

- Tu sam upoznao neke ljude s interesantnim informacijama o globalnom sportskom eventu i brzorastućoj i atraktivnoj sportskoj kategoriji – sportovima izdržljivosti, kojoj pripada i Tough Mudder. Radi se o avanturističkom, timskom sportu koji se odvija na velikom prostoru, uz super inovativne prepreke, koje se savladavaju uz timski rad. Sam sport je dosta atraktivan, ali nezaobilazna je ta pozitivna energija tima koja te podstiče, diže i pomaže ti u trenucima neodlučnosti!

Dakle, kompetitivnost nije najvažnija, pogotovo ne u nekim entry level varijantama te discipline – nastavio je Martinović koji je kroz pregovore s vodećim ljudima koji stoje iza Tough Mudder koncepta dobio licencu za dovođenje Tough Muddera u Hrvatsku. Ponosan je što je Hrvatska četvrta evropska zemlja u kojoj će Tough Mudder biti zastupljen, pored Irske, Nemačke i Velike Britanije.

- Na osnovu našeg uspeha u dalekoj Kini, dobili smo tu veliku priliku da dovedemo globalno popularni Tough Mudder event u Hrvatsku. Sedam meseci su trajali teški pregovori, jer njih je zanimalo sve što planiramo da radimo, na logističkom, strateškom i operativnom nivou – otkrio je Martinović pa dodao da je unutar Tough Muddera svaki učesnik izazova zapravo – pobednik. Sve što je bitno jeste da uspešno pređete aktivnu stazu uz pomoć timskih kolega.

- Prvi Tough Mudder event koji ćemo dovesti u Hrvatsku biće 5K Urban, a to je početni nivo tog sporta, nivo koju je moguće proći i bez treninga i nivo koji je pogodan za razne oblike sportskog druženja, kao što je team building – objasnio je Martinović, dodavši da su najbitniji elementi Tough Muddera, zapravo, druženje i uživanje u trci, koju oni vole nazivati “izazov”.

- Tu nema ni merenja vremena, ali ima puno pomaganja drugim takmičarima, pa i sklapanja novih prijateljstava. Atmosfera na tom izazovu bude festivalska, i posebno sam je doživeo na jednom Tough Mudder događaju u Londonu, gde sam takođe išao kako bih bliže upoznao koncept – rekao je Martinović o brzorastućem sportu na čija takmičenja svoje menadžere šalju i divovi poput Majkrosofta i Gugla.

35 miliona trkača

A koliko je sam sport atraktivan, pokazuju i brojke – na Tough Mudder izazovima se na 4 kontinenta dosad se takmičilo čak 3.5 miliona ljudi, a na Fejsbuku ih prati čak 6 miliona korisnika. Izazovi se, uzgred rečeno, prikazuju i na najvećim sportskim televizijama, a u humanitarne svrhe je preko samih događanja po čitavom svetu do sada prikupljeno preko 10 miliona dolara. Industrija globalno ostvaruje preko 500 miliona dolara prihoda. Martinović tvrdi da će pojava Tough Muddera u Hrvatskoj osim sportu, služiti i turizmu.

- Taj entry level izazova koji ćemo mi premijerno uvesti u Hrvatsku unutar 5K Urban eventa je prilagođen široj publici, tako da je za pretpostaviti da će evropski fanovi Tough Muddera doći na naše događanje u Zagreb. I inače na većim Tough Mudder događajima širom sveta na kojima učestvuje između 10-15.000 ljudi dolazi bar 30% stranaca.

O tome koliko Tough Mudder ima poklonika po čitavom svetu, govori i činjenica da čak 95% ljudi koji prvi puta iskuse Tough Mudder događaj, žele ponovno da učestvuju– završio je Martinović, koji će u Zagrebu iduće godine, na za sada tajnoj lokaciji, predstaviti Tough Mudder događanje na 250 000 metara kvadratnih, uz atraktivne prepreke, sportski izazov i dobre vibracije.

BONUS VIDEO: SKINULA JE SVAKU DLAČICU UZ POMOĆ 2 SASTOJKA: Svi ih imate u kući, a ovako možete da se izdepilirate! GENIJALAN TRIK!

(Espreso.co.rs/Jutarnji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.