MERCEDES SMRTI: Poginuli su u autu koji nije smeo da ide na put
Foto: Profimedia

istina

MERCEDES SMRTI: Poginuli su u autu koji nije smeo da ide na put

Auto u kojem su život izgubili Dajana i Dodi bio je smrtna klopka, ali svi su ignorisali upozorenja

Objavljeno:

Mercedes koji je princezu Dajanu i Dodija Fajeda odvezao u smrt "bio je opasan krš koji nije smeo na put, ali upozorenja su svi ignorisali". Šokantan je to detalj vezan uz smrt princeze Dajane koja je poginula pre 21 godinu.

Upozorenje da auto nije siguran i da pri brzini većoj od 60 kilometara nije stabilan došlo je samo dva meseca pre fatalne nesreće u Parizu 31. avgusta 1997. godine. Mercedes S280 Dajani, Dodiju i njihovom vozaču osigurao je hotel Ritz, koji je u vlasništvu Dodijevog oca Mohameda Fajeda, a auto je bio u vlasništvu agencije Etoile Limousines, koja je Ritzu iznajmljivala automobile i vozače. Mercedes je bio izuzetno opasan, a početkom te godine čak je bio ukraden i sudelovao je u nesreći, u kojoj se nekoliko puta prevrnuo na krov. Auto je bio potpuno uništen, ali na čuđenje nekih stručnjaka ipak su ga poslali na popravak, umesto da su ga skroz povukli. To je ispričao Paskal Rostain, pariški fotograf, čiji prijatelj je radio u to vrieme u Ritzu i on mu je prepričao celu aferu s tim Mercedesom.

Njegov je prijatelj bio vozač u Ritzu i jednom prilikom je odvezao Mercedes na testnu vožnju i primietio da auto nije pouzdan, te je upozorio svoje šefove.

"Moj prijatelj je dva meseca prie nesreće menadžeru Ritza izričito rekao da se tog auta moraju rešiti. Posebno mu je napomenuo da auto radi velike probleme pri vožnji bržoj od 60 kilometara na sat. No, to nije bio jedini problem s 'ukletim' Mercedesom. Kupljen je u septembru1994. godine za 85.000 funti.

U januaru 1995., samo četiri meseca nakon kupovine, ga je ukrao zatvorenik koji je uslovno pušten na slobodu i divljački se vozio s njim po predgrađima Pariza. Vozio ga je brže od 100 kilometara na sat i više puta se s njim prevrnuo na putu. Tadašnji vlasnik auta dobio je od osiguravajuće kuće odštetu i to u gotovo celom iznosu u kojem je plaćen, jer su to smatrali novim autom, ali uz objašnjenje da je auto nepopravljiv. Vlasnik auta, Eric Bosket je čak tražio od osiguravajuće kuće da mu vrate auto da ga popravi, ali su ga odbili i rekli da bi auto bio nesiguran i opasan čak i nakon popravke.

Tu sad dolazi najnevjerojatniji deo priče. Auto je proglašen smećem i odvezen na otpad, ali tamo ga je našao neki mehaničar, koji ga je uzeo, popravio i prodao agenciji Etoile Limousines. Neils Siegel, koji je tada radio u agenciji je rekao da su Mercedes platili 40.000 funti, ali odbio je komentirati navode da auto nije bio za vožnju. Istraga nakon smrti nije bila fokusirana na Mercedes u kojem su poginuli, a tek je jedna osiguravajuća kuća napravila testove koji su pokazali da auto nije smeo na put uprkos tome što je bio popravljen.

U dokumentarcu koji će se uskoro prikazati, sagovornici su kazali da su bili prilično iznenađeni kad su shvatili da francuski i britanski istražitelji nisu pokazali nikakav interes za pistoriju tog Mercedesa koji ja završio smrskan ispod pariškog mosta. Na kraju su kao krivca proglasili vozača Henrija Paula jer je izgubio kontrolu nad vozilom u tunelu Alma, proglasili da je bio pijan, te na antidepresivima i da nije mogao kontrolisati vozilo dok su ih proganjali fotoreporteri.

Takođe su kao faktor koji je bio jedan od presudnih za pogibiju naveli činjenicu da Dajana nije bila vezana. No, o Mercedesu i činjenici da je u jednom trenutku taj isti auto bio na otpadu nitko nije spomenuo niti se iko tim podatkom bavio.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/express.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.