NAUČNICI SU OTVORILI OVU DUGAČKU BELU CEV: Kad su videli šta je izgmizalo iz nje, nije im bilo do nauke! (VIDEO)
Foto: Printscreen/ Daily Mail

otkrivena nova vrsta na filipinima

Objavljeno: 10:09h

Naučnici su otkrili novu vrstu velikog mekušca Kuphus polythalamia koji dostiže veličinu bejzbol palice. Veliku, sluzavu životinju naučnici su izvukli iz ljušture u obliku kljove.

Postojanje ljušture zabeleženo je još u 18. veku, ali naučnici nikada ranije nisu došli do životinje iz nje.

Stanište ove vrste je bilo nepoznato sve dok jedan od saradnika na istraživanju nije objavio dokumentarni film koji prikazuje mekušce nastanjene u blatima plitkih laguna.

Kada su istraživači napokon došli do živog primerka Kuphus u svojoj ljušturi, doktor Danijel Distel vođa istraživanja otvorio je ljušturu i pustio životinju iz nje.

- Bio sam preplašen kad sam prvi put video veličinu ove bizarne životinje - Izjavio je Marvin Altamia, istraživač sa nautičkog instituta na Univerzitetu na Filipinima.

S obzirom da ova životinja nikad ranije nije bila proučavana, malo se zna o njenoj istoriji, staništu ili biologiji.

- Sumnjamo da se ovaj veliki mekušac u potpunosti razlikuje od ostalih vrsta koji se hrane drvetom - rekao je doktor Hejgud, profesor medicinske hemije na Hemijskom fakultetu na Juti.

Dok drugi crvi svoju jazbinu kopaju u drveću tako što uz pomoć bakterija izjedaju drvo, Kuphus živi u blatu i takođe koristi bakterije kako bi se prehranio, samo što to čini u blatu umesto u drveću.

Istraživači će nastaviti da ispituju ulogu koju ima drvo u jedinstvenom prelazu između ove dve vrste velikih crva.

(Espreso.co.rs / Daily mail)