NA BOŽIĆ OTKRIVENE SVE MRAČNE TAJNE SA ESTRADE! Voze skupe MEČKE, a cenkaju se ko na PIJACI, a onda i OVO!
Foto: Printscreen

OPA

NA BOŽIĆ OTKRIVENE SVE MRAČNE TAJNE SA ESTRADE! Voze skupe MEČKE, a cenkaju se ko na PIJACI, a onda i OVO!

Kompozitor i producent Saša Nikolić napisao je hitove Aleksandri Prijović, Aleksandri Mladenović, Tamari Milutinović, ali i pop pevačici Mariji Šerifović

Objavljeno:

Današnja estrada ne može bez dobrih i kvalitetnih pesama koje broje milionske preglede na društvenoj mreži „Jutjub“. Publika kao jedno u glas peva hit numere izvođača poput Jelene Karleuše, Cece Ražnatović, Lepe Brene, Seke Aleksić, Lexington Benda, Marije Šerifović, Aleksandre Prijović, ali retko ko zna ko zapravo stoji iza svih tih hitova. Jedni od najpopularnijih kompozitora, producenata i tekstopisaca na domaćoj sceni su Aleksandar Milić Mili, Bane Opačić, Saša Nikolić i Jelena Trifunović. Oni za mediji otkrivaju kako izgleda njihova saradnja sa poznatima, ali i ko je najzahtevniji, a ko najjednostavniji za saradnju.

Aleksandar Milić Mili, Saša Popović
foto: Espreso

Aleksandar Milić Mili radio je Cecine najprodavanije albume, prvi album Ane Nikolić, ali i sa Lepom Brenom je sarađivao na albumu „Uđi slobodno“ čiji se hitovi i dan danas pevaju.

- Sarađivao sam sa velikim zvezdama poput Cece Ražnatović, Lepe Brene, Ane Nikolić. Radim onda samo kada je energija dobra i pozitivna. Svi faktori su bitni kada se jedan album priozvodi, čim bi se javilo nešto negativno u saradnji, istog momenta bih prestao da sarađujem – izjavio je Mili za medije.

Kompozitor i producent Saša Nikolić napisao je hitove Aleksandri Prijović, Aleksandri Mladenović, Tamari Milutinović, ali i pop pevačici Mariji Šerifović. On je istakao da je upravo ona najjednostavnija kada je saradnja u pitanju.

- Najjednostavnija za saradnju je Marija Šerifović. Ona dođe u studio, otpeva, napravi male korekcije i sve brzo završi. Ima dosta izvođača koji su komplikovani za saradnju i stalno nešto menjaju, ali ne bih ih pominjao ovom prilikom.

Kompozitor i tekstopisac Bane Opačić napisao je jedne od najemotivnijih balada za Lexington Bend, Lapsus bend, Milicu Todorović, Dženana Lončarevića, kao i brojne druge izvođače, a on za medije otkriva da što je pevač ostvareniji i saradnja je lakša.

- Ne mogu da kažem da imam loša iskustva. Što je pevač ostvareniji on je jednostavniji i za komunikaciju i za saradnju. Teži su neki koju u usponu ili u padu, ali nikada nisam doživljavao da je njihova nesigurnost okrenuta ka meni već je to borba koju vode sa sobom.

Tekstopisac Jelena Trifunović najprepoznatljivija je po baladama koje je napisala za Seku Aleksić, Adila, Danijelu Vranić, pokojnog Tošeta Proeskog.

Jelena deli slično mišljenje sa Banetom Opačićem da su najupsešnije zvezde najmanje zahtevne.

- S obzirom na to da jako volim svoj posao, saradnja sa poznatima mi ne pada teško. Mnogi smatraju da sam privilegovana što sam svakodnevno u kontaktu sa njima, ali ja na to tako ne gledam. I mogu slobodno da kažem da što je pevač uspešniji, to je jednostavniji i kao čovek i kao saradnik. Izdvojila bih Sašu Matica, Seku Aleksić i Tropiko bend koji su mi ukazali apsolutno poverenje, a samim tim uspeh nije izostao. Postoje oni koji su malo zahtevniji. Kada na tu temu govorim, ne mogu a da ne pomenem Adila sa kojim imam predivnu saradnju i uz kojeg sam od prvog dana njegove karijere. On često ima viziju koju nije uvek lako realizovati, ali se i pored toga uvek radujem kada me pozove za neku novu pesmu.

Kada su cene u pitanju srpski kompozitori i tekstopisci tvrde kako se na kraju svakom pevaču kupljena pesma isplati i da na njoj zaradi mnogo više nego što je plati.

- Ono što je dobro, to nije skupo. Dugo vremena nisam prodavao pesme, pa ne znam kako cene na tržištu funkcionišu, jer ja uglavnom radim velike projekte kao što je bio slučaj sa Brenom i Cecom. Ceo projekat se uradi zajedno sa marketingom, promocijom i onda na turneji delimo zaradu – rekao je Mili, dok je Saša spomenuo punu cenu pesama na tržištu.

- Neko snimi jednu pesmu i na njoj zaradi 200 puta više. Dođe sa kolima od 100.000 evra i teško mu da izdvoji novac za pesmu. Neka realna cena na tržištu je od između pet i šest hiljada evra za pesmu, ali sa svim spotom i ostalim stvarima koje idu bez deset hiljada evra je nemoguće proći ko želi da uradi kvalitetno. Ne postoji puno cenkanja, ali kod mene dolazi oni koji imaju da plate pesmu. Ili imaš novac ili nemaš. Uvek se desi da neko ostane dužan, ali sve je to u službi posla, a onda isplati kad može – rekao je Nikolić.

Bane Opačić sa druge strane smatra da je prodaja pesama postala kao „cenkanje na pijaci“ i da je kvalitet urušen.

- Mladom izvođaču je pre svega potreban producent. Neko ko će svojim iskustvom iscrtati trasu kojom treba da se kreće, da mu na osnovu karaktera pronađe u šta će mu publika poverovati dok peva. Deo kupovine pesama je kod nas sveden na pijačnu prodaju i samim tim i kvalitet muzike urušen. Moj način je potpuno drugačiji i jako je važan faktor poverenja jer ipak je muzika grana umetnosti iako se estrada godinama “trudi” da spuštanjem kvaliteta više pripada šundu nego umetnosti. Verovatno postoje cenkanja na estradi, ali ja ne mogu da kažem da imam takva iskustva danas. Mislim da je jako važno ceniti sebe i biti svestan sopstvene vrednosti – izjavio je Opačić, dok Jelena Trifunović ističe kako je u današnje vreme nezahvalno pričati o cenama.

- Nezahvalno je pričati o cenama u današnje vreme, ali svima je poznato da je za ovaj posao potrebno puno novca. Velika su ulaganja, ali su velika i primanja. Kvalitet uvek košta. Treba imati na umu i to da pevač samo jednom u životu plati pesmu za koju se opredelio, a da na konto te pesme stiče mogućnost godinama da zarađuje i živi od toga. U mom slučaju cenkanja je bilo jako malo. Za 17 godina koliko se bavim ovim poslom, možda sam dva, tri puta bila u takvoj situaciji. Nisam pristalica toga – rekla je Tirifunovićeva.

Sagovornici su za medije otkrili da li su mislili da će neka pesma postati veliki hit, a na kraju se to nije dogodilo. Ili obrnuto. Mili otkriva da je publika najbolji pokazatelj da li je nešto upešno ili nije.

- Nisam nikada bio osoba koja je za svoj rad rekla ova pesma će biti hit. Pred sto hiljada ljudi kada se pesma zapeva i kada publika peva, tad znaš da je hit. Više sam tip kompozitora i producenta koji će reći ovo je totalno bezveze, a na kraju super prođe. Primer za to je pesma „Idi dok si mlad“ i „Votka sa utehom“ Cece, pesma „Uđi slobodno“ od Lepe Brene je na kraju postala hit, ali nisam mislio tako. „Beograd noću“ i „Lege, lege“ od Miligrama su me prevarili, a postali su sjajni hitovi – izjavio je za medije Milić, dok je Saša smatrao da pesma „Hajde da zažmurimo“ od Tamare Milutinović neće biti hit, a danas broji milione na „Jutjubu“

- Nekad te osećaj natera i kažeš ovo će proći, ali ne bude tako. Mislio sam da će pesma od Aleksandre Mladenović „Samo mi sudite pošteno“ postati veliki hit, ali to se nije dogodilo jer je u toj nedelje izašlo dosta pesama i nije uspela da se izdvoji. „Hajde da zažmurimo“ je ogroman hit, a nisam to očekivao. Mora mnogo faktora da se potrefi kako bi sve bilo na mestu - rekao je Saša.

Opačić je sa druge strane bio siguran u svoje izbore kada su numere u pitanju, ali je bilo trenutaka kada je i njega osećaj varao.

- Bio sam suguran za pesmu “Ako je do mene” i ispostavilo se da nisam pogrešio. Za “Dobro da nije neko veće zlo” nisam imao taj osećaj i drago mi je da sam demantovan. U poslednjih nekoliko godina sam veoma siguran u svoje procene, od “Pametna i luda”, “11” i mnogih drugih ali mislim da je to već stvar dve decenije iskustva i sigurnosti u ono što znam da radim – izjavio je za medije Bane, a Trifunovićeva otkriva koji su sve faktori bitni za dobru numeru.

- Da bi pesma postala hit potrebno je da se poklope muzika, tekst, aranžman i da pesma ode u prave ruke. Ako jedan od tih faktora izostane, pesma ne može da doživi uspeh velikih razmera. Takođe je bitan faktor marketing. Potrebno je izdvojiti dosta novca za promociju same pesme kako bi ona došla do ušiju slušalaca. Dešavalo se da pojedini pevači ispune sve te faktore, a da uspeh ipak izostane jer jednostavno ih narod neće – zaključila je Jelena.

Za kraj je Mili otkrio da su mu jedni od najdražih albuma snimljeni upravo sa Cecom na početku njene karijere. Saša je otkrio da mu je vrtoglavu popularnost donela saradnja sa Marijom Šerifović. Bane Opačić ne krije da je njegova najdraža napisana pesma „Nina“ koju je posvetio ljubavi svog života, dok je Jelena Trifunović kao omiljene izdvojila duet Danijele Vranić i Ace Lukas “Niko kao ti” i pesmu “Sve je ovo premalo za kraj” koju je otpevao pokojni Toše Proeski.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Blic.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.