ŠTA BALKANSKE KOMPANIJE MOGU DA NAUČE OD JALA BRATA? Mislili ste da sve znate o marketingu? GRDNO STE SE PREVARILI
Foto: Dragana Udovičić

NEVEROVATNO

ŠTA BALKANSKE KOMPANIJE MOGU DA NAUČE OD JALA BRATA? Mislili ste da sve znate o marketingu? GRDNO STE SE PREVARILI

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspe da skupi po preko milion pregleda na svih 6 pesama? Znači da je razvalio. (Ili da se Džastin Biber preselio na Balkan?).

Objavljeno:

Nije bitno da li slušate ovakvu muziku ili ne, i kakvi su vaši lični stavovi o svemu i ostalo, ali morate priznati da je iz aspekta marketinga stvarno fascinantno da je neko ovako dobro pročitao svoju ciljnu grupu i sve maestralno složio, piše marketinški stručnjak Kenan Kurdić.

I ništa od svega toga nije slučajno. Jasmin Fazlić (to mu je pravo ime) možda izgleda kao klošar i peva/repuje o niskim strastima, skupim automobilima i lakim ženama, ali je svoj proizvod, novi album pod nazivom #99, lansirao tako dobro da od njega mogu da uče skoro sve kompanije na Balkanu, čak i one s debelim budžetima i visokoobrazovanim marketing stručnjacima.

Istina je da on već ima izgrađeno ime iza sebe u muzici kojom se bavi, i da bi verovatno dobre rezultate postigao i bez dodatnog truda oko promocije, ali nije ništa prepustio slučaju i staroj slavi. I sve što je urađeno nije vredno spomena u nekom fensi marketinškom časopisu ili nagrade u Kanu ili na Clio-u, ali jednostavnost i složenost svega je zaista fantastična:

Hype + Influenceri

Još nedeljama pre objavljivanja samog albuma, Jala je koristio svoje profile na društvenim mrežama da zainteresuje publiku i prikaže proces samog stvaranja i tizere pesama. Što nije ništa neobično, svako to radi. Je l' tako?

foto: Printscreen Instagram

Ali su se u kreiranje hajpa oko novog albuma uključile i druge njegove kolege deleći objave na svojim profilima i postavljajući kaver art albuma za profilnu sliku. Sve kolege koje su učestvovale u ovome prave sličnu muziku kao on i imaju gotovo istu ciljnu grupu, što je Jali omogućilo da milione(da, toliko ljudi na Balkanu sluša ovo) informiše o onome što dolazi.

Takođe, promovisanje preko kolega iz iste branše i žanra pokazuje da Jala ima sjajan odnos sa svima njima i da ih ne gleda kao konkurenciju. Jer kolač je velik, ima dovoljno za sve ako se pametno podeli.

Reference iz popularne kulture

To je odlika i blokbaster holivudskih filmova: da kroz svoju priču provuku ono što je u tom trenutku popularno, a što je ujedno i predmet interesovanja njihove ciljne grupe. Bitno je povezati brend s drugim uspešnim i poznatim brendovima, jer tako se ostvaruje jako pozitivna asocijacija kod ciljne grupe. Tako naprimer Hobbs & Shaw, jedan od filmova koji je najviše zaradio u toku ove godine, ima u sebi spoiler za popularnu seriju Game of Thrones.

Jala zna za čim teži njegova ciljna grupa, šta (želi da) vozi, šta (želi da) pije, šta (želi da) nosi, itd. Tako on u svega 6 pesama pominje 20 različitih brendova, koji su dobro poznati na našim prostorima. Tu su: Mercedes, Nike, Audemars Piguet, Patek Phillipe (jedna se pesma čak zove po njemu), Rolex, Jack Daniels, Louis Vuitton, Diadora, Dior, Swatch, Gucci, BMW, Apple, Belaire, Jim Beam, Maybach, Audi, MasterCard, Campari i Belvedere.

foto: Printscreen Instagram

Pored toga, spominje i poznate ličnosti koje su neizostavan deo današnje popularne kulture, pa su tako tu: Kabib Nurmagomedov, Majk Tajson, Irina Šajk, 2Pac, Alberto Tomba, Džej, Relja, Nikolija, Kejt Mos i Vladimir Putin.

Najbolje je lansirati proizvod kad je 100% spreman.

Jala je uradio pravu retkost kada je reč o muzičarima kod nas - odjednom je izbacio spotove za sve pesme na albumu. Puno je novca potrošeno na produkciju šest spotova, ali se jako dobar deo vratio već u prva 24 sata od pregleda na YouTube kanalu.

Album definitivno ne bi doživeo ovakav boom da svih šest spotova nije bilo spremno u isto vreme, što je još jedan dokaz kako je najbolje u potpunosti pripremiti proizvod pre izlaska na tržište, kako bi se ostvarila maksimalna dobit i došlo do što većeg broja korisnika.

Igranje s tajmingom i platformama

Album nije istovremeno objavljen na svim muzičkim platformama. Amazon, iTunes i Google Play su bili prvi, #99 je na njima objavljen ujutro u nedelju, 8. septembra. Ovo su premium platforme, na kojima se ne može besplatno slušati muzika (osim ako vam nije mrsko da se peglate s Free Trial opcijom) tako da su oni najnestrpljiviji fanovi mogli da kupe album za 5$ do 7$ (zavisno od platforme) i tako prvi poslušaju hitove. Takođe, ovo su jako popularne platforme među balkanskom dijasporom, koja u svojim zemljama prebivališta jako često plaća za muziku. Jala je na ovaj način zaradio određenu količinu novca i pre samog službenog predstavljanja albuma.

foto: Printscreen

Sutradan, u ponedeljak, 9. septembra, je na red došao i YouTube, ali je i to objavljivanje bilo zanimljivo. Prvo je objavljena pesma "Gasira" u 14.00, potom "Patek" u 15.00, a onda i ostale s razmakom od po sat vremena. Na ovaj način je većinu svoje publike, koja nije poslušala pesme na premium platformama dan pre, držao u iščekivanju i skupljao preglede na jednu po jednu numeru. Deezer i Spotify, platforme na kojima takođe možete besplatno da slušate muziku, su dočekali svoj red tek u utorak, 10. septembra, nakon što su pregledi na YouTube-u već dostigli milionske cifre. Na ovaj način je kompletiran spektar platformi - slušaocima je album postao dostupan gde god da slušaju muziku, a Jala je optimizovao svoje šanse za profit već u samom startu na svakoj od njih.

Širenje brenda = Veća zarada

YouTube kanal s najvećim brojem pretplatnika, pesme sa milionskim pregledima, unapred rasprodani koncerti... Ali uvek može još! Po uzoru na planetarno popularne izvođače (Weekend, Kanye West...), koji širenjem svog ličnog brenda kroz odeću, obuću i slično, zarađuju ogroman novac, Jala i ekipa su pre 3 godine odlučili da pokrenu svoj brend odeće - Imperia Clothing.

foto: Printscreen

Pored toga što standardno promoviše svoj brend na društvenim mrežama, specijalno za album #99 napravljen je box stvari, što je prvi put da je nešto ovako urađeno na Balkanu, nijedan izvođač to pre nije uradio na ovakav način.

Jala je svestan uloge uzora koju nosi za veliki broj mladih s Balkana. On je dečko iz bloka, koji je od nule došao do vrha, i ostali sada žele da budu baš kao on. Da budu jednako uspešni, da imaju istu frizuru, bradu, lifestyle i odeću.

Ipak, odeća nije ništa novo, ona je tu već tri godine i samo je doživela novi vid promocije za novi album. Ono što je zaista novo je Imperia TV kanal, koji je premijerno predstavljen kad i novi album. Ovo predstavlja jednu novinu u širenju Imperia brenda, ali ima sav potreban potencijal da bude uspešan i popularan. Inače, neće biti samo muzički već i zabavni kanal koji će imati svoje redovne emisije, ekskluzivne intervjue i dešavanja sa i iza scene, ali i će publiku voditi i u uzbudljivi svet gaminga.

foto: Printscreen

Širenje ličnog brenda jednog muzičara na stvari kao što su odeća ili TV kanal predstavlja korak dalje u stvaranju lojalnije veze s ciljnom grupom, koja svoju pripadnost Imperia "pravcu" sada može da iskaže i putem načina oblačenja i kontenta koji prati, a ne samo slušanjem muzike kao što je to pre bio slučaj. Ovakav potez mogu da naprave samo oni sa snažnim ličnim brendom koji su već izdominirali u određenoj kategoriji, pa imaju dovoljno prepoznatljivosti za širenje.

Počni promociju tamo gde si najjači - kod kuće

Na dan kad je album službeno predstavljen široj javnosti, 9. septembra, Jala je s ekipom održao mini promociju (više proslavu ustvari) novog albuma. I to u srcu grada u kojem imaju najviše obožavaoca - u Sarajevu.

Jednim malim eventom dobili su zastupljenost u gotovo svim medijima u BiH, a čak i u nekim regionalnim i tako su i dan nakon objavljivanja albuma osigurali da svi pričaju o njima.

I na koncu, dok se jedni groze njihove muzike, drugi ih osuđuju a ipak slušaju u tajnosti, treći u transu idu na koncerte, Jala i Imperia nastavljaju da rastu u svakom pogledu. I ne bi imali ovakav uspeh da nemaju ogromnu bazu fanova (nema zvaničnih podataka, ali sudeći po pregledima i društvenim mrežama, ona se meri u milionima) koju izuzetno dobro poznaju - znaju šta žele, na šta se "pale" i šta "prolazi" kod njih. Marketinški su pametni, mudro uklopljeni u dobri stari 4P marketinški miks - (Place, Product, Price, Promotion), te fantastično znaju šta i gde treba raditi, u koje vreme i s kim.

Bonus video

(Espreso.co.rs / Index.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.