Aaaa zato! 3 razloga zašto kupujemo odeću koju nikad ne nosimo! (GIF)
Foto: Giphy

POSTOJI REŠENJE

Aaaa zato! 3 razloga zašto kupujemo odeću koju nikad ne nosimo! (GIF)

Farmerke, haljine, kupaći kostimi koje ćete nositi u budućnosti. Poznato?

Objavljeno: 11:02h

Svi to radimo – kupujemo odeću koju nikad ne nosimo. Psiholog, koji se bavi psihologijom konzumerizma, otkrlia je 3 najveća zašto nam se to događa.

Postoji li žena koja u ormaru nema odeću koja ju kupila, a nikada je nije obukla? Objašnjenje ovog fenomena donosi američka Kit Jarov,a razlozi mogu da nam otvore oči i pognu nam da uštedimo mnogo novca.

foto: Giphy

1. Ignorišemo veliku manu artikla

Najčešći razlog zašto kupimo artikl koji nikad ne izvadimo iz ormara je taj da smo ga pogrešno procenili i ignorisali njegovu manu. Uobičajeni scenarijo ide ovako: artikla nam se zbog nečega jako svideo; ali, nešto s njime nije bilo u redu; ali bio je na sniženju pa smo ga ipak kupili.

foto: Giphy

- Svi to radimo – kupujemo odeću koju nikad ne nosimo. Ovo je klasičan primer fenomena kognitivne pristranosti pri čemu ignorišemo informaciju koja nije u skladu s našim željama. Na primer, žena po imenu Karen s kojom sa razgovarala kupila je svilenkastu bluzu veoma prijatnu na dodir. Ali, bluza ima veliku manu jer ne ide ni uz šta što ima u garderobi. Ipak, bila je na velikom sniženju i zbog toga ju je kupila. Nije želela da odustane od nje i odbila je samu pomisao da je vrati. Na kraju bluzu nijednom nije obukla, priča Kit Jarov.

foto: Giphy

Isto tako, Jasmin je kupila Pradine štikle koje malo škripe i neudobne su. Ali, Jasmin je uverena da nije pogrešila što ih je kupila iako ih ima već godinu dana i nikada ih nije obula. - Ipak su Prada! Moj jedini par. Bile su 75 odsto snižene. Čekam da odem negde gdje neću morati da hodam - iskrena je Jasmin. 2. Kupujemo zbog fantazije, a ne realnosti

Drugi veliki razlog zbog kog kupujemo odeću koju nikada ne nosimo je taj što imamo pogrešnu percepciju o sebi. Zbog te percepcije, odnosno samozavaravanja, uspemo racionalizovati kupovinu artikla koji bi nam se inače činio neprikladan, nepotreban ili bezvezan.

foto: Giphy

- Dok kupujemo, zamišljamo same sebe u budućnosti. Zbog toga mnogi ljudi vole da kupuju – šoping stimuliše našu maštu. Dok razmišljamo hoćemo li nešto da kupimo, zamišljamo kako ćemo drugima izgledati u tome, kako ćemo se osećati u tom komadu odeće, itd. Problem je u tome što ljudi često tokom kupovine zamišljaju stil života koja možda uopšte ne postoji – da su mršaviji, da idu na kampovanje, na skupi odmor ili na glamurozna događaje.

foto: Giphy

U ovom slučaju najčešće je reč o kupljenoj premaloj odeći. Farmerkama, haljinama, kupaćim kostimima koje ćete nositi u budućnosti. Poznato? Neki ipak ne uspeju da smršaju, a kod onih koji smršaju ponekad se desi da im se odeća koju su kupili za 'mršavu fazu' više ne sviđa. 3. Artikl nam se previše sviđa

Nekome će ovo zvučati čudno, ali postoje kupci kojima se kupljeni artikl toliko sviđa da ga ne žele uništiti nošenjem. Ovaj fenomen naziva se averzija od gubitka, a pojavljuje se kod ljudi koji su se osećali zakinutima ili su doživeli gubitke u detinjstvu.

foto: Giphy

Na primer, Dajan ima belu pamučnu haljinu za koju kaže da je 'ubojita' i savršena u svakom pogledu – stanjuje figuru, udobna je i slično. Ipak, nikad je nije obukla jer se i najmanja mrlja vidi na njoj. Kaže da je čuva za posebnu priliku, za neko mesto 'gde će haljina biti primećena i gde ću se želeti da se osećam kao milion dolara.

(Espreso.co.rs / Zdravakrava)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.