Aaaa zato! 3 razloga zašto kupujemo odeću koju nikad ne nosimo! (GIF)
Foto: Giphy

POSTOJI REŠENJE

Aaaa zato! 3 razloga zašto kupujemo odeću koju nikad ne nosimo! (GIF)

Farmerke, haljine, kupaći kostimi koje ćete nositi u budućnosti. Poznato?
Objavljeno: 22.09.2016. 22:40h

Svi to radimo – kupujemo odeću koju nikad ne nosimo. Psiholog, koji se bavi psihologijom konzumerizma, otkrlia je 3 najveća zašto nam se to događa. 

Postoji li žena koja u ormaru nema odeću koja ju kupila, a nikada je nije obukla? Objašnjenje ovog fenomena donosi američka Kit Jarov,a razlozi mogu da nam otvore oči i pognu nam da uštedimo mnogo novca. 

foto: Giphy

1. Ignorišemo veliku manu artikla


Najčešći razlog zašto kupimo artikl koji nikad ne izvadimo iz ormara je taj da smo ga pogrešno procenili i ignorisali njegovu manu. Uobičajeni scenarijo ide ovako: artikla nam se zbog nečega jako svideo; ali, nešto s njime nije bilo u redu; ali bio je na sniženju pa smo ga ipak kupili.

foto: Giphy

- Svi to radimo – kupujemo odeću koju nikad ne nosimo. Ovo je klasičan primer fenomena kognitivne pristranosti pri čemu ignorišemo informaciju koja nije u skladu s našim željama. Na primer, žena po imenu Karen s kojom sa razgovarala kupila je svilenkastu bluzu veoma prijatnu na dodir. Ali, bluza ima veliku manu jer ne ide ni uz šta što ima u garderobi. Ipak, bila je na velikom sniženju i zbog toga ju je kupila. Nije želela da odustane od nje i odbila je samu pomisao da je vrati. Na kraju bluzu nijednom nije obukla, priča Kit Jarov.

foto: Giphy

Isto tako, Jasmin je kupila Pradine štikle koje malo škripe i neudobne su. Ali, Jasmin je uverena da nije pogrešila što ih je kupila iako ih ima već godinu dana i nikada ih nije obula.

- Ipak su Prada! Moj jedini par. Bile su 75 odsto snižene. Čekam da odem negde gdje neću morati da hodam - iskrena je Jasmin.

2. Kupujemo zbog fantazije, a ne realnosti


Drugi veliki razlog zbog kog kupujemo odeću koju nikada ne nosimo je taj što imamo pogrešnu percepciju o sebi. Zbog te percepcije, odnosno samozavaravanja, uspemo racionalizovati kupovinu artikla koji bi nam se inače činio neprikladan, nepotreban ili bezvezan.

foto: Giphy

- Dok kupujemo, zamišljamo same sebe u budućnosti. Zbog toga mnogi ljudi vole da kupuju – šoping stimuliše našu maštu. Dok razmišljamo hoćemo li nešto da kupimo, zamišljamo kako ćemo drugima izgledati u tome, kako ćemo se osećati u tom komadu odeće, itd. Problem je u tome što ljudi često tokom kupovine zamišljaju stil života koja možda uopšte ne postoji – da su mršaviji, da idu na kampovanje, na skupi odmor ili na glamurozna događaje.

foto: Giphy

U ovom slučaju najčešće je reč o kupljenoj premaloj odeći. Farmerkama, haljinama, kupaćim kostimima koje ćete nositi u budućnosti. Poznato? Neki ipak ne uspeju da smršaju, a kod onih koji smršaju ponekad se desi da im se odeća koju su kupili za 'mršavu fazu' više ne sviđa.

3. Artikl nam se previše sviđa


Nekome će ovo zvučati čudno, ali postoje kupci kojima se kupljeni artikl toliko sviđa da ga ne žele uništiti nošenjem. Ovaj fenomen naziva se averzija od gubitka, a pojavljuje se kod ljudi koji su se osećali zakinutima ili su doživeli gubitke u detinjstvu.

foto: Giphy

Na primer, Dajan ima belu pamučnu haljinu za koju kaže da je 'ubojita' i savršena u svakom pogledu – stanjuje figuru, udobna je i slično. Ipak, nikad je nije obukla jer se i najmanja mrlja vidi na njoj. Kaže da je čuva za posebnu priliku, za neko mesto 'gde će haljina biti primećena i gde ću se želeti da se osećam kao milion dolara.

(Espreso.rs / Zdravakrava)

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.


Espreso.rs


Adria media