AUTOMOBILI SU SVE SIGURNIJI, ALI DECA I DALJE UMIRU OD TOPLOTNOG UDARA: Šta nam je činiti?
Ilustracija, Foto: Beta/ Dragan Gojić

crna statistika

AUTOMOBILI SU SVE SIGURNIJI, ALI DECA I DALJE UMIRU OD TOPLOTNOG UDARA: Šta nam je činiti?

Američke studije pokazale su da je u 55% slučajeva odgovorna osoba nenamerno ostavila dete zatvoreno u automobilu

Objavljeno: 10.07.2019. 19:54h

Svake godine, nažalost, svedočimo nesretnim slučajevima u kojima stradaju najbespomoćniji, i to gotovo uvek zbog ljudske greške. 

Upravo je neverovatno da danas, kada su automobili nakrcani elektronikom i zračnim jastucima, a pojedinim proizvođačima su puna usta autonomne vožnje, gotovo niko nije spreman da ugradi senzor kojim bi javljao vozaču da je ostavio nekoga ili ‘nešto’ na zadnjem sedištu. I da, verovali ili ne, događa se da u današnjem užurbanom stilu života zaboravljamo na ono najvažnije u životu - decu.

Američke studije pokazale su da je u 55% slučajeva odgovorna osoba nenamerno ostavila dete zatvoreno u automobilu. Prevedemo li to u brojeve, crna statistika kaže da će u Americi svake sedmice poginuti jedno dete od topotnog udara u automobilu, odnosno oko 50 godišnje, a barem pola je moglo biti spašeno. Dogodilo se to učiteljima, socijalnim radnicima, vojnicima, pa čak i doktorima nauke. To se u određenim životnim okolnostima može svakome dogoditi, smatra struka.

Poznato je i kako to učinkovito sprečiti. Jednostavnim sistemom koji se zove Child Alert, Rear Door Alert ili Rear Seat Alarm, a svima je zajedničko da svetlosnim i zvučnim signalom upozoravaju vozača ako je nakon zaključavanja automobila neto ostao na zadnjem sedalu. Taj nimalo skup i još manje sofisticiran sistem nije obavezno ugrađivati u automobile, i to usprkos itekako zapaženim reakcijama javnosti.

Naravno, ne kod nas već u Americi gde inicijativa Hot Cars već godinama pokušava uvesti ovu problematiku u zakonsku regulativu. Nimalo čudno s obzirom na to da je prema NHTSA od 1990. godine do 2018. godine od toplotnog udara u automobilima preminulo 889 dece.

A pritom je tendencija još poraznija, pa je tako 1990. zabeleženo ‘tek’ pet slučajeva, a prošle godine čak 52. 88% dece koja su umrla od toplotnog udara bilo je staro do tri godine, a 54% i mlađe od jedne godine. Vrlo je verojatno da će spomenuti sastav uskoro biti zakonski obavezan u svim privatnim automobilima na američkom tržištu, piše Index. hr.

U Americi su ovaj sistem odlučili  da ugrade pojedini proizvođači na svoju ruku. Među prvima su krenuli Nissan i General Motors, a ubrzo su im se pridružili  Hyundai i neki drugi. Takođe, sistem je moguće i naknadno ugraditi u svaki automobil.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/hayat.ba)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media