SVI OVO URADE UJUTRO KADA USTANU I ZBOG TOGA IMAJU VELIKI STOMAK: Jutarnje navike koje odmah morate da IZBACITE!
Telo odrasle osobe sastoji se od 55 do 60% vode, pa je popiti čašu vode nakon buđenja jako dobra ideja, Foto: Profimedia

važno je znati

SVI OVO URADE UJUTRO KADA USTANU I ZBOG TOGA IMAJU VELIKI STOMAK: Jutarnje navike koje odmah morate da IZBACITE!

Naučnici su dokazali da postoji jasna veza između naših jutarnjih navika i rizika od izazivanja neravnoteže u telu

Objavljeno: 09.07.2019. 18:52h
  • 2

Naši jutarnji rituali određuju na koji način će naše telo koristiti sve kalorije koje unosimo.

Naučnici su dokazali da postoji jasna veza između naših jutarnjih navika i rizika od izazivanja neravnoteže u telu, koja uzrokuje dobijanje viška kilograma.

1. Odbijamo da obilno doručkujemo 

Vreme kada jedemo puno je važnije od onoga što jedemo. Naučnici sa Univerziteta u Tel Avivu dokazali su da su obilan doručak i lagana večera delotvorniji kada je reč o održavanju težine, a ne ishrana koja se temelji na čestom i laganom grickanju.

I to je zato što se brzina metabolizma razlikuje u različitim delovima dana. Glavni zaključak do kojeg su naučnici došli je da nikada ne biste smeli da jedete visoko kaloričan doručak. Vaš ručak treba da bude srednje veličine i vaša večera treba da bude lagana, 

2. Ne šetamo po suncu 

Sunčeva svetlost doslovno gori masnoću. Barem, belog tkiva masti. Naučnici na Univerzitetu Alberta u Edmontonu u Kanadi sproveli su eksperiment i dokazali da lipidi smanjuju veličinu kada su izloženi sunčevoj svetlosti.

Ovo otkriće delimično objašnjava zašto ljudi dobijaju težinu tokom zime kada nedostaje sunčeva svetlost. Samo imajte na umu da trošenje previše vremena na suncu nije dobra ideja i uviek pazite da imate nanesenu kremu za sunčanje.

Telo odrasle osobe sastoji se od 55 do 60% vode, pa je popiti čašu vode nakon buđenja jako dobra ideja. Voda ubrzava metabolizam, što smanjuje rizik od dobijanja masti. Takođe pomaže telu da se reši toksina.

4. Ne vežbamo

Osim očitih prednosti spaljivanja kalorija i povećanja brzine metabolizma, jutarnje vežbe mogu da vam pomognu da smanjite apetit! Tokom eksperimenta, istraživači dr. Emma Stevenson i dr. Sc. student Javier Gonzalez otkrili su da ljudi koji su navikli na vežbe pre doručka jedu manje hrane tokom dana.

5. Ukusnu hranu ostavljamo za ručak ili večeru

Ako ne nožete da odolite palačinkama, pojedite ih u prvom delu dana. Ovo je još jedan zaključak do kojeg su naučnici sa Univerziteta Tel Aviv došli. 

6.Čitamo vesti ujutro

Nervoza tokom čitanja jutarnjih vesti može imati negativan uticaj na vaše zdravlje.

Stres uzrokuje da telo proizvodi hormone koji pomažu telu da se prilagodi novom okruženju.

Ako je stres kratkotrajan, nove masne stanice se ne formiraju. Ako je stres dugoročan, započinje mehanizam "uštede kalorija". Čak i ako počnemo jesti manje, nećemo moći izgubiti težinu sve dok stresna situacija ne završi.

 

Bonus video

(Espreso.rs/Novi.ba)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media