HRANA KOJA UNIŠTAVA SALO NA STOMAKU: 10 UKUSNIH namirnica koje možete jesti do mile volje, na spisku je i ČOKOLADA
Korišćenjem ovih namirnica, vrlo bro ćete primetiti pozitivne promene, Foto: Profimedia

NAVALITE!

HRANA KOJA UNIŠTAVA SALO NA STOMAKU: 10 UKUSNIH namirnica koje možete jesti do mile volje, na spisku je i ČOKOLADA

Kada znate koje namirnice da izaberete, već ste na pola puta do cilja  

Objavljeno: 22.12.2018. 13:18h
  • 54

U borbi s kilogramima hranu ne treba gledati kao neprijatelja jer su mnoge namirnice bogate dobrim mastima, koje podstiču mršavljenje i podupiru celokupno zdravlje.

Omega-3 masne kiseline iz ribe i konjugovana linolna kiselina iz mlečnih proizvoda i mesa najbolji su sastojci za gubitak masnih naslaga, otkriva nutricionistkinja Sandra Marić Bulat.

Riblje ulje za sagorevanje kalorija

"Riblje ulje i CLA (konjugovana linolna kiselina), stimulišu sagorevanje kalorija tako što povećavaju aktivnost razdvajanja proteinskih gena. Jednostavnije rečeno, razdvajanje proteina vodi do sagorevanja viška kalorija podizanjem telesne temperature. Zato vas ‘zdrave’ masti ne čine gojaznima nego vas podstiču na gubljenje istih" objašnjava Marić Bulat.

Riblje ulje efikasno sagoreva kalorije
Riblje ulje efikasno sagoreva kalorije foto: Profimedia

Dodaje da riblje ulje i CLA možemo dobiti iz ribe, pilećeg mesa, mesa životinja na ispaši i svih mlečnih proizvoda. Nutricionistkinja savetuje da i međuobroke obogaćujete ribljim uljem kad god je to moguće. Među super namirnicama koje će vam pomoći da izgubite višak kilograma nalazi se i maslinovo ulje.

"Ovo ulje produžuje osećaj sitosti. Postoje pretpostavke da maslinovo ulje i limun zajedno pomažu u borbi sa suvišnim kilogramima, ali se ova kombinacija češće preporučuje u slučajevima masne jetre. Međutim, ako želite da smršate, maslinovim uljem začinite salatu, a za ostala jela koristite hladno ceđeno maslinovo ulje i sok od limuna", kaže Marić Bulat.

Maslinovo ulje se takođe nalazi na spisku namirnica koje će vam pomoći da izgubite suvišne kilograme
Maslinovo ulje se takođe nalazi na spisku namirnica koje će vam pomoći da izgubite suvišne kilograme foto: Pixabay.com

A kad vas uhvati velika želja za hranom ili se u kasne noćne sate zaputite prema frižideru, radije se odlučite za egzotični avokado. On je bogat mastima, ali će vam pomoći da potrošite uskladištene masti upravo visokim udelom dobrih masti.

Zahvaljujući zdravim masnoćama, nakon obroka koji sadrži avokado brzo se javlja dugotrajan osećaj sitosti, pa ćete do kraja dana imati manju potrebu za hranom - tvrdi nutricionistkinja i preporučuje da u jelovnik uvrstite i čia semenke, ali i losos, koji su odličan izvor dobrih masnoća. Ako ne možete da odlučite šta vam je draže - 15 grama čia semenki sadrži istu količinu omega-3 masnih kiselina kao i 250 grama lososa.

Čia semnke

Bogate su proteinima, vlaknima i omega-3 masnim kiselinama, pa su idealan izbor kod mršavljenja, a pružiće vam i energiju. U jogurt ubacite dve kašičice čia semenki, pustite da stoje 10 minuta i uživajte.

Čia smenke
Čia smenke foto: Profimedia

Čokolada

Bitno je napomenuti da je reč o tamnoj čokoladi, koja baš kao i avokado može da spreči napade gladi i produži osećaj sitosti. Istraživanja pokazuju da je najkorisnije pojesti dve kockice čokolade oko dva sata pre glavnog obroka. Tako neće doći do prejedanja.

Birajte tamnu čokoladu
Birajte tamnu čokoladu foto: Pixabay

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje pruža dugotrajan osećaj sitosti, a osim toga može usporiti razvoj dijabetesa tipa 2, osteoporoze, depresije i srčanog udara. Maslinovo ulje pristaje uz svaku salatu, ali najbolji način je da ga uvrstite u svako jelo i promene će biti brzo vidljive.

Avokado

Moćno tropsko voće će vam pomioći da potrošite nakupljene masti, a osigurava i dugotrajan osećaj sitosti. Avokado je najbolje pripremiti u raznim salatama ili kao hladni namaz, a ukusan je i kao samostalan obrok.

Avokado možete jesti kao dodatak raznim salatama i obrocima
Avokado možete jesti kao dodatak raznim salatama i obrocima foto: Profimedia

Lanene semenke

Osim što su sjajan izvor omega-3 masnih kiselina, poboljšavaju rad probave i ublažavaju simptome menopauze. Možemo ih dodavati u peciva, žitarice, smutije, jogurt ili sveži sir - izbor je šarolik.

Kokosovo ulje

Pomoći će da ojačate imunitet i organizam, a dosadne naslage na stomaku brzo će nestati ako ga uvrstite na svoj jelovnik. Koristite ga za prženje, a od njega možete praviti razne namaze ili ga dodavati u smutije.

Osim što će vam pomoći da smršate, kokosovo ulje će vam ojačati imunitet i organizam
Osim što će vam pomoći da smršate, kokosovo ulje će vam ojačati imunitet i organizam foto: Profimedia

Bademi

Ne postoji bolji izbor za međuobrok od šake badema. Odličan su izvor proteina, daju nam potrebnu energiju i ubrzavaju metabolizam. Za najbolji početak dana u blenderu izmiksajte jednu bananu, šaku badema, malo mleka i kašičicu meda.

Losos

Jedna je od najzdravijih riba, a samo 100 g sadrži 200 kalorija, što je dovoljno da se stvori osećaj sitosti na duge staze. Spojite dve super namirnice u jednu moćnu salatu - kombinacija lososa i avokada pružiće vam dvostruku snagu.

 

Jogurt

Sjajan je izvor proteina, kalcijuma i vitamina B12. Svaki dan jedite porciju nemasnog jogurta i salo na trbuhu brže će nestati. Napravite svoj napitak - u jogurt dodajte čia semenke, bobičasto voće i dobili ste super moćan domaći jogurt.

Kikiriki

Puter od kikirikija pokazao se kao vrlo učinkovit međuobrok jer stvara osećaj sitosti i podiže nivo energije. Dodajte ga u zdrave smutije ili njime premažite tost. Može se jesti i samostalno, kao međuobrok.

BONUS VIDEO: UMALO DA RADNIK NASTRADA! Trenutak nepažnje bio je dovoljan da se sruši čitava konstrukcija! (VIDEO)

(Espreso.rs/Miss7zdrava.24sata.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media