MILAN JOVANOVIĆ STRONGMAN UPOZORAVA: Da li ćeš biti DEBEO ili MRŠAV zavisi od jedne stvari!
Porast životnog standarda i stabilan izvor široke palete namirnica je čovečanstvu donelo, Foto: Profimedia

PRECIZNA STATISTIKA

MILAN JOVANOVIĆ STRONGMAN UPOZORAVA: Da li ćeš biti DEBEO ili MRŠAV zavisi od jedne stvari!

Preko 50% ljudi je gojazno a pojedine vrste gojaznosti ozbiljno skraćuju dužinu života ali i remete kvalitet življenja 

Objavljeno: 15.12.2018. 09:34h
  • 15

Porast životnog standarda i stabilan izvor široke palete namirnica je čovečanstvu donelo, nedvosmisleno mnogo blagodeti ali i neke probleme. Preko 50% ljudi je gojazno a pojedine vrste gojaznosti ozbiljno skraćuju dužinu života ali i remete kvalitet življenja.

Mogao bih da vas plašim raznim statistikama ali mi je omiljena da svaki cm viška na stomaku skraćuje život za 4 meseca. Nisam proveravao lično ali sam negde pročitao a s obzirom da je kolumna a ne naučni rad, i to za subotu, moraćete da mi verujete na reč ili sami da guglate.

Ono što sam želeo da istaknem u ovom tekstu je da izbor namirnica definiše naš apetit ali i količinu kalorija koje trošimo u toku dana. Dakle ako jedete na način A ili na način B istu količinu kalorija za doručak vi u toku dana potrošite više kalorija na modalu B nego na A i plus pojedete manje.

Bukvalno izborom namirnica definišete vašu potrošnju i apetit. Ja ću vam navesti dva naučne studije iz kojih sam istrgao zaključak i preneo u ovu našu kolumnu a vi možete da mi verujete ili ne ali se barem zamislite na ovim.

Ako za doručak jedete pahulje sa mlekom, palačinke sa euro kremom ili burek u toku dana ćete potrošiti 350 kalorija manje nego da ste doručkovali jaja i slaninu ili salatu sa nekim mesom. Pri čemu u obe varijante jedete istu kolilinu kalorija za doručak s tim što u prvom slučaju jedete čiste, tako zvane brze ugljene hidrate, dok u drugoj varijanti zdrave masti i proteine. 350 kalorija je sat vremena udaranja u džak za koksovanje ili basketa sa ortacima. Pazite izborom doručka možete da promenite kolilčinu kalorja koja vam se lepi u salu u iznosu od 1 sata rekreacije!?!

Sa druge strane doručak sa brzim ugljenim hidratima nam povećava apetit, tako da u nastavku dana sladak doručak dovodi do 350 kalorija više pojedenih u odnosu na jajca i slaninu.

Ovo što vam ja pišem su činjenice ekstrakovane iz mnogih istraživanja. Kad saberemo manju potrošnju i manji apetit ispada da izborom doručka možete da uštetite (smršate) 700 kalorija što je kao 2 sata rekreacije ili za 10 dana 1 kg sala manje.

Pri tome nema gladovanja već samo izbor namirnica. Praktično dok kupujete hranu u mega marketu vi glasate da li ćete biti debeli ili šlank.

Činjenice za poneti:

Ako za doručak jedeš zdrave masti i proteine ne samo da nećeš da se gojiš već imaš ogromne šanse da smršaš. Praktično o svojoj liniji glasaš u marketu.

U sledećoj kolumni objašnjavam mehanizam koji do vodi do razlike od 700 kalorija.

 

BONUS VIDEO: POSLE OVOG SNIMKA PONOVO ĆETE SLASNO JESTI ŠARGAREPU! Panda to sa takvim uživanjem radi, da će vam krenuti voda na usta! (VIDEO)

(Espreso.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media