RAZBIJEN MIT ZBOG KOGA ĆE MNOGI BITI SREĆNI: Ovo ukusno jelo možete da jedete do mile volje i NEĆETE SE UGOJITI!
Testenina je jedan od najboljih izvora energije, Foto: Profimedia

LEPE VESTI

RAZBIJEN MIT ZBOG KOGA ĆE MNOGI BITI SREĆNI: Ovo ukusno jelo možete da jedete do mile volje i NEĆETE SE UGOJITI!

Za ovu kvalitetnu namirnicu mnogi misle da goji 

Objavljeno: 09.05.2018. 14:58h
  • 10

Ako se jede umereno i kombinuje s namirnicama niskog glikemijskog indeksa, testenina ne goji niti povećava masne zalihe u telu nego telu pruža preko potrebnu energiju, pokazalo je nekoliko novih istraživanja.

Naučnici tvrde da je testenina jedan od najboljih izvora energije – složenih i kompleksnih ugljenih hidrata. Dokazi dolaze iz univerzitetske bolnice St. Michael’s iz Toronta, u čijoj studiji je učestvovalo 2488 ispitanika, koji su u zamenu za ostale ugljene hidrate (pirinač, hleb ili krompir) nedeljno jeli tri porcije testenine.

Ideja je bila da se jedu namirnice nižeg glikemijskog indeksa, a testenina spada u takve jer se njen glikemijski indeks kreće oko 50 (na tablici do 100), što znači da nivo šećera u krvi podiže sporije od ostalih rafinisanih ugljenih hidrata. Istraživanje je pokazalo da testenina nije doprinela povećanju mase ili masnih zaliha u telu. Naprotiv, kod ispitanika je zabležen blagi pad telesne mase, oko pola kilograma nedeljno, kaže glavni autor studije, dr. Džon Sivenpajper koji je uveren da ti rezultati pokazuju da testeninu slobodno možemo uvrstiti na listu preporučenih namirnica za zdravu ishranu. To se podudara i s rezultatima studije koju su pre otprilike dve godine u časopisu Nutrition&Diabetes objavili istraživači s Instituta Neuromed, koji su studijom obuhvatili skoro 25.000 ljudi iz Italije.

Za vitkost i zdravlje

Učesnicii studije detaljno su morali da odgovaraju na pitanja o tome što i u kojim količinama jedu, pa su naučnici to uporedili s njihovom masom, opsegom struka i bokova i došli do zaključka da su testeninu najčešće jeli oni najmršaviji.

Istraživanje je pokazalo da testenina nije doprinela povećanju mase ili masnih zaliha u telu
Istraživanje je pokazalo da testenina nije doprinela povećanju mase ili masnih zaliha u telu foto: Pixabay

- To je kvalitetna namirnica i treba da bude deo raznolike ishrane, ali treba voditi računa o veličini obroka i o tome kako kombinujemo hranu - kaže nutricionistica Vesna Bosanac. Sadrži i veliku količinu skroba, a poželjno je da glavnu energiu tokom dana dobijemo iz skrobastih namirnica. Ne obraćamo pažnju da sadrži i belančevine, zbog čega je odlična u ishrani vegetarijanaca, dodaje sagovornica, što znači da je testenina korisna svima.

- Većina testenine proizvedena je od žitarica i odlično ju je kombinovati s mahunarkama. Naime, njima nedostaje esencijalna aminokiselina metionin, dok žitaricama nedostaje aminokiselina lizin. I obrnuto – mahunarke sadrže lizin, a žitarice metionin, tako da u obroku u kojem smo ih kombinovali dobijamo kvalitetne belančevine, pojašnjava Vesna. Testeninu kuvajte al dente, tako da ostane čvrsta pod zubima, jer je onda lakše probavljiva i ima niži glikemijski indeks nego prekuvana.

Integralna za bolju probavu

S druge strane, ljudi koji imaju problema s probavom i pate od zatvora, kao i oni koji žele da smršaju, trebali bi konzumirati integralnu testeninu.

- Integralna sadrži vlakna koja povećavaju volumen u sistemu za varenje hrane, pa ćete tako pojesti manje i hrana će se lakše variti, pojašnjava nutricionistica.

Ohlađena testenina ima niži glikemijski indeks od tople, pa ju je dobro koristiti kao osnovu za hladne obroke. Kombinujte je s ribom, mesom ili sirom kao i mahunarkama i povrćem. Dobićete kvalitetan ručak, idealan za tople dane kada nam se ne jede vruća hrana, predlaže Bosanac. U tu kombinaciju nemojte dodavati pavlaku ili majonez ako želite da smršate.

BONUS VIDEO: OVE NAMIRNICE obavezno jedite zimi! Pogledajte i zašto!

(Espreso.rs/24sata.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media