OVE NAMIRNICE STVARAJU NAJVIŠE MASNOĆE U TELU: Izbegavajte ih tokom karantina!
Ilustracija, Foto: Profimedia

zdrava ishrana je važna

OVE NAMIRNICE STVARAJU NAJVIŠE MASNOĆE U TELU: Izbegavajte ih tokom karantina!

Hranite se uravnoteženo!

Objavljeno: 02.04.2020. 14:01h
  • 9

Visceralna trbušna masnoća nalazi se oko unutrašnjih organa kao što su jetra, gušterača i creva.

Za razliku od obične potkožne masti, visceralna masnoća uvelike utiče na hormonsku ravnotežu i sa sobom donosi povećan rizik od dijabetesa tipa 2, srčanih bolesti i problema štitne žlezde.

Kako biste ih se 'rešili' osim zdrave ishrane i treninga, Miss 7 donosi spisak namirnica koje treba da izbegavate jer upravo namirnice koje će biti navedene povećavaju verovatnoću pohranjivanja trbušne masti, pogotovo ako se konzumiraju na neuravnotežen način.

Sokovi i većina slatkih poslastica koje možete kupiti u radnjama prepuni su rafinisanih šećera i / ili fruktoze. Na primer, u većini komercijalnih džemova, radi se o očuvanju i dugotrajnosti voća, koje obično dolazi u veoma maloj količini, pa se većina njih sastoji od gotovo 60 % veštačkih zaslađivača. Svetska zdravstvena organizacija preporučuje da ljudi ne konzumiraju više od 50 grama šećera dnevno, što je ekvivalent manjoj boci popularnih gaziranih pića.

foto: Profimedia

Ljudi se često znaju zapitati kako je moguće da hamburgeri mogu biti toliko loši, jer ipak, oni sadrže samo meso i hleb. Isto je i s hot dogom, jer i to je samo viršla ili kobasica i hleb. No, jedan je nutricionist za Bright Side naveo kako je kod spomenute vrste hrane problem u ravnoteži. Tipični hamburger sadrži visok udeo masti, pogotovo ako dolazi zajedno s pomfritom, a povrće je ono koje bi ti tu mast trebalo pomoći svariti zahvaljujući vitaminima i antioksidansima koje sadrži u sebi. No, zbog činjenice da hamburger ili hod dog retko dolaze u kombinaciji s povrćem, ono što nedostaje je 'ravnoteža' između dveju vrste namirnica.

Trans masnoće jedan su od glavnih krivaca kada je u pitanju stvaranje aktivnih masti. Kolačići i razni krekeri često sadrže velike količine kukuruznog sirupa s visokim sadržajem fruktoze i trans mastima. Nadalje, namirnice poput javorovog sirupa, smrznute pice, pavlake za kafu i margarina takođe su ih pune.

Beli pirinač jedan je od najčešćih izvora rafinisanih ugljenih hidrata zajedno s testeninom i belim hlebom, a upravo su rafinisani ugljeni hidrati povezani s povećanjem visceralne masti. Prebacivanje na integralni pirinač, testeninu ili hleb može vam pomoći jer oni sadrže više vlakana te će ih telo lakše preraditi.

Kupovna čokoladna granola, pa čak i obična granola sa suvim voćem - za koju se često smatra da je zdrava - izrazito je bogata rafinisanim šećerima i mastima i sadrži ili nimalo vlakana, a visok unos šećera također je povezan s visceralnim mastima. Dobra alternativa stoga je zobena kaša bez šećera koja sadrži više vlakana i malo dodanog šećera, a uz pomoć nje možete napraviti i domaću granolu i zasladiti ju sušenim smokvama ili grožđicama.

Bonus video:


(Espreso.rs/Miss7)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media