OTKRIĆE NAGRAĐENO NOBELOM: Post od OVOLIKO SATI DNEVNO podmlađuje organizam i štiti od bolesti!
Ilustracija, Foto: Profimedia

AUTOFAGIJA

OTKRIĆE NAGRAĐENO NOBELOM: Post od OVOLIKO SATI DNEVNO podmlađuje organizam i štiti od bolesti!

Učinci pomlađivanja intervalnog posta našli su se u središtu zanimanja javnosti dodelom Nobelove nagrade za medicinu 2016

Objavljeno: 08.11.2019. 13:47h
  • 11

Višesatno nejedenje dokazano podstiče pomlađivanje ćelija– proces autofagije telesnim ćelijama omogućuje čišćenje i regeneraciju.

16-satni post temelji se upravo na tim naučnim spoznajama, a sasvim ga je lako učiniti sastavnim delom svakidašnjice.

Učinci pomlađivanja intervalnog posta našli su se u središtu zanimanja javnosti dodelom Nobelove nagrade za medicinu 2016. za istraživanje procesa autofagije ćelija japanskom biologu Jošinori Ohsumi.

Redovna kratka razdoblja posta ne usporavaju samo starenje ćelija nego i štite od brojnih civilizacijskih bolesti, uključujući Alchajmerovu bolest i rak.

- Autofagija je bila dugo zanemarivana na polju proučavanja procesa starenja – propustilo se primetiti njen značaj u regeneraciji ćelija. U poslednjih smo deset godina saznali da post ne samo što nije štetan za metabolizam i organizam kao što se pre smatralo, nego upravo suprotno da je izuzetno zdrav. Došlo je do promene paradigme - ističe prof. dr. Tomas Pieber, iz Univerzitetske klinike za internu medicinu na Medicinskom univerzitetu u Gracu.

foto: Profimedia

Post, zdrava ishrana prema tipu metabolizma i meditacija tri su stupa na kojima počiva hit-knjiga "Fontana mladosti" austrijskog trojca koji čini novinar, redatelj i trener intervalnog posta i meditacije P. A. Straubinger, nutricionistička savetnica Margit Fensl i menadžerska konsultatkinja i trenerica za lični rast i razvoj Natali Karé koja već gotovo 30 godina pomaže ljudi da svoje privatne i profesionalne živote učine uspešnijima i srećnijima.

10-nedeljnim planom ishrane autori pokazuju kako loše životne navike korak po korak zameniti dobrima osvrćući se na ishranu, kretanje i svesnost.

Tajna je u usvajanju novih rutina što jednostavnije i uz što manje napora, kaže Karé.

Recimo, počne se s dve minute meditacije dnevno i postupno se povećava na dvadeset. I sama Karé primenjuje metodu 16:8, posteći 16 sati dnevno - preskače doručak – što ju je učinilo ne samo nekoliko kilograma lakšim, nego i punijom energije.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/Ordinacija.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media