OVA DIJETA 100 ODSTO USPEVA! Ali morate da se držite STROGIH PRAVILA!
Mršavljenje, ilustracija, Foto: Profimedia

SPAS

OVA DIJETA 100 ODSTO USPEVA! Ali morate da se držite STROGIH PRAVILA!

Ustanovite kom tipu građe pripadate i ubrzajte mršavljenje adekvatnom ishranom i vežbama....

Objavljeno: 30.10.2019. 07:49h
  • 5

Znate li da za svaki oblika građe tela – jabuka, kruška ili peščani sat, postoji efikasan plan za mršavljenje? Da, idealnu težinu možete dostići i držati pod kontrolom pomoću ishrane i vežbi koje odgovaraju vašoj građi tela.

Genetika za svaku osobu unapred određuje kakve će biti građe. Takođe, tokom života na naše telo utiču ishrana ili (ne)bavljenje određenim fizičkim aktivnostima, kao i stil života.

Ustanovite kom tipu građe pripadate i ubrzajte mršavljenje adekvatnom ishranom i vežbama.

MRŠAVLJENJE PO MERI JABUKE

foto: Profimedia

Jabuke imaju veliku količinu masnih naslaga u predelu struka i stomaka dok su im noge i ruke znatno mršavije.

Ukoliko pripadate ovom tipu građe, skloniji ste srčanim bolestima, moždanom udaru i dijabetesu te je važno da smanjite unos hrane i pića sa dodatkom šećera, kao što su slatke poslastice i sokovi. Takođe, treba da izbegavate masti koje su u čvrstom stanju na sobnoj temperaturi, kao što su meso, maslac, sir.

Važno je da u ishranu ubacite sveže, konzervirano ili sušeno voće i povrće, žitarice poput smeđeg pirinča, pšenični hleb, ovsenu kašu, kao i zdrave proteine kao što su losos, piletina, crveno meso, soja, pasulj, orasi.

Umerene ili energične aerobne vežbe, kao što su brzo hodanje ili trčanje pomoći će vam da ostvarite zdravu i željenu težinu. Za oblikovanje i izgradnju mišićne mase probajte jogu, trening sa tegovima, ili sklekove i trbušnjake dva do tri puta nedeljno.

MRŠAVLJENJE PO MERI KRUŠKE

foto: Printscreen

Kruške imaju problem sa kilogramima u predelu kukova, butina i zadnjice, sa malo viška po rukama i grudima.

Ukoliko pripadate ovom tipu građe, pošto nosite težinu na kukovima i butinama, osetljiviji ste na probleme kao što su celulit, osteoporoza, poremećaj u ishrani ili manjak samopouzdanja.

Vaša ishrana treba da se sastoji od što je moguće manje masti, ali da je obogaćena proteinima i složenim ugljenim hidratima – sagorevaćete daleko više masti, obezbediti energiju i izgraditi mišiće. Izaberite hleb od celog zrna žitarica, braon pirinač, integralna testenina, pasulj i sočivo da biste videli razliku, a izbegavajte sir, kofein, alkohol.

Zdrava ishrana će dovesti do gubitka težine, a vežbanje do definisanih mišića. Tonirajte kukove i butine pomoću trbušnjaka, iskoraka i vežbi za gornji deo tela kako biste što efikasnije uravnotežili masne naslage. Korisne su i aerobne aktivnosti, poput vožnje bicikla, trčanja, plivanja, pa čak i običnog šetanja najmanje 30 minuta svaki dan.

MRŠAVLJENJE PO MERI PEŠČANOG SATA

foto: Profimedia

Iako je ovaj tip građe sklon gojenju, sreća je što se težina ravnomerno raspoređuje a suvišni kilogrami se lako skidaju.

Ukoliko pripadate ovom tipu građe, bazirajte ishranu na neobrađenim kompleksnim ugljenim hidratima, prostim proteinima te dosta voća i povrća. Jedite namirnice kao što su spanać, brokoli, kupus i lisnato zeleno povrće. Sa piletine ili ćuretine možete ukloniti kožicu pre nego ih pripremite.

Izbegavajte hranu bogatu šećerom i ograničite unos jaja, mlečnih proizvoda i orasa.

Fokusirajte se na vežbe sa niskim opterećenjem, a zatim polako, ako želite, uključite tegove. Najbolje vežbe za vaš oblik su brzo hodanje i sporo trčanje bez nagiba, plivanje i stacionirani bicikl.

Važna napomena: Ako niste vežbali neko vreme ili imate ozbiljne probleme zbog mršavljenja, razgovarajte sa vašim lekarom ili nutricionistom o adekvatnom planu ishrane i vežbanja.

Bonus video:

(Espreso.rs / Večernji list)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media