OVE NAMIRNICE SU SMRT AKO IMATE VISOK PRISTISAK: Izbegavajte ih u širokom luku!
Konzervisana hrana je puna soli, Foto: Profimedia

pazite na sebe

OVE NAMIRNICE SU SMRT AKO IMATE VISOK PRISTISAK: Izbegavajte ih u širokom luku!

Umesto toga, potrudite se očuvati zdravlje tako što će 50 posto vašeg tanjira činiti voće i povrće bogato kalijumom

Objavljeno: 11.10.2019. 14:49h
  • 8

Mahunarke, proteini, celovite žitarice, mlečni proizvodi s malo mlečne masti, voće i povrće namirnice su na kojima počiva zdrava ishrana koje bi trebalo da se pridržavaju oni koji imaju visok krvni pritisak, navodi healthline.com.

Ipak, postoje i one namirnice koje sprečavaju smanjenje krvnog pritiska, a upravo one bi trebalo izbegavati.

SO

Preporučena količina soli koju bi trebalo da unese osoba koja ima visok krvni pritisak iznosi 1,500 miligrama, pokazale su Prehrambene smernice za Amerikance od 2015. do 2020. godine.

Nadalje, Američka administracija za hranu i lekove utvrdila je da čak 75 posto ukupne količine konzumirane soli ne dolazi direktno iz solira nego dolazi iz procesuirane hrane i soli dodane takvoj hrani.

MESNE PRERAĐEVINE

Osim dodatne soli kojom se očuva ovakva namirnica, delikatesni proizvodi sadrže i visoke razine natrijuma. Konzumiranjem ove namirnice s hlebom, sirom, umacima i kiselim krastavcima dovesšće do prekomerne konzumacije natrijuma.

SMRZNUTA PIZZA

Sve su pizze kombinacijom sira, šunke, umaka od paradajza i same korice, nositeljice velike količine natrijuma, no smrznuta pizza pak, sadrži velike količine soli koja je korištena kako bi, jednom pripremljena, zadržala ukus.
Osim toga, što je deblja korica pizze i što pizza ima više slojeva, to je nivo natrijuma veća.

KISELI KRASTAVCI

Tretirani velikom količinom soli kako bi se očuvali, kiseli krastavci postaju natopljeni natrijumom. Naime, što povrće više stoji u tečnostima koje za cilj imaju očuvanje same namirnice, to u konačnici imaju više natrijuma u svom sastavu.

foto: Shutterstock

KONZERVISANA SUPA

Neke supe iz konzerve, u samo jednoj porciji, imaju oko 900 miligrama natrijuma, a čitava konzerva ima preko 2000 miligrama što je više od ranije navedene preporučene dnevne količine. Iz tog bi se razloga, konzervisane supe trebale izbegavati, a u ishranu bi bilo pametno uključiti domaće supe.

KONZERVISANI PROIZVODI OD PARADAJZA

Jednako kao i sve ranije navedene namirnice i ovi su proizvodi u ovom obliku, puni soli. Kako bi se izbjegla ta količina soli, predlaže se alternativa u vidu svežeg paradajza koje su uostalom dobre i za zdravlje srca.

ŠEĆER

Zbog toga što potiče debljanje, šećer je namirnica koju bi osobe s visokim krvnim pristiskom trebalo da izbegavaju. Naime, visok krvni pritisak češći je kod osoba s prekomernom telesnom težinom nego kod onih čija je telesna težina manja.

ZASIĆENE MASTI

Dok bi trans masti trebalo da izbegavate u potpunosti, osobe s visokim krvnim pritiskom trebale bi smanjiti unos zasićenih masti. Izvori takvih masti kožica je od piletine, punomasni su mlečni proizvodi, crveno meso i maslac.
Naime, zasićene masti i trans masti dovode do porasta holesterola, a on pogoršava krvni pritisak i može dovesti do razvitka srčanih bolesti. Kako bi se takvi rizici umanjili, smanjiti bi se trebala i konzumacija šećera te zamena životinjskih, zasićenih i trans masti s biljnima. Izvori biljnih masti su orasi, ali i semenke, masline i avokado.

ALKOHOL

Klinika Majo, zaključila je kako ispijanje više od tri pića odjednom, rezultuje povećanjem krvnog pristika. Takođe, alkohol je pun kalorija i naposletku vodi do prekomerne telesne težine, koja je, kako smo već utvrdili, ključan uzročnik visokog krvnog pristiska.

Umesto toga, potrudite se očuvati zdravlje tako što će 50 posto vašeg tanjira činiti voće i povrće bogato kalijumom koji umanjuje delovanje natrijuma, ali i drugih nutrijenata kakva su vlakna i antioksidansi. Tu su i prirodni sokovi od šipka i cvekle koji zbog velike količine nitrata, smanjuju krvni pritisak.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/ordinacija.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media