OD OVIH NAMIRNICA MOŽETE DA DOBIJETE GRČEVE, VISOK PRITISAK I TROVANJA! Važe za ZDRAVE, ali nose SKRIVENU OPASNOST
Tunjevina sadrži živu, Foto: Profimedia

važna je mera

OD OVIH NAMIRNICA MOŽETE DA DOBIJETE GRČEVE, VISOK PRITISAK I TROVANJA! Važe za ZDRAVE, ali nose SKRIVENU OPASNOST

Namirnice koje sadrže obilje vitamina i minerala mogu da sadrže i previše soli, masti, pa čak i žive

Objavljeno: 25.09.2019. 15:19h
  • 3

Često mislimo da sa zdravom hranom ne možemo da preteramo, ali nutricionisti upozoravaju da to nije tačno.

Namirnice koje sadrže obilje vitamina i minerala mogu da sadrže i previše soli, masti, pa čak i žive. Ovo su neke od tih namirnica, piše Pun kufer.

Konzervirana tuna

Riba je odlična alternativa mesu, ali nabavka nije uvek jednostavna. Kako zbog cena, tako i zbog užurbanog rasporeda zbog kojeg ne stižemo da kupimo svežu ribu. Konzerve se čine kao praktična alternativa, ali valja imati na umu da ako preteramo s tunom, možemo u organizam da unesemo previše štetne žive. Ne preporučuje se više od jedne konzerve nedeljno.

Orašasti plodovi

Bademi, indijski oraščići, orasi i lešnici preporučuju se zbog zdravih masnoća koje drže srce u formi. No ti paketići zdravlja sadržavaju i obilje kalorija. Sto grama badema ima čak 577 kalorija, a makadamija 717. Oko 12 komada oraha ima oko 100 kalorija, a ni lešnici nisu mnogo „lakši“. Šaka do dve orašastih plodova dnevno sasvim je dovoljna, a nutricionisti savetuju da njima zamenite nezdrave masnoće.

Sir

Odličan izvor proteina i kalcijuma osnažuje kosti i srce, ali ako preterate sa sirom, napravićete više štete nego koristi. Neke vrste sira poput rokfora, halumija ili fete imaju više soli nego morska voda, a ako često grickate masne sireve može da vam skoči pritisak.

Cvekla

Cvekla štiti od bolesti zahvaljujući antioksidansima, a odličan je izvor vlakana, folne kiseline, beta-karotena i gvožđa. No s cveklom se može i preterati, pogotovo ako je stavljate u zdrave sokove. Oksalati koje sadrži su prirodne stvari koje podstiču stvaranje kamena u bubregu. Ugljeni hidrati koje sadrži cvekla kod nekih ljudi izazivaju gasove, grčeve i bol u želucu, posebno ako pate od sindroma iritabilnog creva.

foto: Profimedia

Zeleni čaj

Snažni antioksidans u šoljici štiti od srčanih bolesti, karcinoma i začepljenja krvnih sudova, prija koži i pomaže u skidanju viška kilograma, ali ne treba ga piti u neograničenim količinama. Razlog tome su tanini koji mogu omesti apsorpciju gvožđa. Ako primetite da ste slabiji ili umorniji nego inače, često vas boli glava ili vam je cirkulacija oslabila, razmislite o tome da napravite pauzu sa zelenim čajem.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/pun kufer)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media