OVO VOĆE JE TOLIKO ZDRAVO, DA ĆETE GA JESTI SVAKOG DANA: Čuva srce, smanjuje bolove, štiti od raka i to nije sve!
Mogu uspešno smanjiti masne naslage na stomaku, Foto: Pixabay.com

moćno voće

OVO VOĆE JE TOLIKO ZDRAVO, DA ĆETE GA JESTI SVAKOG DANA: Čuva srce, smanjuje bolove, štiti od raka i to nije sve!

Sveže, ukusne i neodoljive, trešnje su neizostavna poslastica. No, da li ste znali kako one utiču na vaše zdravlje?

Objavljeno: 09.07.2019. 14:29h
  • 18

Ovo supermoćno voće prepuno je zdravih sastojaka koji pomažu kod hroničnih oboljenja, čuvaju zdravlje srca, omogućuju dobar san. Još je niz zdravstvenih dobrobiti ovog neodoljivog voća, a mi vam donosimo razloge zašto treba da ih jedemo svakog dana.

Smanjuju nivo šećera u krvi

Svoju crvenu boju trešnje duguju antocijaninu, antioksidansu koji deluje protivupalno i štiti od slobodnih radikala. U 100 grama svežih trešanja nalazi se 82 mililitra vode; 0,2 grama masti; 1 gram belančevina; 16 grama ugljienih hidrata; 12 grama šećera i 2,1 grama vlakana pa ima samo 57 kalorija!

Trešnja sadrži sve vitamine i minerale, iako u manjim količinama, kao i celulozu, pektin pa i organske kiseline. One spadaju među voće s najnižim GI pa su zato odličan izbor za dijabetičare.

Šećer koji se nalazi u njima polako se otpušta u krvotok, a konzumacijom trešanja sprečava se nagli pad šećera u krvi, smanjuje se potreba za šećerom, kao i nagle promene raspoloženja.

Čuvaju srce i krvne sudove

Slatke crvene bobice sadrže kalijum, mineral koji značajno doprinosi zdravlju srca. Osim toga trešnje su takođe bogat izvor vlakana, magnezijuma, vitamina C i vitamina B6 koji su važni za očuvanje zdravlja srca.

Takođe, istraživanja su potvrdila kako njihovom konzumacijom možete smanjiti vrednosti LDL, takozvanog "lošeg holesterola" do 20 posto. Trešnje su izvrstan diuretik što znači da pospešuju izlučivanje mokraće i tako pomažu srčanim bolesnicima.

 

Smanjuju bolove i pomažu kod upala

Trešnje su prava riznica zdravlja: one deluju protivupalno te pomažu kod hroničnih bolesti kao što su artritis, giht i sportske povrede. Samo jedna šolja trešanja smanjiće otečenost i upalu mišića, pa je odličan izbor za sportiste i osobe koje se bave intenzivnim fizičkim radom.

Ublažavaju razdražljivost i pomažu kod nesanice

Stres, neuravnoteženi hormoni nezdrave navike okidač su za nesanicu i nemiran san, razdražljivost i nagle promjene raspoloženja. Hormon melatonin koji se nalazi u trešnjama pomaže u prevenciji i eliminaciji takvih tegoba: melatonin ima umirujuće delovanje na naš nervni sistem, ima blago sedativno dejstvo pa vam pomaže da lakše spavate.

Osim što ima blago sedativno dejstvo, melatonin prema nekim studijama može biti od koristi i kod opekotina od sunca, sindroma nervoznih creva i epilepsije.

Štite od raka

Trešnje su bogate antioksidansima, luteinom i beta- karotenom koji nas štite od štetnih slobodnih radikala, potvrđenih uzročnika raka. Brojna su istraživanja potvrdila kako pigment kvercetin koji sadrže trešnje ima snažna antikancerogena svojstva te značajno doprinosi prevenciji raka.

Ako uzmemo u obzir činjenicu da je kvercetin sadržan i u medu, jabukama i luku - namirnicama koje se nalaze na samom vrhu lestvice najzdravijih namirnica, tada opravdano i trešnje možemo smatrati voćem neprocenjive vriednosti.

Pospješuju mršavljenje

Trešnje sadrže vrlo malo kalorija i masnoća: 100 grama trešanja sadrži samo 63 kalorije. Sadrže visoki udeo vode i poboljšavaju metabolizam, a zahvaljujući pektinu pružaju osećaj sitosti.

Osim toga, novija istraživanja pokazala su da antocijanini iz tamnih trešanja mogu uspešno smanjiti masne naslage na stomaku.

Usporavaju starenje kože

Adekvatna količina vitamina C koji nalazimo u trešnjama pomaže vašem organizmu u stvaranju kolagena, vitalnog proteina za lepu kožu i kosu. Takođe, trešnje sadrže vitamin A, još jedan važan vitamin koji doprinosi lepom i mladenačkom izgledu.

Brinu o zdravlju kostiju

Ovo supervoće smatra se izvrsnim izvorom minerala bora, koji izuzetno povoljno utiče na zdravlje i kvalitet kostiju. Tu je i kalcijum čiji nedostatak sa vremenom može da dovede do gubitka koštane mase.

Minerali bakar i magnezijum prisutni u plodovima trešnje takođe su od velike važnosti za zdravlje kostiju. Osim toga magnezijum je neophodan za apsorpciju kalcijuma i njegovu ugradnju u kosti, što ga čini ključnim faktorom u prevenciji osteoporoze i lomova kostiju.

Saznajte više

HRANA ZA MOZAK: Ako se osećate kao da ste zaboravni, trešnje vam mogu pomoći da poboljšate funkcionisanje mozga, bez obzira na to koliko imate godina. Trešnje su poznate kao "hrana za mozak" jer su bogate moćnim antioksidansom antocijaninom, koji je odličan za mozak.

ZA BOLJE RASPOLOŽENJE: Konzumiranjem trešanja na prirodan način pomažete telu da ima više energije. Većina kalorija u ovoj voćki potiče iz prirodnih šećera u njima, a koji vam poboljšavaju rapoloženje i podižu nivo energije. Zato, sledeći put kad u toku dana osetite kako vam pada energija, posegnite za šakom trešanja i odmah ćete se osećati bolje.

DOBROBIT ZA OČI: Još jedan dobar razlog zašto bi trebalo da jedete trešnje je taj što je ovo voće odlično za vid. Trešnje sadrže puno tivamina A, a deo ovog vitamina je beta karoten koji poboljšava vid i čini vaše oči zdravijim. Trešnje sadrže 20 puta više vitamina A od jagoda i borovnica, pa zašto ih ne biste jeli češće?

Sakupljajte peteljke

Peteljke trešanja nemojte bacati već ih skupljajte i osušite u hladu. Čuvajte ih u staklenoj tegli i koristite za čaj. Naime, osim plodova trešnje u narodnoj se medicini već stoljećima koriste i peteljke.

Od njih se pripremaju čajevi koji se koriste za otapanje bubrežnih kamenaca, čišćenje mokraćnih puteva, za pojačano izlučivanje mokraće kao i za upalu bubrega i mokraćnih kanala.

Za pripremu čaja operite i sitno nasjeckajte šaku peteljki, a potom ih stavite u litru uzavrele vode i kuhajte oko dvije minute. Ostavite čaj da odstoji 15 minuta, a zatim ga procedite. 

Malo istorije

Smatra se da je pradomovina trešnje Mala Azija. Zahvaljujući rimskom vojskovođi Lukulu ova je voćka stigla u Rim gde je potom započeo njezin intenzivan uzgoj.

Prema zapisima rimskog pisca Plinija Starijeg, Rimljani su uzgajali 8 različitih sorti trešanja (danas poznajemo više od 1.500 sorti). Njeni plodovi postali su omiljeno voće rimskih vojnika koji su verovali da ove slatke mesnate bobice podižu energiju i jačaju snagu. Uskoro je glas o ovom ukusnom voću kao i njegov uzgoj proširen ostalim delovima Evrope.

Bonus video:

(Espreso.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media