POSTOJE DOBRE I POSTOJE LOŠE KALORIJE: Otkrijte kako da jedete manje, a puno zdravije
Obilje vlakana pruža osećaj sitosti, a zbog obilja vitamina i minerala imaćemo više radnog elana, Foto: Profimedia

važno je znati

POSTOJE DOBRE I POSTOJE LOŠE KALORIJE: Otkrijte kako da jedete manje, a puno zdravije

Preporučeni dnevni kalorijski unos za odraslu ženu iznosi oko 2000, a za muškarca 2200 kalorija

Objavljeno: 20.05.2019. 16:09h
  • 1

Svi znaju da su čips, čokolada i brza hrana prepuni nepotrebnih kalorija, ali sir, voćni sokovi i milks šejkovi su puno kaloričniji nego što ljudi pretpostavljaju, pa se ne znajući kako - goje. 

- Takozvane prazne kalorije dolaze iz hrane koja je energetski bogata, ali nutritivno ne. Stručni naziv je ‘namirnice niske nutritivne gustoće’. Ta hrana je bogat izvor energije, koja proizlazi iz masti i šećera, a ima neznatan udeo vitamina, minerala i vlakana - pojašnjava prof. Jasenka Gajdoš Kljusurić s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta.

Preporučeni dnevni kalorijski unos za odraslu ženu iznosi oko 2000, a za muškarca 2200 kalorija. One se, ako se ne pazi, vrlo lako nakupe tokom dana.

- Trebalo bi da izbegavate panirane kolače i krofne koji sadrže dodatne šećere i čvrste masti. Nadalje, pića poput sportskih, energetskih i voćnih napitaka jer sadrže dodane šećere. Poželjno je izbegavati i sir, sladoled i druge punomasne mlečne proizvode, koji sadrže dodatne količine masti. Nadalje, na listi nepoželjnih namirnica su tvrdi bomboni i čokoladice i brza hrana poput pice, burgera, pomfrita, i slično jer često sadrže i dodane šećere i masti - pojasnila je.

Među hranom koja se može jesti kao međuobrok ili zdrava grickalica uvek su sveže voće i povrće.

- Dobar izbor su sveže ili zamrznuto bobičasto voće, jabuke, narandže, banane, dinje, lisnato povrće, brokula.  Što se proteina tiče, dobar izbor su jaja, grašak, riba, orašasti plodovi. 

Obilje vlakana pruža osećaj sitosti, a zbog obilja vitamina i minerala imaćemo više radnog elana, napominje ona uz pojašnjenje da nas visok udeo masti i šećera čini umornim i tada posežemo za novom hranom ili pićem.

 

Bonus video

(Espreso.rs/24 sata hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media