9 JEDNOSTAVNIH SAVETA KAKO DA REGULIŠETE HOLESTEROL I TRIGLICERIDE: Ovo je najbolje rešenje za zdravlje!
Kao i masti, holesterol se ne rastvara u vodi, Foto: Profimedia

Lek iz prirode

9 JEDNOSTAVNIH SAVETA KAKO DA REGULIŠETE HOLESTEROL I TRIGLICERIDE: Ovo je najbolje rešenje za zdravlje!

Previše holesterola ili holesterola na pogrešnim mestima stvara probleme

Objavljeno: 07.02.2019. 16:00h
  • 32

Holesterol se stvara u jetri i obavlja brojne važne funkcije u organizmu. Na primer, pomaže u održavanju fleksibilnosti zidova ćelija i potreban je za pravljenje nekoliko hormona.

Međutim, kao i sve u telu, previše holesterola ili holesterola na pogrešnim mestima stvara probleme.

Kao i masti, holesterol se ne rastvara u vodi. Umesto toga, njegov transport u telu zavisi od molekula koji se nazivaju lipoproteini, koji nose holesterol, masnoću i vitamine rastvorljive u mastima u krvi.

Različite vrste lipoproteina imaju različite efekte na zdravlje. Na primer, visoki nivo lipoproteina niske gustine (LDL) dovodi do taloženja holesterola u zidovima krvnih sudova, što može dovesti do začepljenih arterija, moždanog udara, srčanog udara i otkazivanja bubrega .

Nasuprot tome, lipoprotein visoke gustine (HDL) pomaže da se holesterol ukloni sa zidova krvnih sudova i pomaže u sprečavanju ovih bolesti.

U ovom članku možete pročitati o nekim prirodnim i jednostavnim načinima za smanjenje “lošeg” LDL holesterola i povećanje količine “dobrog” HDL holesterola u krvi.

Veza između dijetetskog i krvnog holesterola

Jetra proizvodi onoliko holesterola koliko je našem telu potrebno. On se zatim “pakuje” sa mastima u lipoproteine vrlo niske gustine (VLDL).

Kako VLDL isporučuje mast ćelijama u celom telu, on se menja u gušći LDL ili lipoprotein niske gustine, koji prenosi holesterol gde god je potrebno.

Jetra takođe oslobađa lipoprotein visoke gustine (HDL), koji prenosi neiskorišćeni holesterol nazad u jetru. Ovaj proces naziva se obrnuti transport holesterola i štiti od začepljenih arterija i drugih tipova srčanih oboljenja.

Neki lipoproteini, posebno LDL i VLDL, skloni su oštećenju slobodnih radikala u procesu koji se zove oksidacija. Oksidovani LDL i VLDL su još više štetni po zdravlje srca.

Iako prehrambene kompanije često reklamiraju proizvode sa niskim nivoom holesterola, holesterol u ishrani ima samo mali uticaj na količinu holesterola u organizmu.

To je zbog toga što jetra menja količinu holesterola koju proizvodi, u zavisnosti od toga koliko jedete. Kada telo apsorbuje više holesterola iz hrane, onda to manje  čini u jetri.

Na primer, studija koja je pratila 45 odraslih osoba kojima je dato da unose više holesterola u svojoj redovnoj ishrani, u obliku dva jaja dnevno, utvrdila je da oni koji jedu više holesterola nisu imali veći nivo ukupnog holesterola ili promene u lipoproteinima, u poređenju sa onima koji su jeli manje holesterola .

Dok holesterol unet ishranom ima mali uticaj na nivo holesterola u krvi, druga hrana u vašoj ishrani može da pogorša vaš lipidni status, kao i genetika, pušenje i sedentarni način života.

Isto tako, promena nekoliko jednostavnih životnih navika može pomoći da se poveća koristan HDL i smanji štetan LDL. Pročitajte o 9 prirodnih načina za poboljšanje nivoa holesterola.

1. Fokusirajte se na mononezasićene masti

Za razliku od zasićenih masti, nezasićene masti imaju bar jednu dvostruku hemijsku vezu koja menja način na koji se koriste u telu. Mononezasićene masti imaju samo jednu dvostruku vezu.

Iako neki preporučuju dijetu s niskim udelom masti za gubitak težine, studija je potvrdila da dijetu s niskim udelom masti i smanjuje nivo štetnog LDL, ali isto tako i nivo korisnog HDL.

Nasuprot tome, ishrana bogata mononezasićenim mastima smanjuje štetni LDL, ali održava zdravi HDL na istom nivou.

Evo nekoliko prirodnih izvora mononezasićenih masti. Neki su takođe dobri izvori polinezasićenih masti:

- Masline i maslinovo ulje
- Ulje repice
- Orašasti plodovi, kao što su bademi, orasi, pecani, lešnici i indijski orah
- Avocado

2. Koristite polinezasićene masti, pogotovu Omega-3

Polinezasićene masti imaju višestruke dvostruke veze koje ih teraju da se ponašaju drugačije u telu od zasićenih masti. Istraživanja pokazuju da polinezasićene masti smanjuju “loš” LDL holesterol i smanjuju rizik od srčanih oboljenja.

Omega-3 masne kiseline su tip polinezasićenih masti naročito zdravih za srce. Nalaze se u morskim plodovima i ribljem ulju.

Omega-3 masti se nalaze u velikoj količini u masnim ribama kao što su losos, skuša, haringa i morska tuna, a u manjoj meri u školjkama i račićima.

Drugi izvori omega-3 uključuju semenke i orašaste plodove, ali ne i kikiriki.

3. Izbegavajte trans masti

Trans masti su nezasićene masti koje su modifikovane procesom koji se zove hidrogenizacija.

Ovo je učinjeno kako bi nezasićene masti u biljnim uljima postale stabilnije kao sastojak. Mnogi margarini su napravljeni od delomično hidrogenizovanih ulja.

Nastale trans masti nisu potpuno zasićene, ali su čvrste na sobnoj temperaturi. Zbog toga prehrambene kompanije koriste trans masti u proizvodima kao što su namazi, kolači i keksi - oni pružaju više teksture od nezasićenih, tečnih ulja.

Nažalost, delimično hidrogenizovane trans masti se u telu ponašaju drugačije nego druge masti, i to ne na dobar način. Trans masti povećavaju ukupni holesterol i LDL, ali smanjuju korisni HDL za čak 20% .

4. Jedite hranu bogatu vlaknima

Rastvorljiva vlakna su grupa različitih jedinjenja u biljkama koje se rastvaraju u vodi i koje ljudi ne mogu variti.

Međutim, korisne bakterije koje žive u vašim crevima mogu variti rastvorljiva vlakna. U stvari, njima su ona neophodna za sopstvenu ishranu. Ove dobre bakterije, koje se nazivaju i probiotici, smanjuju i štetne vrste lipoproteina, LDL i VLDL.

Neki od najboljih izvora vlakana su pasulj, grašak i sočivo, voće, zob i cela zrna. Dodaci ishrani bogati vlaknima poput psilliuma su takođe sigurni i jeftini izvori.

5. Vežbajte

Pravilna ishrana i vežbanje su dobitna kombinacija za zdravlje srca. Ne samo da poboljšava fizičku kondiciju i pomaže u borbi protiv gojaznosti, već smanjuje štetne LDL i povećava korisne HDL.

U idealnom slučaju, aerobna aktivnost treba da podigne broj otkucaja srca na oko 75% od njegovog maksimuma. Trening otpora treba da bude 50% maksimalnog napora.

Aktivnost koja podiže broj otkucaja srca na 85% maksimalno povećava HDL i smanjuje LDL. Što je duže trajanje, to su veći efekti .

6. Smršajte

Dijeta utiče na način na koji vaše telo apsorbuje i proizvodi holesterol.

Dvogodišnja studija koja je uključivala 90 odraslih osoba koje su se pridržavale jedne od tri nasumične dijete za gubitak težine utvrdila je da gubitak težine na bilo kom režimu ishrane povećava apsorpciju holesterola iz hrane i smanjuje stvaranje novog holesterola u telu.

Tokom ove dve godine, “dobar” HDL se povećao dok je “loš” LDL ostao isti, čime se smanjio rizik od srčanih oboljenja.

Gubitak težine ima dvostruku korist i pozitivan uticaj na holesterola -  povećanje korisnog HDL-a i smanjenje štetnog LDL-a.

7. Ostavite cigarete

Pušenje povećava rizik od bolesti srca na više načina. Jedan od njih je promena načina na koji telo reguliše nivo holesterola.

Imune ćelije kod pušača nisu u stanju da vrate holesterol iz zidova krvnih sudova u krv za transport do jetre. Ova šteta se odnosi na duvanski katran, a ne na nikotin.

Ove disfunkcionalne imune ćelije mogu doprineti bržem razvoju začepljenih arterija kod pušača.

 

8. Budite umereni u piću

Kada se konzumira umereno, etanol u alkoholnim pićima povećava HDL i smanjuje rizik od bolesti srca.

Alkohol takođe poboljšava obrnuti transport holesterola, što znači da se holesterol uklanja iz krvi i zidova krvnih sudova i vraća nazad u jetru. Ovo smanjuje rizik od začepljenja arterija i bolesti srca.

Dok umereni unos alkohola smanjuje rizik od bolesti srca, previše alkohola šteti jetri i povećava rizik od zavisnosti. Preporučena granica je dva pića dnevno za muškarce i jedno za žene .

9. Uključite Antistres+Corvit+Cirkul u svoju svakodnevnu ishranu

foto: Promo

Antistres + Corvit + Cirkul je registrovani dijetetski suplement upisan u bazu Ministarstva zdravlja Republike Srbije pod brojem 13317/2018 od 20.09.2018. godine koji možete poručiti klikom OVDE, po ceni od samo 2880 rsd, ili pozivom na broj 011/4420-502 radnim danima.

Cena dostave za Srbiju: 200 din. (plaćanje pouzećem)

Cena dostave za Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu: 10€ do 2 kompleta (plaćanje pouzećem)

Komplet sastavljen od 3 proizvoda (biljnih kapi) na bazi biljnih ekstrakata namenjen jačanju kardiovaskularnog i nervnog sistema, kao i opštem poboljšanju vitalnosti i otpornosti organizma.

Antistres biljne kapi br. 33 koje povoljno deluju na nervni sistem su dodatak ishrani na bazi ekstrakata korena sa rizomom valerijane (Valeriana officinalis), lista matičnjaka (Melissa officinalis ), herbe kantariona (Hypericum perforatum), cveta lavande (Lavandula officinalis) i lista pitome nane (Mentha piperita).

Corvit biljne kapi br. 34 koje povoljno deluju na srčani mišić i kardiovaskularni sistem su dodatak ishrani na bazi ekstrakata gloga (Crataegus monogyna), hajdučke trave (Achillea millefolium), rusomače (Capsella bursa-pastoris), srdačice(Leonurus cardiaca) i peršuna (Petroselinum crispum).

Cirkul biljne kapi br. 35 koje povoljno deluju na cirkulaciju i kardiovaskularni sistem su dodatak ishrani na bazi ekstrakata gloga (Crataegus monogyna), bele imele (Viscum album), divljeg kestena (Aesculus hippocastanum), ruzmarina (Rosmarinus officinalis), koprive (Urtica dioica) i omana (Inula helenium).

Biljni komplet Antistres + Corvit + Cirkul možete poručiti klikom OVDE, po ceni od samo 2880 rsd, ili pozivom na broj 011/4420-502 radnim danima.

Cena dostave za Srbiju: 200 din. (plaćanje pouzećem)

Cena dostave za Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu: 10€ do 2 kompleta (plaćanje pouzećem).

(Espreso.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.


Espreso.rs


Adria media