DANIMA NE IDETE U WC JER VAS MUČI ZATVOR? Ovo su 4 najbolja načina da to uradite ODMAH!
Zatvor je jedan od najneprijatnijih problema, Foto: Profimedia

OLAKŠANJE

DANIMA NE IDETE U WC JER VAS MUČI ZATVOR? Ovo su 4 najbolja načina da to uradite ODMAH!

Srećom, postoje jednostavni načini kako... ubrzati stvari

Objavljeno: 23.01.2019. 10:02h
  • 15

Kafa nije jedina stvar na ovoj listi...

Budimo iskreni – od svih probavnih problema najozbiljniji nije zatvor, ali može biti najneprijatniji...

Srećom, postoje jednostavni načini kako... ubrzati stvari! Ono što posebno oduševljava je činjenica da su svi vrlo pristupačni i prirodni, a s njima se sigurno slažu i lekari.

1. JEDITE VLAKNA

Ishrana bogata vlaknima snižava nivo holesterola i šećera u krvi, sprečava nastanak hemoroida i rak debelog creva i koriste se u lečenju zatvora. Žitarice pune vlakana sadrže i celulozu koja formira glavnu masu neprobavljive hrane, stimuliše rad creva i pospešuje njihovo pražnjenje. Biljna vlakna su, stoga, neophodna za održavanje normalne funkcije probavnoga trakta. Veruje se da su vlakna iz žitarica najvažnija za normalnu funkciju creva - ona povećavaju količinu stolice i sprečavaju zatvor.

2. JEDITE SUVE ŠLJIVE

Poznato je da šljive podstiču probavu i pomažu protiv zatvora (opstipacije) zato što su bogate vlaknima, koja takođe uravnotežuju nivo holesterola u krvi. Osušene šljive, koje svi znamo i volimo, su jedna od najblažih i najjednostavnijih načina za dovođenja probavnog sistema u ravnotežu. Suve šljiva pomažu da probava bude uredna tako što opskrbljuju creva jednostavnim šećerima koji privlače tečnost u creva.

 

3. NE PRESKAČITE JUTARNJU KAFU

Kofein podstiče proizvodnju hlorovodične kiseline u želucu i žuči u probavnom sistemu. To svakako ne znači da kafa garantuje savršenu probavu, ali će je ubrzati, pogotovo ako šoljicu kafe popijete odmah posle doručka.

4. VEŽBAJTE!

Fizička aktivnost pojačava kontrakcije zidova creva, što može olakšati prolazak hrane kroz probavni sistem i smanjiti trajanje ovog procesa. Važno je napomenuti da bi oni koji vežbaju trebalo da sačekaju sat do dva nakon jela preodlaska na trening. U suprotnom mogu "povući“ krv iz probavnog trakta, gde je potrebna u mišiće i tako oslabiti peristaltiku, tj. usporiti probavu.

BONUS VIDEO: TRI POLICAJCA MU NE MOGU NIŠTA! Ludi Poljak lema holandske pubove po ulici, a oni nemaju rešenja! (VIDEO)

(Espreso.rs/Ordinacija.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media