UBRZAJTE GUBITAK KILOGRAMA BEZ  DRŽANJA DOSADNIH DIJETA: Potrebno je samo da pratite ovih 12 koraka!
Foto: Profimedia

IZGUBITE KILOGRAME LAKO!

UBRZAJTE GUBITAK KILOGRAMA BEZ DRŽANJA DOSADNIH DIJETA: Potrebno je samo da pratite ovih 12 koraka!

 

Višak telesne mase postao je sve češći problem današnjice

Objavljeno: 20.09.2018. 12:49h
  • 7

Postoji mnogo suočenih teorija o ishrani kada je u pitanju najbolji način da se izgubi težina ili da se zadrži ista.

Iako je verovatno potrebno više od nedelju dana za dobijanje neželjenih masti, većina ljudi želi da ih izgubi brže nego što je došlo.

Kada je u pitanju gubitak težine, jednostavno smanjenje porcija može biti jedan od načina za gubljenje kilaže. Međutim, ako već jedete manje (i vežbate više) i još uvek ste nezadovoljni svojim izgledom, postoje mali trikovi koji mogu pomoći u napretku vaših napora.

Pročitajte 12 načina koji vam mogu pomoći da brže dođete do željene kilaže.

1. VIŠE VODE

Osoba koja popije 2 čaše vode 30 minuta pre jela u periodu od tri meseca, izgubi tri kilograma više od osobe koja nije to uradila
Osoba koja popije 2 čaše vode 30 minuta pre jela u periodu od tri meseca, izgubi tri kilograma više od osobe koja nije to uradila foto: Shutterstock

Voda pomaže da se osećas puno. 

Svakodnevno konzumiranje osam do deset čaša vode dnevno može povećati gubitak težine, jer kako istraživanja pokazuju, žeđ može biti pomešana sa glađu, kaže nutricionista Misti Gueron.

Većina ljudi je u potrazi za hranom zbog manjka energije ili iz dosade, i ove bespotrebne navike mogu dovesti do povećanja telesne težine.

Istraživanja su pokazala da osoba koja pije dve čaše vode 30 minuta pre obroka u periodu od tri meseca, će izgubiti 3 kilorama više od osobe koja to nije uradila pre obroka. 

Kako biste ispunili gubitak težine pokušajte da pijete jednu času vode kada se probudite, nosite BPA flašicu za vodu ( BPA-bisphenol A, potencijalno opasnu hemijsku supstancu ) ili instalirajte aplikaciju na svom telefomu koja će pratiti koliko dnevno unosite vodu u vaš organizam. 

2. DRŽITE DNEVNIK IHRANE

Vođenje dnevnika ishrane i ne zvuči baš sexy, ali vreme je pokazalo da ipak funkcioniše! 

Zapravo, prema istraživanju Kaiser Permanente's centra za istraživanje zdravlja, vođenje dnevnika ishrane može da duplira gubitak težine.

Bez ove alatke, većina ljudi zaboravlja grickalice i zalogaje uzete za vreme pauze, ili u toku pripremanja hrane ili čak u kolima. Posle nekog vremena korišćenja ovih grickalica, može doći do povećanja telesne mase, kaže Gueron.

Ukoliko niste osoba koja voli da piše ili vodi računa o tome, pokušajte sa fitnes aplikacijama koje mogu biti instalirane na vašem telefonu.

3. ZAMENI PORCIJE

Iako je dobro biti svestan veličine porcije na nutritivnom nivou, zašto ne biste pokušali da zamenite iste za vaše dobro?

Umesto čaše sladoleda sa par borovnica, uzmite čašu borovnica sa kašičicom sladoleda
Umesto čaše sladoleda sa par borovnica, uzmite čašu borovnica sa kašičicom sladoleda foto: Tumblr

Na primer, umesto čaše sladoleda sa par borovnica, uzmite čašu borovnica sa kašičicom sladoleda. Dok jedna čaša sladoleda sadrži više od 250 kalorija, jedna čaša borovnica sadrži 80 klorija i pored svega dobar je izvor vitamina C. Ili umesto jedne porcije paste sa malom količinom povrća, imajte porciju povrća sa malo paste.

4. HIIT TRENINZI

Treninzi se sastoje od kratkih ali jakih intervala fizičke aktivnosti koji su praćeni adekvatnim odmorom između njih.

Ako želite da ubrzate gubitak težine, dodajte 30 minuta kardija tri puta nedeljno i to će vam sigrno pomoći da sagorite kalorije i telesnu masnoću, kaže Amie Hoff, sertifikovani fitnes profesionalac iz Njujorka.

Ideja je da gurate svoje telo u kratkim intervalima, i onda napravite pauzu. Ja lično volim da krenem sa 10 do 15 sekundi sprinta ( trčanje, bicikla, konopac ili bilo šta drugo što će ubrzati rad srca) i nakon toga 30 sekundi pauze. Kako vremenom telo postaje jače, postepeno povećavati vreme sprinta i smanjiti vreme pauze.

Trčanje kao jedan tip zagrevanja
Trčanje kao jedan tip zagrevanja foto: Profimedia

15 minuta HIIT treninga može biti ekvivalentan regularnom tridesetominutnom kardio treningu.

5. JESTI PRE JELA

Dok ovo izgleda kontradiktorno - jesti pre odlaska u restoran ili na žurku, jer pojaviti se izgladneo na događaju verovatno će vam otežati ciljeve gubitka težine.

Pojesti nešto malo  ( oko 100 kalorija ) i da sadrži malu količinu vlakana u sebi ( dva do četirti grama) je odličan način da prilagodite svoj apetit pre samog odlaska na žurku i na taj način ćete lakše uživati jer vam organizam neće tražiti puno hrane.

Uživajte u malim obrocima sa velikom čašom vode pre žurke kako biste smanjili šanse za dobijanje na težini posle te iste žurke.

6. SAGORETI VIŠE KALORIJA SA MIŠIĆIMA

Dok kardio sagoreva kalorije u toku treninga, trening snage će vam pomoći da sagorite više kalorija čak i da pravite pauze u toku samog treninga. 

“Prelepa stvar u treningu snage jeste da ne samo da dobijate izražene i tonirane mišiće, već što više mišića imate, to je brži vaš metabolizam, kaže Hoff.

Trening snage će vam pomoći da sagorite više kalorija čak i da pravite pauze u toku samog treninga
Trening snage će vam pomoći da sagorite više kalorija čak i da pravite pauze u toku samog treninga foto: profimedia

Brži metabolizam znači da je više kalorija sagoreno i označava brži gubitak težine. Takođe se smatra da je najidealnije ovakav tip treninga imati tri puta nedeljno.

7. PAŽLJIVO BIRAJTE UŽINU

Pametan odabir užine može dovesti do željenog gubitka kilaže. 

Ciljna grupa su grickalice koje u sebi sadrže vlakna i proteine, one koje stabilizuju nivo šećera u krvi i one koje drže sitost.

Jabukovo ili bademovo maslo, običan jogurt sa jagodama ili krekeri koji sadrže visok nivo vlakana ili čak humus mogu biti neki od pametnih izbora za užinu.

Istraživanje pokazuje da začinska hrana može pomoći u ubrzanju metabolizma i smanjenju apetita.

8. JEDITE VIŠE MAHUNARKI

Mahunarkesu odličan izvor ugljenih hidrata usporenog oslobađanja, takođe su odličan izvor proteina i vlakana, koji vam usporavaju proces varenja koji vam na taj način omogućava da duže ostanete siti.

 Zrna su odličan izvor ugljenih hidrata usporenog oslobađanja
Zrna su odličan izvor ugljenih hidrata usporenog oslobađanja foto: Profimedia

Istraživanje pokazuje da vam jedenje tri četvrtine šoljice dnevno tokom šest nedelja može pomoći da izgubite blizu šest kilograma. I ako pokušavate da smanjite holesterol, to je dvostruka pobeda, jer rastvorljivo vlakno u mahunarkama pomaže da holesterol nestane polako iz vašeg tela.

9. PREKINITE SA SLATKIM NAPICIMA

Ako napravite pravi izbor što se hrane tiče i ako vodite računa o porcijama, ali i dalje se borite da izgubite težinu, ne zaboravite da uzmete u obzir kalorije konzumirane u omiljenim slatkim napicima.

Čaj bez šećera kao odličan napitak u toku dana
Čaj bez šećera kao odličan napitak u toku dana foto: profimedia

Umesto kafa, slatkih čajeva, sokova koji će vam doneti dodatnih 150-500 kalorija dnevno, držite se vode ili neslađenih čajeva...

10. BUDIte DOBAR PREMA CREVIMA

Umesto da radite detoksikaciju u nadi da ćete obnoviti gastrointestinalni trakt, 

prirodno povećajte zdravlje vašeg stomaka uz hranu obogaćenu vlaknima.

Vlakno je ugljeni hidrat koji se nalazi u voću, povrću i celom zrnu, ali za razliku od ostalih ugljenih hidrata teže se vari. Dok prolazi kroz vaš sistem za varenje, stimuliše receptore koji govore vašem mozgu da ste puni. 

Ako tražite specifičniju hranu ispunjenu vlaknima jedite suve šljive ili kruške.

11. ZATVORITI KUHINJU

U današnjoj savremenoj eri 24-časovne isporuke obroka i izuzetno velikih porcija hrane, veliki broj ljudi je zbunjen koliko i kada je ispravno imati obrok.

Nekoliko istraživanja je pokazalo da izbegavanje hrane tokom određenih sati dana ili prekomernog posta može dovesti do gubitka težine.

Primer je da vaš prvi jutarnji obrok ne bude pre 7 ujutru, a vaš zadnji večernji obrok najkasnije do 7 uveče. Dakle, 12 sati bez konzumiranja hrane ili kaloričnog napitka daje vašem telu vreme da se odmara od jedenja i ubrzava spaljivanje masti bez nepotrebne gladi.

12. NASPAVATI SE

Često previđena prepreka za bolji način ishrane ( gubitak težine ) je spavanje.

San je neophodan za dobar početak dana
San je neophodan za dobar početak dana foto: Shutterstock

Potreba za spavanjem varira, prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, odrasli zahtevaju sedam do devet sati u toku noći. Nažalost, dve trećine ljudi prijavljuju probleme spavanja barem nekoliko noći nedeljno, pri čemu su žene sklonije problemima spavanja od muškaraca.

Studije su pokazale da je trajanje sna povezano sa povećanjem telesne težine. Studije takođe pokazuju da što manje spavate, verovatnije je da ćete se sledećeg dana osećati gladijim i napraviti loše izbore za hranu.

BONUS VIDEO: ŽURE DA SPASU DRUGA I SVI PADAJU KAO POKOŠENI! Jeziva scena tokom poplave u Meksiku! (VIDEO)

(Espreso.rs/Foxnews.com)

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media