POSLEDNJA SEZONA IGRE PRESTOLA: Zima je konačno došla (SPOJLERI)
Kadar iz serije "Igra prestola", Foto: Profimedia

omiljena serija miliona

Epska avantura konačno je došla do poslednje sezone, na oduševljenje miliona gledalaca širom sveta koji su sa nestrpljenjem čekali završnicu ovog spektakla

Objavljeno: 13:19h

I odrasli vole bajke - zato ne treba da čudi ogromna popularnost serije "Igra prestola" širom sveta.

Epska avantura konačno je došla do poslednje sezone, na oduševljenje miliona gledalaca širom sveta koji su sa nestrpljenjem čekali završnicu ovog spektakla. Mi smo na poslednje putovanje sa ekipom iz Vesterosa krenuli ekskluzivnom projekcijom prve epizode serije u Cinepleksu u Ušću.

Pre svega, mora se nešto reći o fenomenu popularnosti "Igre prestola". Naime, mnoge je serija zbog svojih vatrenih fanova počela i da nervira, jer naravno, društvene mreže preplavljene su sadržajem iz serije, a takođe, retko da možete pronaći osobu koja nije gledala ovo ostvarenje.

Ali, to ne treba da čudi. Ljudi vole dobru priču, posebno kada je izmeštena iz svakodnevnice i smeštena u potpuno novi, dobro osmišljeni svet u kojem su čuda moguća. Setite se samo pomame za "Gospodarom prstenova" ili "Harijem Poterom" - priče fantastike, zmajeva, čarobnjaka, kraljeva i kraljica, epskih bitki i svega ostalog "magičnog" nesumnjivo nas vraćaju u detinjstvo i neko bezbrižnije doba.

Međutim, ekranizovana priča Džordža Martina ni po čemu nije samo za decu - ona je u pravom smislu te reči napisana za odrasle. Za razliku od Tolkinovih priča, u kojima su zlo i dobro jasno podeljeni i sukobljeni, Martinov svet je mnogo više liči na ovaj naš. Politika, spletke, iznenadne smrti, likovi koji nisu ni crni ni beli, besomučno nasilje, seks - sve ovo je inkorporirano u veliku avanturu borbe za Gvozdeni tron.

Kada se serija tek pojavila, izazvala je pravu revoluciju i u televizijskoj produkciji. Spektakl takvih razmera do tada je retko viđen na malim ekranima. Kada je autorka teksta počela da gleda "Igru prestola" bila je iznenađena - iako su tek bile izašle 4 epizode, oduševljenje što se pojavio takav TV format bilo je ogromno. Popularnost serije je rasla brzinom svetlosti, i uskoro je postala globalni fenomen - što je i očekivano za odlično razrađenu epsku priču sa dosta dopadljivih i upečatljivih likova. A takođe ne smemo zanemariti odličan vizuelni aspekt i sjajne lokacije na kojima je serija snimljena.

Džon Snou
Džon Snou foto: Profimedia

A sada, serija je konačno ušla u poslednju, osmu sezonu. Kako je izgledao povratak u Vesteros? (UPOZORENJE - SPOJLERI)

Ukoliko se sećate, početne scene "Igre prestola" odigrale su se u mestu u kom počinje i nova sezona - Vinterfelu, domu centralne "dobre" porodice serije, Starkovih. Sada, krug se zatvara.

Bez previše uzbuđenja, prva epizoda nas polako uvodi u završnicu serije upravo kroz priče braće i sestara Stark, koji su prešli neverovatan put patnje, gubitka, ali i sazrevanja, da bi se ponovo vratili kući. Konačno su svi (preživeli) na okupu.

Lajt-motiv koji provejava prvom epizodom svakako su ponovni susreti - Džon Snou se ponovo ujedinjuje sa bratom Brenom, koji je sada postao sasvim druga osoba (ili stvorenje). Zatim, mnoge je sigurno raznežila i scena kada se Džon sreće sa omiljenom setrom Ajrom. Ona će pozdraviti i Sandora Klegana, čija je nekada zarobljenica bila. A najzad, Bren će se konačno naći oči u oči sa osobom koja je odredila njegovu sudbinu - Džejmijem Lanisterom.

Sersei Lanister
Sersei Lanister foto: Profimedia

Svi ovi ponovni susreti, ali i ostali segmenti u seriji koji prikazuju šta se događa i van Vinterfela, pomažu nam da sklopimo priču neverovatnog razvoja likova koji su kroz osam sezona postali sasvim drugačiji u odnosu na osobe koje su bili kada smo ih tek "upoznali". I glumci, ali i kostimi i scenografija, to savršeno dočaravaju.

Prva epizoda nam takođe nudi suptilan uvid i ono što nas čeka. Prvo, očigledeno je da će stanovnici Vesterosa, suočeni sa velikom opasnošću koja dolazi, morati da reše još jednu dilemu - kakvog lidera će želeti da izaberu da ih vodi? Naravno, kao što i sam naziv kaže, bitka za Gvozdeni presto oduvek je bila centralna tema serije. U prvoj epizodi Džonu Snou se, u pomalo "brzopletoj" sceni saopštava istina koja kruži internetom već neko vreme - da je on zaboravljeni sin Lijane Stark i Egona Targerijana, samim tim i jedini "legitimni" naslednik trona.

Deneris Targerijan
Deneris Targerijan foto: Promo

To ga stavlja u direktan sukob sa ženom koju izgleda voli - Deneris Tarherijan, majkom zmajeva. Kada čuje za neke kontraverzne metode njene vladavine, u Džonu se pojavljuje crv sumnje u legitimitet njene vladavine, i njegovog pokoravanja njoj, zbog čega ga je narod Severa već i osudio. Da li će Vesteros izabrati pravednog, ali pomalo "mekog" kralja koji svoj tron ima u krvi, ili kraljicu koja se istinskom, često nemilosrdnom borbom, sa puno žrtava, ali i dobrim ciljem, uzdigla do moći?

Najzad, jezive scene iza Zida podsećaju nas šta očekuje ovaj epski svet - najezda istinskog zla, protiv kojeg mogu delovati samo ujedinjeni. S obzirom da je svako savezništvo u ovom svetu krhko, istinski možemo da sumnjamo da će bilo ko od naših omiljenih likova i preživeti. A upravo u tome je i čar "Igre prestola".

Dok se sprema velika bitka, za koju jedva čekamo da vidimo kako je urađena, nesumnjivo je da opšta pomama za finalom epskog spektakla tek počinje - i doneće vam puno zabave i uzbuđenja, ako joj se pridružite!

(Espreso.co.rs / Božica Luković)