Kadar iz serije Broad City, Foto: Youtube printscreen

za lepši dan

Ako vam nedostaje iskreni smeh, ovo su naši predlozi

Božica Luković

Da li su vam dosadili sitkomi sa "lažnim smehom" koji se već godinama vrte po našim televizijama?

Kada pomislimo na TV komediju, većina se prvo seti "Prijatelja", "Vil i Grejs" ili "Dva i po muškarca". Ove popularne serije, odnosno sitkomi, samo što ne iskaču iz frižidera.

Čini se kao da postoji obrazac po kojem se snimaju, a iz sezone u sezonu koriste dosadne, predvidive fore i zaplete kojima se unapred može predvideti razvoj. Nekoliko upečatljivih likova, sa jednom izraženom karakternom osobinom, prepoznatljivi stan ili kafić u kojem se odvija radnja, i ono što je najiritantnije - unapred predviđeno vreme kada mi, kao gledaoci, treba da se smejemo.

Današnje popularne komedije kao da na neki način potcenjuju kapacitete gledaoca da razume i ceni "dobru foru", i igraju na najbanalniji i najjednostavniji humor. Ukoliko se i vama tako čini, imamo nekoliko predloga humorističkih serija, igranih i animiranih, koje na našem prostorima možda nisu toliko poznate, a njihov humor je daleko promišljeniji.

Ovo su naših pet predloga:

1. Broad City

Ako će neka serija konačno srušiti rodne stereotipe o ženama, to je Broad City. Konačno smo dobili komediju u kojoj se ženski likovi ne baziraju na "lepoti, ali ne i pameti" ili se razvijaju samo kroz ljubavne odnose sa muškarcima. Broad City je umesto toga divna serija o prijateljstvu dve devojke i suludim avanturama koje doživljavaju bukvalno "preživljavajući" u Njujorku. One nemaju dobro plaćene poslove, niti neke velike životne ciljeve, a ni potpuno formirane ličnosti - rade šta stignu, često greše, upadaju u čudne situacije, a pre svega, život ne shvataju nimalo ozbiljno. Što je odličan recept za život, zar ne? Umesto na "jurcanje za snovima" serija se bazira isključivo na radosti prijateljstva i svakodnevne "bleje" sa osobom koja vam sve čini boljim, i zabavnijim. Nažalost, u toku je poslednja sezona serije, za kojom ćemo sigurno žaliti što je prestala da se snima.

2. Nathan for you

O ovoj neobičnoj seriji bi sociolozi i psiholozi sigurno imali puno toga da kažu, ali i bez "dubinskih" analiza može se jednostavno reći da je nešto najsmešnije što se pojavilo na malim ekranima u poslednje vreme. Komičar Nejtan Filder osmislio je zabavan koncept dokumentarno-realističke parodije, koja ismeva fenomen popularne psihologije, "lajfkoučeva" i motivacionih govornika koji vas na različite načine uče kako da "uspete" u životu. On je za sebe smislio alter-ego svestranog preduzetnika koji navodno pomaže malim preduzećima da ožive svoje poslove i privuku mušterije. Teško je opisati rečima način na koji to radi, ali garantujemo da je ovo nešto najmaštovitije što ćete gledati, a ujedno i jako, jako smešno, istovremeno i neprijatno. Iznenadite se!

3. American vandal

Još jedna urnebesna parodija, ovoga puta dokumentaraca o "pravim zločinima" kojih je u poslednje vreme sve više. Tipično za takve dokumentarce je bezbroj preokreta i podsticanje gledaoca da stalno sumnja u to ko je pravi krivac. U poznatoj "mockumentary" formi, "American vandal" ima dve sezone, a ne bismo mogli da se odlučimo koja je bolja. Jedan učenik srednje škole u SAD preuzima na sebe ulogu detektiva u rešavanju "zločina" koji su se desili među učenicima. A zločini su zapravo vandalizmi, i to kakvi - serija se uspešno koristi potcenjenim "humorom situacije", i to one najbanalnije. U prvoj sezoni mladi detektiv pokušava da otkrije ko je nacrtao penise na automobilima nastavnika u školi, dok u drugoj pokušava da sazna ko je svim učenicima sipao laksativ u limunadu i tako izazvao "Brown out" - događaj koji će svi nažalost pamtiti do kraja života. Svi osumnjičeni su prosto jako smešni likovi, uključujući i same "istraživače" ovih zbivanja. Smeh do suza, ali zaista.

4. Life and times of Tim

Animiranih komedija ima zaista dosta, a svi znamo za serije poput "South park" ili "Family guy". Međutim, serija sa kojom ćete se istinski povezati, i uz to i dobro nasmejati, svakako je "Life and times of Tim". Ova serija je prosto definicija fenomena "cringe" odnosno kako bi se kod nas reklo "transfera blama". Tim je gubitnik u svakom smislu, i kao i većina nas, nikako nije zadovoljan svojim životom. Na lošem poslu, na kojem je i sam loš, šef ga stalno maltretira, dugogodišnja veza mu se raspada, a uz to naravno, stalno upada u "društveno neprihvatljive" situacije koje izazivaju salvu smeha. Serija je zaista brutalna u stvaranju izuzetno neprijatnih zapleta koje uvek odu u nepredviđene daljine i usput vam i ulepšaju dan.

5. Archer

Možda najpoznatija sa ove liste je genijalna animirana serija "Archer". Postoji toliko serija i filmovima o špijunima, a dosta i parodija na iste, ali bi se "Archer" možda mogla izdvojiti kao najbolja. Ovo je serija u kojoj su svi likovi razvijeni i jednako smešni kao vodeći lik - razmaženi kreten Sterlig Arčer, koji radi kao špijun u agenciji svoje mame, alkoholičarke i lukave žene Malori. Tu su i ludi naučnik i nekadašnji nacista Kriger, super-snažna i pomalo odvratna, ali hrabra Pem, ekcentrična naslednica velikog bogatstva Šeril, homoseksualac Rej, i jedini pozitivan lik, pametna i sposobna Lana. Upravo ovakvom plejadom različitih likova serija opravdava često jako politički nekorektne fore. Sa ovom ekipom iz sezone u sezonu odlazite u neverovatne avanture, praćene uvek odličnom pričom i naravno, smehom.

(Espreso.co.rs / Božica Luković)