the best of 2018.

Kako ima neke lepote i u oproštajima, evo odabira najboljih serija među onima kojima je odzvonilo, odlukom producenata, emitera ili samih autora i aktera

Objavljeno: 12:43h

Pojačana Espreso Kultura nastavlja da širi svoju listu saradnika u prazničnim danima.

Tokom prethodnih par nedelja, mogli ste da čitate nekoliko godišnjih izbora najbolje muzike i filmova iz 2018. godine:

Ovom prilikom predstavljamo najbolje "serije kojima je odzvonilo" u prethodnoj godini, po izboru filmskog kritičara Zorana Jankovića.

Osim njih, ovih dana svoje retrospektive filmova, serija, albuma, pesama i knjiga iz godine za nama, samo za Espreso.co.rs, pisaće još i filmski kritičar Miloš Cvetković, kao i Ivan Lončarević (Pop depresija), Saša Marković (Čovek senka, Pamuk), Boris Milanović (Triko), Nenad Jovanović (Lutke, Foto), Ivica Marković (Nežni Dalibor), novinar Predrag Novković, pisac Zvonko Karanović, Boško Mijušković (Turisti, Straight Mickey and the Boys), Saša M. Stajić...

***

Kako ima neke lepote i u oproštajima, evo odabira najboljih serija među onima kojima je odzvonilo, odlukom producenata, emitera ili samih autora i aktera. Ovih sedam vrsnih serija nećemo više gledati u godini koju smo upravo načeli. Tužno, nepravično, ali takođe i nešto što se da podvesti pod onu zgodnu sintagmu „život kao takav“.

*** serije su navedene po abecednom redu

Another Period

Istini za volju, pravo je čudo što je komedija Another Period i ovoliko poživela. Ovaj istinski biser iz ponude vazda nestašnog Comedy Channel-a plenio je ali i provocirao nesputanom političkom nekorektnošću, koja je naprosto proistekla iz stand-up svetonazora i javnih persona Natashe Lerggero i Ricki Lindhome koje su ovu seriju i osmislile i u njoj igrale glavne uloge. Another Period predstavlja inteligentnu i iskrenu ekstravagancu u kojoj je, čini se, sve bilo i moguće i dopušteno, a priča o zatupastim naslednicama porodice bogatih bivših robovlasnika iz epizode u epizode u ove tri sezone očaravala je i jasnim, jetkim i zaumnim refrencama na Ameriku danas.

Here and Now

Pomalo je zbunila odluka HBO-a da već posle samo jedne jedine sezone ukine novu seriju iz (kako ne pomenuti to i ovde?) imaginarijuma i pera velikog Alana Balla (Six Feet Under, True Blood...). Ova filmski postavljena i ambiciozna porodična hronika sa podosta humora i idejnih i ideoloških odvažnosti, svojstvenih Ballu u najboljim mu danima, imala je puno aduta na svojoj strani, uključujući i glumačku podelu na čelu sa Holly Hunter i Timom Robbinsom. Činilo se da , mimo brojki i statistike koji se tiču gledanosti, u HBO-u neće iz vida izgubiti vaznost tzv. kulturnog kapitala, ali avaj...

I Love Dick

Takođe izrazito bliska preoznatljivom dramedijskom štimngu recentnijih nezavisnih američkih filmova, ova serija je ostavljala utisak dovoljno dugovečnog zicera. U I Love Dick, priči o duševnim, emotivnim, pa i duhovnim tlapnjama grupice intelektualaca, nošenih i određenih i očiglednim viškom slobodnog vremena. Ipak, nepravde su svako malo naša neumitnost, tako je u ovoj vrsnoj seriji sa Katryn Hann, Griffinom Dunnom i Kevinom Baconom u najznačajnijim rolama posle samo jedne epizode došao (neočekivan i nezaslužen) kraj.

I’m Dying up Here!

Iza ove serije, ove priče o zametku američke stand-up scene sedamdesetih godina prošlog veka, u kreativnom i producentskom smislu stajao je Jim Carrey; ipak, to nije sprečilo glavešine da ovu odličnu dramsku seriju sa pregršt kvaliteta obustave posle dve prve i ljudski dobre sezone.

The Last Man on Earth

Ova izvanredna i krajnje osobena komedija i sprdnja na postapokaliptične teme se već dugo ljuljala, a, ako ćemo iskreno, na mahove se činilo da serija, uprkos svekupnim visokim dometima i brojnim maestralnim zahvatima, zapada u zamku i glib autoreciklaže, tako da su ove četiri sezone u ovom konkretnom slučaju možda i prava mera.

The Mick

U pitanju je nesumnjivo najbolji noviji sitkom, ali sva je prilika da su specifična komičarska pojava Katlin Olson (neprevaziđene Dee Reynolds iz briljantne It’s Always Sunny in Philadelphia), prevlađujući grub humor i odvažniji pristup kanonima TV komedija iz udarnog termina ipak bili previše za studijske vlastodršce, a možda i dobar deo gledateljstva, te je ova serija okončana nakon dve sočne sezone.

Who is America?

Lako je omanuti u procenama tog tipa, ali možda je količina slobodarske drskosti koju je pokazao Sacha Baron Cohen pokazao tumačeći čitav niz malo je reći uvrnutih i nesvakidašnjih likova u Who iz America? mnogima bila i odbojna i zastrašujući. I mimo kraja nakon tek jedne sezone, Who is America? ostaje TV događaj čitave 2018. godine, ali, kao i podsetnik da iole radikalnije shvaćena politička nekorektnost kao šeretski nadkoncept ume da jako zažulja i one naoko ili po vlastitom doživljaju liberalne.

BONUS VIDEO: Emisija Kratki espreso - novogodišnji specijal (Premotavanje 2018. godine)

(Zoran Janković / Espreso.co.rs)