LUS KASAL: Umetnost koja se oseća, slika telom i boji glasom (FOTO)
Španska diva u Sava centru, Foto: Radiša Nikodijević / Trčanje za kulturom

Espreso na koncertu

LUS KASAL: Umetnost koja se oseća, slika telom i boji glasom (FOTO)

Publika je bila u zanosu, a kako i ne bi - nemoguće je odoleti energiji ove dive, ali i španskoj muzici, uz koju poželimo da napravimo makar jedan pokret telom

Objavljeno: 30.11.2018. 15:56h
Jovana Korica
Jovana Korica
Novinarka rubrike Vesti
  • 15

Lus Kasal je ne samo pevačica, već i jedna od najpriznatijih španskih umetnica uopšte uzev. Njen umetnički performans odlikuju emocija i osećaj za muziku, ali i tematiku o kojoj peva. Često za sebe voli da kaže kako muzika za nju nije samo umetnost, već i način na koji komunicira sa ljudima.

Jedan od najintimnijih albuma ove umetnice, „Vida Toxica“ (2007), inspirisan je njenom bolešću i često bezizlaznim stanjem. Ovaj album izašao je u trenutku kada se prvi put izborila sa kancerom dojke, koji joj je nakon tri godine ponovo dijagnostifikovan. No, i drugi put izašla je kao pobednik, pa se u velikom stilu 2012. godine vratila na scenu, a trenutno radi na novom albumu. Svetska publika prepoznaje je po čuvenim muzičkim temama iz filmova Pedra Almodovara, pre svih "Piensa en mi" i "Un ano de amor" iz kultnog filma "Visoke potpetice", kao i po pesmi "Negra Sombra" iz Oskarom nagrađenog filma "More u nama" (Mar adentro) Alehandra Amenabara.

 

Lus Kasal na sceni
Lus Kasal na sceni foto: Radiša Nikodijević / Trčanje za kulturom

 

Na sinoćnom beogradskom koncertu publici se predstavila popularnim numerama iz svoje 35-godišnje karijere u pratnji kvinteta, s aranžmanima pripremljenim posebno za ovu priliku. Lus Kasal nas je pozdravila rečima „Dobro veče, hajde da se lepo provedemo“ i tada je počelo putovanje kroz emocije. Jednostavno postavljena bina postala je mesto uzavrelih osećanja, elegantnih pokreta, vanvremenskog i neobičnog glasa.

Tri akustične gitare, klavir, klavijatura, harmonika, bubnjevi i specifičan glas španskog temperamenta, obojen tradicijom i specifičnim trilerom s ovog podneblja. Ovako napisano, zvuči da je zvuk moga biti preterano nakrcan. No sinoć nije zvučalo tako. Naprotiv - sklad, jednostavnost, improvizacija i virtuoznost bojili su noć i stvarali mističnu atmosferu.

 

Umetnost emocija
Umetnost emocija foto: Radiša Nikodijević / Trčanje za kulturom

 

Bela haljina u kojoj se Lus Kasal pojavila na bini i otpevala prvi blok pesama, simbolisala je čednost i nežnost, pa je i muzika ostala u tim okvirima, otvarajući tek jedno poglavlje emotivnog života čoveka. A taman što smo počeli da uživamo u pomalo idealističnoj i skladnoj muzici bez mimoilaženja u ritmu, pevanju i muzici u pozadini, gde je ceo sastav zvučao kao celina, bez dijaloga i zaigravanja, maštali smo a onda najednom...

Lus Kasal se pojavila u haljini crne boje, koja je nagovestila putovanje kroz letargičnost, bol i melanholiju života, stvarajući nešto ozbiljniju i dramatičniju atmosferu. Kulminacija se dogodila u trenutku kada se pevačica po treći put presvukla i izašla na binu sva u crvenom, vatrene energije. Pevala je hitove sa novog albuma, koji izlaze iz njenih dosadašnjih stilskih okvira:  ovaj "novi stil" pesama odlikuje se nešto bržim ritmom, kao i strastvenijom, "napadnijom" energijom i modernijim zvukom, uz primese džeza i savremenog popa. Kao da ovog puta u prvom planu nije bio tipični španski ritam, i umerenost emocija.
 

 

 

Publika je bila u zanosu, a kako i ne bi - nemoguće je odoleti energiji Lus Kasal, ali i španskoj muzici, uz koju poželimo da napravimo makar jedan pokret telom. Vanvremenski hitovi „Un amor“, "Piensa en mi" , "Un ano de amor", kao i ona koja čini neizbrisivu vezu između srpske publike i Lus Kasal - "Madrugas" iz filma "Montevideo, vidimo se", dočekane su sa najviše oduševljenja. Bilo je i suza i smeha, ali i zagrljaja u publici. 

Sinoćni nastup španske umetnice bio je mnogo više od koncerta. Bio je i predstava, i plesno umeće, i mistično iskustvo. Pokreti su bezmalo pratili  svaku njenu izvedbu. Zabacivala je glavu, podizala ruke visoko gledajući za njima, ponekad je plovila tradicionalnim španskim plesnim koracima scenom, no umela je i da bude moderno zanesena, urbana, s pokretima nalik rok zvezdama. Sve ovo nije odudaralo od pesama, nego im je davalo smisao. Sinoć u Sava centru odigrala se drama.

Publika je umetnicu sa bine ispratila gromoglasnim aplauzom s nogu, a ona je odgovorila „Beograde, nadam se da se vidimo uskoro“... A ni mi, nismo mogli da sakrijemo veru i nadu u isto. Muzika koju Lus izvodi i način na koji to radi, čista je umetnost. Umetnost koja se oseća, slika telom i boji glasom, a sve to iz dubokog osećanja sveta i života.

 

 

BONUS VIDEO: Espreso intervju - Kralj Čačka

 

(Espreso.rs)

 


 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media