Haute Costume: Žan-Pol Gotje kao filmski kostimograf – tema petog stručnog vođenja kroz izložbu VENČANICA
Najmlađe posetioce i ovog vikenda u Muzeju savremene umetnosti očekuju radionice, koje realizuje i vodi Natalija Dabić, Foto: Bojana Janjić/MSUB

sjajna prilika

Haute Costume: Žan-Pol Gotje kao filmski kostimograf – tema petog stručnog vođenja kroz izložbu VENČANICA

Film ga je uvek navodio na sanjarenje, i upravo to ga je lansiralo u svet mode

Objavljeno: 13.01.2021. 12:43h

Stručna vođenja istoričara mode Stefana Žarića kroz izložbu „Ljubav je ljubav: Radost venčanja za sve Žan Pol Gotje“, kao i posebne radionice namenjene deci, održavaju se i predstojećeg vikenda u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu.

Tema petog stručnog vođenja istoričara mode Stefana Žarića, koje će biti održano ovog vikenda (16. i 17. januar) u 12:00 sati, je –„Haute Costume: Žan-Pol Gotje kao filmski kostimograf “. Karte za ovaj termin se mogu kupiti isključivo onlajn putem preko sajtaservisa Ticket.rs. Muzej savremene umetnosti Beograd poštuje sve epidemiološke mere, i posete su u malim i strogo kontrolisanim grupama, budući da se ulaznice prodaju u vremenskim slotovima.

„Film ga je uvek navodio na sanjarenje, i upravo to ga je lansiralo u svet mode“, izjavio je autor izložbe Tijeri-Maksim Lorijo za Vog, osvrćući se na Gotjeove angažmane kao filmskog kostimografa. Prvi angažman na planu filmskog kostima Gotje je realizovao 1989. godine za film Kuvar, lopov, njegova žena i njen ljubavnik Pitera Grinaveja, oblačeći Helen Miren u sopstvene interpretacije viktorijanskih krinolina. Potom su usledile saradnje sa Pedrom Almodovarom, i svakako ona najpoznatija, sa Likom Besonom na kultnom filmu Peti element iz 1997. godine. Minimalistički autfit od belih zavoja kontrastiran crvenoj kosi Mile Jovović danas je opšte mesto filmske kostimografije, ali i izvanredan primer brisanja granica između jezika mode i jezika filma. Kroz tumačenje odabranih eksponata koji pariraju estetici Gotjeovih filmskih kostima, vođenje će ukazati na vezu mode sa drugim granama umetnosti – filmom u ovom slučaju – dok će se u dijalogu sa publikom pokušati odgovoriti na pitanje: Kada moda postaje filmski kostim, a kada filmski kostim postaje moda?– ukratko o temi kaže istoričar mode Stefan Žarić.

Najmlađe posetioce i ovog vikenda u Muzeju savremene umetnosti očekuju radionice, koje realizuje i vodi Natalija Dabić, muzejski edukator i likovni pedagog.Radionice su namenjene deci uzrasta od 4 do 12 godina, a polaznici će, uz sve propisane mere (obavezno korišćenje zaštitnih maski, dezinfikovanje ruku i obavezno držanje rastojanja od 2 metra, u grupama od najviše desetoro), imati priliku da osim kreativnog izražavanja saznaju razne zanimljivosti vezane za rad i dela umetnika Žana Pola Gotjea.

Radionice se održavaju subotom u dva termina: 13:00 – 14:30 i 15:00 – 16:30 u prostoru MSUB, a materijal koji je potreban za rad je obezbeđen.Svi zainteresovani roditelji mogu prijaviti svoje dete na radionicu putem email-a:dk@msub.org.rs . U prijavi je potrebno napisati termin dolaska, ime i prezime deteta, godine, ime jednog roditelja ikontakt telefon.

Ljubav je ljubav: radost venčanja za sve Žan Pol Gotjeje evropska premijera ove izložbe, koja beogradskoj publici donosi 38 venčanica visoke mode kreiranih u periodu od 1990. do 2000. godine, od kojih čak osam ranije nisu bile deo postavke.

Značajnideo organizovanja ove izložbe je i saradnja privatnog privrednog i kulturnog sektora, budući da je projekat gotovo u potpunosti realizovan uz pomoć brojnih sponzora. Kompanija Galenika a.d. Beograd kao premijum sponzor se sa velikim zadovoljstvom uključila u podršku projekta.

- Izložba traje do 14.februara 2021.

Bonus video:

(Espreso.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media