VELIKE ZVEZDE ODBILE DA GLUME U NJEMU, KRITIKA GA UNIŠTILA: Nepoznati DETALJI o najboljoj LJUBAVNOJ KOMEDIJI ikada
The New York Times ocenio je da je plitak, a Variety dodao da je radnja rasparčana na delove, Foto: Printscreen

DOBRA PRIČA

Nagrada je bila pun paket boca sa šampanjcem

Sada već davne 1990. godine, romantična komedija Kad je Hari sreo Sali osvanula je u bioskopima. Bez ikakve sumnje, označila je prekretnicu u posmatranju samog žanra, ali i odredila njegov dalji pravac.

Lagano, ali ne i bez zapleta, delo je scenaristkinje Nore Efron, koja se zapitala da li žena i muškarac mogu da budu prijatelji. Podsećanja radi, glavne uloge tumače Bili Kristal i Meg Rajan, koji su živopisno dočarali likove i hemiju koja se između njih rađa. Stoga, nimalo ne čudi što su postigli veliki uspeh, ali i ostvarili pozamašnu zaradu na blagajnama.

Prema dostupnim informacijama, reč je o iznosu od 90 miliona američkih dolara, i to u ljutoj konkurenciji. Te sezone popularna su bila i ostvarenja Indijana Džouns, Isterivači duhova II i Gle, ko to govori.

Ukoliko ste nekada imali priliku da pogledate ovu komediju, sigurno se sećate scene kada Meg Rajan u restoranu glumi orgazam, koja je mnogima rasplamsala maštu, i učinala lokal u kome je snimljena velikom turističkom atrakcijom. Jedno je sigurno, svi gledaoci zapamtili su naziv Katz‘s Delicatessen, koji se nalazi u Njujorku. Verujemo da ste nestrpljivi da saznate sve detalje iza kulisa, i zašto se reditelj Rob Rajner opredelio baš za određena rešenja. Udobno se smestite, skuvajte omiljeni topli napitak i uživajte…

1. Kraj filma je izmenjen tokom snimanja

Rob Rajner odlučio je da se kreativnim putem oslobodi negativnih emocija nakon ličnog ljubavnog neuspeha. Naime, pre početka snimanja prolazio je kroz razvod od scenaristkinje Peni Maršal, pa je bioskopsko platno postalo njegovo mesto na kome će se podsmevati velikim ljubavima. U prvoj verziji, glavni akteri nisu postali par, ali je došlo do obrta. U ključnom trenutku, reditelj upoznaje fotografkinju Mišel Singer, ludo se zaljubljuje i posledično menja završetak filma, za koji verujemo da vam je poznat.

2. Na pretpremijeri se pojavila specijalna gošća

Krajem 1989. godine, film je doživeo premijeru u Londonu. Pre toga, prikazivanju su prisustovali reditelj i glumci, ali i Dajana, princeza od Velsa, koja se udala za naslednika britanskog trona. Kako je preneo magazin In Style, princeza je popričala sa Bilijem Kristalom, i tom prilikom izjavila sledeće: „Smejala bih se glasnije, ali nije prijatan osećaj kad su sve oči uprte u tebe”. I, zaista, potvrda toga stigla je kada je od reditelja zatražila VHS kasetu, kako bi mogla ponovo da uživa u filmu sa prijateljicama kod kuće.

3. Glavni glumci nisu bili prvi izbor

Iako se pokazalo da su sjajan glumački par, Bili Kristal i Meg Rajan slučajno su zaigrali u ovom filmu. Prva zamisao je bila da lik Harija tumači Tom Henks, tada na vrhuncu popularnosti. Kako je on odbio ponudu, reditelj je pozvao Majkla Kitona, koji nije mogao da uklopi snimanje sa drugim projektima, pre svega ulogom Betmena. Zato se Bili Kristal može smatrati srećnikom. Sa druge strane, Meg Rajan se nadmetala sa Elizabet Perkins i Moli Ringvald.

4. Nikome se nije dopao naziv filma

Naziv filma lako je ušao u uši gledaocima i brzo su ga prihvatili, ali postojala su i druga rešenja. Veliki deo tima nije odobrio ovu ideju, pa su usledili predlozi: Kako su se upoznali?, Samo prijatelji, Hari, ovo je Sali, Reči o ljubavi. Reditelj je zato okupio ekipu i organizovao glasanje, kada se došlo do konačne odluke. Nagrada je bila pun paket boca sa šampanjcem.

5. Kritika nije bila blagonaklona

Iako film na sajtu IMDb ima pristojnu ocenu, prvobitne reakcije kritike, sa početka ʼ90-ih, bile su sve suprotno od toga. The New York Times ocenio je da je plitak, a Variety dodao da je radnja rasparčana na delove i da zato ne zadovoljava očekivanu formu, ali da je vreme učinilo svoje, i svrstalo ga u red klasika ovog žanra.

(Espreso.co.rs/City magazin)