Fond Eurimages i novi srpski film: Računaju na nas (prvi deo)
Nebesa, foto: Andrej Bogatinoski, Foto: FCS

Domaći film

Fond Eurimages i novi srpski film: Računaju na nas (prvi deo)

Tri filma o kojima je u ovom delu teksta reč možete uskoro očekivati na filmskim festivalima, a onda, sva je prilika, i u bioskopima, kad i ako ih vrate u redovni režim rada. 

Objavljeno: 02.06.2020. 09:56h
  • 5

Panevropski filmski fond Eurimages je prošle sedmice podržao i projekat novog celovečernjeg filma Radivoja Raše Andrića („Leto kad sam naučila da letim“, po istoimenom romanu Jasminke Petrović), čime je zapravo nastavljen uspešan i poduži niz borbe ovdašnjih producenata i naših predstavnika u tom značajnom telu. Tim povodom, podsećamo vas na nekoliko filmova koji su već u fazi postprodukcije, a koji su u poslednjih par godina mogli da računaju i na svakako važnu pomoć pomenutog koprodukcionog fonda, bez kojeg, kanda, teško da bi bilo evropskog filma manje ili više izraženog arthaus senzibiliteta. Tri filma o kojima je u ovom delu teksta reč možete uskoro očekivati na filmskim festivalima, a onda, sva je prilika, i u bioskopima, kad i ako ih vrate u redovni režim rada, naravno.

Strahinja, foto: Aleksandrija Ajduković
Strahinja, foto: Aleksandrija Ajdukovićfoto: FCS

Film Strahinja reditelja Stefana Arsenijevića predstavlja savremenu adaptaciju tradicionalne srednjevekovne srpske pesme Banović Strahinja. Ovaj Strahinja je vredni, sportu predan i impulsivan mladi čovek iz Malija. Pre tri godine, kada je otpočela migrantska kriza, on sa svojom suprugom Ababuo uspeva da dođe u Nemačku, ali ih ipak vraćaju u Beograd. Srbija možda nije Nemačka, ali je pristojna zemlja gde on može da se skrasi i otpočne novi život. Počinje da igra za lokalni fudbalski klub, volontira za Crveni krst, sve mu ide u korist… Zahvaljujući uloženom trudu, on je ubeđen da će im biti odobren azil. Ali proces je dug, veoma dug.

Strahinja, foto: Art & Popcorn
Strahinja, foto: Art & Popcornfoto: FCS

Stefan Arsenijević je režirao film, po scenariju koji je napisao sa Bojanom Vuletićem i Nikolom Dukrejom. Direktorka fotografije je Jelena Stanković, snimateljka filmova Praktičan vodič kroz Beograd sa pevanjem i plakanjem, Rekvijem za gospođu J. i Zaveštanje, a montažerka Vanja Kovačević. Scenografkinja je Zorana Petrov, a kostimografkinja Carine Rando De Felice, dok je za šminku zadužena Sophie Garlinskas. Uloge tumače: Ibrahim Koma, Nancy Mensah-Offei. Maxim Khalil, Rami Farah, Nebojša Dugalić, Slaviša Čurović, Strahinja Blažić, Jelena Mihajlović, Radovan Miljanić, Vladimir Grbić. Arsenijević je autor višestruko nagrađivanog kratkog filma (A)Torzija (2003) i dugometražnog igranog filma Ljubav i drugi zločini (2008), premijerno prikazanog u zvaničnom programu Berlinskog filmskog festivala te godine.

Novi film Nebesa Srđana Dragojevića je priča o čudima. U pitanju je neobična i provokativna komedija o izazovima hrišćanstva u 21. veku i o tome kako prava, autentična čuda poslata ljudima sa nebesa danas kod njih mogu da izazovu zabunu i često, suprotan efekat. Scenario za film Nebesa je zasnovan je na prozi Marsela Emea (1902-1967) i kombinuje crnu komediju sa elementima fantastike. Radnja prati isprepletene sudbine šest glavnih likova u tri različita vremenska perioda.

Nebesa,  foto: Andrej Bogatinoski
Nebesa, foto: Andrej Bogatinoskifoto: FCS

Uloge u filmu uloge tumače: Goran Navojec, Ksenija Marinković, Bojan Navojec, Nataša Marković, Anđelka Prpić, Miloš Samolov, Srđan Todorović, Nikola Pejaković, Ana Mandić, i drugi. Producentska kuća Delirium, iza koje stoji producentkinja Biljana Prvanovic, zadužena je za produkciju filma sa srpske strane, direktor fotografije je Dušan Joksimović, montažer je Petar Marković, scenografkinje su Jelena Sopić i Jovana Cvetković, kostimografkinja je Tatjana Strugar, a maskerka Sandra Ivatović.

Nebesa,  foto: Andrej Bogatinoski
Nebesa, foto: Andrej Bogatinoskifoto: FCS

Film Nebesa je, po rediteljevim rečima, „hrišćanska alegorija“. „Reč je o tri Božja čuda u srednjovekovnom smislu, koja se dogode u današnje vreme, onako kao u vreme ranog hrišćanstva. Svi smo se posle pola veka komunizma i ateizma vratili na hrišćanstvo, ali još učimo da budemo hrišćani. Nekada učimo pomoću grešaka, a nekada učimo na smešan način“, istakao je Dragojević.

Korisnici
Korisnicifoto: FCS

A priča filma Korisnici, novog filma Ivana Ikića, reditelja zapaženog igranog prvenca mu, Varvari, smeštena je u Dom za decu i mlade ometene u razvoju, a vrti se oko ljubavnog trougla između dve devojke i jednog mladića, tinejdžera sa posebnim potrebama koji su korisnici Doma. U pitanju je jedinstven projekat krajnje nekonvencionalnog dramaturškog i produkcionog koncepta. Naime, film se snima u realnom ambijentu dok su uloge poverene mladima koji su zapravo korisnici Doma. Sa njima je, u okviru specijalnih radionica, rađeno preko godinu dana, kako bi se pripremili za snimanje, a scenario je u toku istih radionica u potpunosti prilagođen akterima.

foto: FCS

Scenarista i reditelj filma Korisnici je Ivan Ikić, montažer filma Dragan von Petrović, direktor fotografije Miloš Jaćimović, scenograf Dragana Baćović, kostimograf Milica Kolarić, snimatelj zvuka Aleksandar Perović, producenti Marija Stojanović i Milan Stojanović. Uloge vaspitača poverene su Maruši Mejer i Goranu Bogdanu.

Bonus video:


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media