„Sumrak u bečkom haustoru“ i „Sutra je još uvek juli“ danas (5.3.) premijerno na FEST-u (video)
Sutra je još uvek juli, Foto: Promo

Domaći film

Dva domaća filma danas i sutra premijerno se prikazuju na FEST-u

Objavljeno: 16:16h

Sumrak u bečkom haustoru“, u režiji Mladena Đorđevića, imaće svoju svetsku premijeru danas, 5. marta 2020. godine. Ovaj dokumentarni film biće prikazan u Kombank dvorani, s početkom od 22 časa, a u okviru FEST-ovog Glavnog takmičarskog programa. Ostvarenje „Sutra je još uvek juli“ će se pred publikom naći dan kasnije, 6. marta, u Dvorani Kulturnog centra Beograda. Projekcija filma Dejana Vlaisavljevića Nikta počinje u 22 časa, u okviru programa „FEST Fokus“.

Sumrak u bečkom haustoru

U dosadašnjem rediteljskom opusu Mladena Đorđevića izdvajaju se nagrađivani igrani film „Život i smrt porno bande“ i dokumentarno ostvarenje „Made in Serbia“. „Sumrak u bečkom haustoru“ je prvi Đorđevićev dugomertažni film nakon pauze koja je trajala duže od decenije i na njegovom nastanku je radio pune četiri godine. Kao i u njegovim prethodnim filmovima, „Made in Serbia“ i „Život i smrt porno bande“, Đorđević se i u novom filmu bavi autsajderskim grupama. Glavni junaci filma su Darko, Mileno i Goran, koji već dvadesetak godina taksiraju po Beču. Njih trojicu povezuje vračara Vladica iz istočne Srbije, kod koje redovno dolaze da im pročita budućnost iz karata ili ih zaštiti od negativnih sila. Iza raskošnih bečkih fasada krije se svet sujeverja i očajnika, koji na taj način pokušavaju da reše svoje probleme. Granica između dokumentarnog i igranog je zamagljena u „Sumraku u bečkom haustoru“, na pojedinim mestima čak i izbrisana. Reprize su 6. marta (Kombank dovrana, 14:30) i 7. marta (Kombank dovrana, 18:30).

Sutra je još uvek juli

Nakon filmova „Undertaking” i „Paluba ispod Terazija”, reditelj i glumac Dejan Vlaisavljević Nikt ponovo se bavi avanturama beogradskog privatnog detektiva Džonija Palube... Igračica Patra Kleo je ubijena pod misterioznim okolnostima, Džoni Paluba je u potrazi za ubicom. Potrazi se pridružuje suspendovani policijski inspektor Todorov. Potraga za ubicom će ih dovesti do izgubljenog srpskog filma, snimljenog za vreme Drugog svetskog rata. Paluba pokušava da reši misteriozna ubistva vezana za potragu za nestalim filmom „Pirati jedne ljubavi“, snimljenim u doba Nedićeve Srbije... Dejan Vlaisavljević Nikt je, pored toga što je bio zadužen za scenario i režiju, napisao muziku za film, montirao ga i producirao. Direktor fotografije je Predrag Bambić. Uloge u filmu tumače: Violeta Goldman, Danijel Nikolić, Milica Sužnjević, Ana Bretšnajder, Dejan Vlaisavljević Nikt, Arnaud Humbert, Saša Radojević, Predrag Bambić, Petar Milošević, Aleksandra Širkić, Nenad Racković, Nebojša Pajkić i Goran Koljanin „Sutra je još uvek juli“ je Niktov šesti igrani film. Na FEST-u će biti prikazan i 7. marta, s početkom u 14:30, takođe u Dvorani Kulturnog centra Beograda.

(ĐORĐE BAJIĆ)