Odbor Francuske filmske akademije za nagradu Cezar podneo ostavku nakon kritike zbog dvanaest nominacija Polanskom

Film

Odbor akademije podneo je ostavku nakon što je više od dvesta glumaca, producenta, režisera i filmskih ličnosti zatražilo detaljnu reformu

Objavljeno: 11:19h

Celokupni odbor Francuske filmske akademije koji dodeljuje nagradu Cezar, francuski ekvivalent američkog Oskara, podneo je ostavku u četvrtak, dve nedelje pre ovogodišnje ceremonije dodele nagrada. Ostavka je usledila nakon kritika koje su pogodile akademiju nakon što je reditelj Roman Polanski dobio najviše nominacija za svoj poslednji film "Optužujem".

Film Romana Polanskog Optužujem biće prikazan na ovogodišnjem FEST-u.

Odbor akademije podneo je ostavku nakon što je više od dvesta glumaca, producenta, režisera i filmskih ličnosti zatražilo detaljnu reformu, saopštila je francuska novinska agencija AFP. Kao što je akademija napisala u izjavi, odbor za ostavke jednoglasno je odlučio „u čast onih muškaraca i žena koji su filmove snimali u 2019. godini“ da njih umiri i osigura da filmski festival ostane festival.

"Kolektivna odluka će omogućiti da se odbor u potpunosti obnovi", napisala je akademija.

Isti je postao meta kritika nakon što je dvanaest nominacija za Cezare koji će biti dodeljeni 28. februara osvojio Polanski, koji živi i snima u Francuskoj. U SAD ga traže zbog silovanja trinaestogodišnje devojčice, a u Holivudu je persona non grata. Njegov film "Optužujem" o krivičnom gonjenju jevrejskog vojnog oficira Alfred Dreifus, koga su pogrešno optužili za špijunažu, nominovan je za najbolju sliku i režiju.