KRITIKA JE REKLA SVOJE: FLEABAG serija godine, RUSSIAN DOLL najbolja nova serija
Fibi Voler-Bridž, Foto: Profimedia

NAJBOLJI

Među jedanaest kategorija, druga sezona Fleabaga je zaradila priznanje na čak tri mesta

Na kraju tradicionalne letne turneje udruženja televizijskih kritičara, TCA je prezentovao pobednike svoje 35. po redu dodele nagrada za izvrsnost na televiziji. Nominacije su objavljene sredinom juna, a o dobitnicima je u međuvremenu odlučivalo preko 200 profesionalnih televizijskih kritičara i novinara iz SAD-a i Kanade.

Među jedanaest kategorija, druga sezona Fleabaga je zaradila priznanje na čak tri mesta, uključujući najbolji program godine te najbolju komediju. Autorka serije Fibi Voler-Bridž je nagrađena za izvanredno individualno postignuće u komediji te time potencijalno nagovestila šta možemo očekivati na Emmyjima krajem idućeg meseca. Podsetimo, Fleabag je prije par nedelja zaradio čak jedanaest Emmy nominacija iako za prvu sezonu nije dobio nikakvo priznanje.

Fleabag time nasleđuje prošlogodišnjeg trostrukog pobednika The Americans, a u nimalo lakoj konkurenciji je uspio nadmašiti debitante Chernobyl i Pose te poslednju sezonu Game of Thronesa. Slično je stanje i u kategoriji najbolje komedije gde su između ostalog bez nagrade ostali The Good Place, Barry te poslednja sezona Veepa. Za najbolju dramu je proglašena četvrta sezona Better Call Saula nadmašivši time kritičarske miljenike Killing Eve, Pose i Succession, dok je Chernobyl očekivano ovenčan za najbolju mini seriju godine.

Još jedna očekivana pobeda dolazi i u specijalnoj kategoriji najbolje nove serije gde nagrada odlazi Netflixovoj Russian Doll. Vodeća Nataša Lion je izgubila bitku za nagradu u kategoriji najbolje glumice, no zato joj je serija nadmašila sestrinski Dead to Me te hvaljeni The Other Two s Comedy Centrala. Zanimljiva je i pobeda Mišel Vilijams kao najbolje dramske glumice za svoju ulogu u FX-ovom Fosse/Verdon što je za mrežu već četvrta pobeda zaredom u toj kategoriji.

Od ostalih pobednika bi trebalo istaknuti i Last Week Tonight with John Oliver kojem je ovo druga pobeda zaredom u kategoriji najboljeg sketch/variety showa predstavljenoj tek prošle godine kada se odvojila od kategorije najboljeg news & information programa. TCA takođe dodeljuje i tzv. Heritage award za televizijsko nasleđe, a ove godine je nagradu zasluženo odneo Deadwood, iako se završni film nije uspio progurati pored nezaustavljivog Chernobyla. Autor Dejvid Milč je takođe primio i priznanje za istaknuto dostignuće u karijeri.

BONUS VIDEO: DANIEL KOVAČ: Ko ima zanat, taj ima čemu da se nada (VIDEO)

(Espreso.co.rs / Serijala.com)