Hollywood Reporter pohvalio nemačko-srpski film BIO SAM KOD KUĆE, ALI...
Kadar iz filma, Foto: FCS promo

uspeh srpskog filma

Hollywood Reporter pohvalio nemačko-srpski film BIO SAM KOD KUĆE, ALI...

"Zaslužuje zapažen tretman u svetu arthouse filma, posebno u domenu sveobuhvatnih autorskih retrospektiva"

Objavljeno: 15.02.2019. 11:58h

Filmski kritičar Nil Jang je u svom opsežnom prikazu za The Hollywood Reporter izneo niz pohvala za nemačko-srpsko ostvarenje „Bio sam kod kuće ali...“ (Ich was zuhause, aber...) autorke Angele Šanelek, film koji je podržao Filmski centar Srbije, i koji se upravo ovih dana nadmeće za festivalska odličja u glavnom takmičarskom programu ovogodišnjeg Berlinskog filmskog festivala.

Jang, između ostalog, ukazuje da ova priča o udovici čiji je mladi sin pobegao od kuće i tokom jedne sedmice živi u divljini zaslužuje zapažen tretman u svetu arthouse filma, posebno u domenu sveobuhvatnih autorskih retrospektiva, a kaže i da se sa dosta sigurnosti može očekivati i dalji festivalski pohod ovog filma.

Jang ističe i da Angela Šanelek u svom osmom dugometražnom filmu odaje počast uvaženom francuskom maestru Roberu Bresonu, ali uz dodatak onoga što je Breson pažljivo izbegavao, a to je humor; to je posebno primetno u sceni u kojoj glavna junakinja naleti na filmskog stvaraoca, koga igra srpski reditelj Dane Komljen (autor filma Svi severni gradovi, koji je takođe, baš kao i ovaj film Angele Šanelek, snimao direktor fotografije Ivan Marković). Filmsku sliku Ivana Markovića u ovom ostvarenju Jang opisuje kao većim delom hladnu i distanciranu, uz hrskavo jesenje-zimsko svetlo i precizne kompozicije.

 

 

Jang naglašava da će strpljivi gledaoci prvih 45 minuta ovog filma biti nagrađeni izvanrednom sekvencom koju prati usporena obrada standarda Dejvida Bouija Let’s Dance u izvođenju glasovitog folk-rokera M. Warda. U tom trenutku film se preinačuje u zadivljujući odraz jednostavne sinematske virtuoznosti – i tada postaje jasno da ova filmska priča nije naprosto samo u sigurnim rukama, nego i u rukama savremenog majstora, što Angele Šanelek jeste, ističe Jang u ovom svom prikazu.

Pomenuti prikaz u celosti možete pročitati ovde.

 

 

U ovoj nemačko-srpskoj koprodukciji najznačajnije uloge tumače: Maren Egert, Franc Rogoski, Lilit Štangenberg, Jakob Lasal, Klara Moller. Direktor fotografije je mladi srpski snimatelj Ivan Marković, zasad najzapaženiji po režiji i snimateljskom radu u slučaju eksperimentalnog dokumentarnog filma Centar i kao direktor fotografije primećenog i nagrađivanog crnogorsko-srpskog ostvarenja Ti imaš noć u režiji Ivana Salatića. Srpski koproducenti su Nataša Damnjanović i Vladimir Vidić (Dart Film & Video), a projekat ovog filma je proletos na konkursu Filmskog centra Srbije za Sufinаnsirаnje proizvodnje mаnjinskih koprodukcijа podržala projekat ovog filma sa pet miliona dinara. Dosаdаšnje režije Angele Šanelek imаlu su svoje premijere na festivalima u Berlinu, Kаnu, Torontu i Lokаrnu.

Trejler za film možete pogledati OVDE.

 

BONUS VIDEO: NAŠ POSAO JE DA DECU UČIMO DA VOLE BALET: Kineski baletski pedagog Geng Weijie o igri, Srbiji, Aji Jung...

 

(Espreso.rs)

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media