ZBOGOM, KEPLERE, I HVALA ZA SVE! Ugašen teleskop koji je čovečanstvu pružio prozor ka drugim svetovima!
Umetnički prikaz Keplera, Foto: EPA / NASA

kraj velike nasa misije

Kepler je otkrio preko 2600 egzoplaneta

Objavljeno: 31.10.2018. 14:14h
  • 8

NASA je objavila da je njihov teleskop za pronalaženje egzoplaneta Kepler prestao sa radom.

Nakon niza problema koje je izazvalo pražnjenje goriva, inženjeri su doneli odluku da ugase teleskop. On će tako ostati u istoj orbiti, na sigurnom rastojanju od Zemlje.

Kraj misije Kepler donosi zaključenje neverovatnog rada naučnika koji je doveo do otkrića stotina egzoplaneta koje orbitiraju oko zvezda koje nisu naše Sunce.

Moguće je da mnoge od tih planeta imaju dobre uslove za razvoj života, a neke od njih su i nazvane "Zemlja 2".

Kepler nam je takođe otkrio da postoji mnogo više egzoplaneta nego što smo očekivali, i probudio nade da će u narednim decenijama biti otkriven i vanzemaljski život.

Ispostavilo se da oko bar 20 od 50 zvezda vidljivih na noćnom nebu oko sebe imaju i planete. Kepler ih je otkrio preko 2600!

Ovaj moćni teleskop trebalo bi da zameni još moćniji Džejms Veb teleskop, ali je njegovo pokretanje odloženo. Međutim, stari Kepler je, u svom skoro desetogodišnjem radu, prevazišao sva očekivanja naučnika.

- Kao prva misija NASA-e za otkrvanje egzoplaneta, Kepler je daleko premašio sva očekivanja i utabao put za istraživanje i potragu za životom unutar našeg Sunčevog sistema i dalje - rekao je direktor misije Tomas Zurbuhen.

- Ne samo da nam je pokazao koliko egzoplaneta zapravo postoji, takođe je pokrenuo potpuno novo polje istraživanja koje je naučnu zajednicu munjevito osvojilo. Njegova otkrića bacila su novo svetlo na naše mesto u svemiru, i osvetlila su misterije i mogućnosti koje su skrivene u zvezdama - dodao je.

Ta otkića biće proučavana u narednim godinama, jer naučnici imaju još puno da nauče o egzoplanetama.

- Kada smo započeli ovu misiju pre 35 godina nismo znali ni za jednu jedinu planetu van Sunčevog sistema. Sada znamo da ih ima svuda. Kepler je postavio nov pravac koji je pun obećavajućih otkrića za buduće generacije koje budu istraživale našu galaksiju - rekao je jedan od osnivača misije Kepler, sada penzionisani Vilijam Borucki.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/Independet)

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.

Espreso.rs