STIŽE KONKURENCIJA: Vikipedija pravi svoju društvenu mrežu
Logo, Foto: Wikipedia/Logo

WOW

STIŽE KONKURENCIJA: Vikipedija pravi svoju društvenu mrežu

Ideja će biti pretočena u delo

Objavljeno: 19.11.2019. 22:55h

Jedan od osnivača Wikipedije, Džimi Vels, želi da napravi alternativu Fejsbuku i Tviteru. Još pre dve godine on je lansirao "Wikitribune", onlajn publikaciju čiji cilj je bila borba protiv lažnih vesti, tako što će objavljivati izveštaje reportera i novinara "amatera".

S obzirom na to da taj projekat nikad nije uspeo da zaživi, Vels je rešio da promeni strategiju. Wikitribune je preobražen u WT:Social, društvenu mrežu i platformu za deljenje vesti.

On se nada da će vremenom ta mreža postati popularna kao Facebook i Twitter, jer po ugledu na njih korisnicima omogućava da dele postove.

WT:Social će biti finansiran donacijama, a ne reklamama. Taj poslovni model se po Velsu pokazao neuspešnim je doneo ogromnu količinu sadržaja niskog kvaliteta.

Za razliku od pomenutih društvenih mreža čiji algoritmi "na vrh" guraju postove sa najviše komentara ili lajkova, WT:Social uvek prvo prikazuje najnovije linkove.

Ideja je da ova društvena mreža obuhvati i male niše, da gađa male zajednice, kojima će obezbediti efikasno sredstvo za promociju i komunikaciju.

"WT:Social" će uvek biti besplatan za pristup, mada ako želite da joj se pridružite, morate da se registrujete na listu čekanja, donirate novac ili da pozovete prijatelje.

Iako je stara tek mesec dana, nova društvena mreža već ima 50.000 korisnika.

Bonus video:

(Espreso.rs/B92)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media