KAKO PREŽIVETI DO 1. FEBRUARA NAKON PRAZNIKA I POSKUPLJENJA? Par trikova za pametno raspolaganje novca
Ilustracija, Foto: Profimedia

obratite pažnju

KAKO PREŽIVETI DO 1. FEBRUARA NAKON PRAZNIKA I POSKUPLJENJA? Par trikova za pametno raspolaganje novca

Ipak, to možda zvuči jednostavnije nego što, zapravo, jeste

Objavljeno: 07:52h

Usred inflacije koja je zahvatila ceo svet, i nakon praznovanja kada se trošilo više (posebno u prehrambenim radnjama), sada ponovo treba naći balans i "držati korak" sa rastućim potrošačkim cenama.

Ipak, to možda zvuči jednostavnije nego što, zapravo, jeste. Hrana je, naime, poskupela 30 odsto, prema najnovijem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu UN (FAO).

Kako uštedeti ako nema povoljnih opcija, čak i među istom vrstom robe, od različitih proizvođača? Nekih opcija, međutim, ipak ima.

"Matične" marke

Svi veliki trgovinski lanci imaju svoje brendove, gotovo za svaku vrstu proizvoda, i primetićete da su oni značajno jeftiniji. Problem? Nisu dovoljno popularni. Istina, neke "kopije" možda nisu istog kvaliteta kao neki originalni keks ili čokolada, ali je i to više individualno pitanje.

1 / 12 Foto: Profimedia

Poredili smo dve cene ovih dana: na jednoj strani je popularan domaći keks, sa cenom od više od 100 dinara za manje pakovanje, dok sličan proizvod "matične" robne marke jednog lanca - košta upola manje.

Osim toga, mnogi veliki prehrambeni lanci često imaju i svoje autentične proizvode, počev od brašna i mleka, pa sve do praška za veš. Oni robu uglavnom uzimaju od proverenih dobavljača, ali pošto se prodaje pod drugim brendom - cena je niža.

Rok trajanja

Obratite pažnju na proizvode koji su pred istekom roka, uglavnom jogurt, slatkiši, upakovani suvomesnati proizvodi, jer su često sniženi 30 do 50 odsto, a uglavnom imate nekoliko dana "fore" da ih popijete/pojedete, što je i više nego dovoljno ako vas ima više u kući i ako je količina koju ste kupili relativno mala.

Akcije

One su tu da ih iskoristite, i ne znače da je neki proizvod loš. Takođe, savet je da obilazite nekoliko trgovaca dok "ne uđete u štos", jer je određeni proizvod uglavnom stalno na akciji, samo ne u istom marketu. Tako se daje i konkurentska prednost svakom trgovcu da sniženi proizvod ponudi samo on - u datom momentu. Naravno, dešava se i da jedan isti artikal bude snižen u isto vreme, u svim vodećim prodavnicama u zemlji.

Birajte pametno

Ma koliko vam neke grickalice, slatkiši, pića i ostalo delovali kao "sitna para" u prvi mah, ako njima napunite korpu, na kasi ćete shvatiti da ste dali mnogo para za "usputnu hranu". Pre svake kupovine napravite spisak: ispišite koje osnovne namirnice vam trebaju, uključujući i voće i povrće, a tek onda na red dolaze slatkiši, čips, sredstva za održavanje kuće itd.

Recimo, ako za 1.000-2.000 dinara možete spremiti ručak za celu porodicu, onda je prilično besmisleno isti novac potrošiti na čokolade i kekse, a ovih dana možemo primetiti da su tim proizvodima cene značajno skočile.

Pitajte sebe: "Da li mi treba ovo?"

Ovde dolazimo do momenta kada akcije nisu "rešenje" za sve. Dakle, ako neke proizvode nikada ne konzumirate ili koristite, nemojte ih kupovati ni na sniženju.

Radnje takođe imaju taktiku da često menjaju raspored u objektima, tako da uvek morate da prođete kroz celu radnju kako biste došli do onoga što vam treba. Na tom "putu", mnogima se desi da s rafova pokupe i ono što im zaista ne treba, ali je sniženo ili im svojim natpisom/ambalažom "bode oči" - piše Telegraf.rs.

(Espreso / Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.