NEKO NE ŽELI DA OVO SAZNATE! Ovako VELIKI marketi VARAJU čim uđete, a da to i ne primetite!
Foto: Pixabay/Ilustracija

dobro osmišljen koncept

NEKO NE ŽELI DA OVO SAZNATE! Ovako VELIKI marketi VARAJU čim uđete, a da to i ne primetite!

Zbog čitavog sistema trikova, kupujemo nepotrebne stvari

Objavljeno:

U tržnim centrima nema satova ni prozora; muzika, podovi, osvetljenje su detaljno planirani da utiču na podsvest kupaca.

Raspored na policama je takođe dobro promišljen... Zbog čitavog sistema trikova, kupujemo nepotrebne stvari.

Nema prozora ni satova

Opšte je poznato da kockarnice nemaju prozore niti satove, tako da ljudi izgube osećaj za stvarnost i troše više vremena i novca.

foto: Pixabay

Tržni centri pozajmili su ovaj trik iz istog razloga.

Lepše boje zahvaljujući svetlu

Najbolje banane su one koje imaju određenu nijansu žute boje. Ovo se odnosi i na drugo voće i povrće, a vlasnici prodavnica to dobro znaju. Pitanje „nesavršenih“ boja rešava se pomoću osvetljenja: „pravo“ svetlo može učiniti da bilo koja roba izgleda bolje.

Muzika, podovi, osvetljenje, sve ima svoju svrhu

Svi prolazi u tržnim centrima su jako osvetljeni, kroz njih odzvanja glasna muzika, podovi su popločani, ponekad klizavi.

Ali čim uđete u neku od prodavnica, podovi postaju mekši, svetla prigušenija, a muzika je iznenada tiša i prijatna. Sve ovo stvara osećaj ugodnosti i navodi vas da ostanete duže.

foto: Pixabay/Ilustracija

Vraćanje na kasi

Više od 60 odsto ljudi vraća nepotrebne artikle na police pri kasi.

Da bi odvratili kupce od takvih navika, police se organizuju tako da ne možete stavljati nepotrebne stvari bilo gde, pa pored kase nema polica.

Ogledala kao varka

Ogledala u kabinama napravljena su kako bi nas vizuelno učinila mršavijim, preplanulim i višim. Neke prodavnice donjeg veša, recimo, dodaju ružičasti pigment u ogledala kako bi koža izgledala zamagljeno. A funkcioniše tako što ako se sebi više sviđamo u odeći, verovatnije je da ćemo je kupiti.

Restorani nisu za opuštanje

Restorani u tržnim centrima nisu osmišljeni da se odmorite i uživate pre nego što nastavite kupovinu.

Nećete moći da provedete previše vremena pauzirajući: stolice su neudobne, ima malo prostora između stolova, uvek je buka i radnici oko vas čiste.

foto: Pixabay/Ilustracija

Premeštanje robe

Ako kupujete robu u istoj prodavnici u određeno vreme, znate tačno gde se sve nalazi i idete direktno tamo gde su stvari koje vam trebaju i ne gledate okolo. Kada prodavnica premešta robu, morate potražiti ono što vam je potrebno, popunjavajući kolica usput.

Rupe na policama

Uzmimo police sa sokovima kao primer. Jeste li ikada primetili prazne prostore između tetrapaka?

Mislimo da je sok popularan jer je dobar, a mi ga uzimamo zdravo za gotovo. Zapravo, najčešće radnici prodavnice uklanjaju sok sa policama kako bi stvorili privid visoke tražnje.

foto: Pixabay/Ilustracija

Artikle na policama prodavci ponekad namerno premeste kako bi delovalo da je roba traženija.

Manipulacija ogledalima

Ogledala ispred kabina igraju važnu ulogu u prodaji: ako osoba nema previše samopouzdanja ili jednostavno ne izgleda dobro, konstantna refleksija će je podsećati na to.

Ovaj trik bukvalno čini da čovek kupi nešto novo radi poboljšanja situacije.

(Espreso.co.rs / Sputniknews.com)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.