PRAVILO 50-30-20 PO KOJEM SE OSTVARUJE NAJVEĆA UŠTEDA, ZALUDELO SRBIJU: Sa ovim možete skupiti ozbiljne pare
Foto: George Mdivanian / Panthermedia / Profimedia

POGLEDAJTE!

PRAVILO 50-30-20 PO KOJEM SE OSTVARUJE NAJVEĆA UŠTEDA, ZALUDELO SRBIJU: Sa ovim možete skupiti ozbiljne pare

Potrebe su stvari koje vam trebaju, a nisu stvar izbora

Objavljeno:

Ukoliko ste u vreme rastuće inflacije i visokih troškova, razmišljali kako da uštedite novac, sigurno niste čuli za pravilo „50-30-20“.

Ideja je podeliti svoj prihod u tri kategorije, trošeći 50% na potrebe, 30% na želje i 20% na štednju.

Vaše potrepštine obično su vaši životni troškovi i trebalo bi da čine 50% vašeg prihoda nakon oporezivanja. Potrebe su stvari koje vam trebaju, a nisu stvar izbora.

Primeri potreba uključuju:

Komunalije

Namirnice

Zdravstvena nega

Otplata studentskog kredita

Najam ili hipoteka

Troškovi prevoza

Plaćanje kreditnom karticom i drugim dugovima

Briga o deci

30 posto za želje

Vaše želje su stvari koje biste želeli da imate, ali nisu neophodne za preživljavanje. Oni se razlikuju od stvari za koje štedite, poput kuće ili odmora (to su vaši dugoročni ciljevi štednje i uključeni su u odeljak “štednja” vašeg budžeta).

Primeri želja uključuju:

Ručak napolju

Spa tretmani

Dizajnerska odeća

Članstvo u klubu ili teretani

Ulaznice za sportske događaje

20 posto za štednju

Prema pravilu 50/30/20, preostalih 20% vašeg prihoda trebalo bi ići prema vašoj štednji, koja se koristi za veće dugoročne ciljeve. Možete štedeti za stvari koje želite ili su vam potrebne, a možete koristiti i više od jednog štednog računa.

Primeri ciljeva štednje uključuju:

Odmor

Novi automobil

Kapara za kuću

Doprinos na investicioni ili penzioni račun, piše Poslovni Dnevnik.

Bonus video

03:46

NEMA UŠTEDE PREKO NOĆI! Uzelac: To je kao dijeta; neko vreme ne jedete, a onda se vratite na staro ŠTEDNJA JE NAČIN ŽIVOTA

(Espreso/Poslovni dnevnik/ Prenela D.Č.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.