RAČUNI ZA STRUJU DUPLIRANI, A BILI NA ODMORU: Raša do sada plaćao 2.800 dinara, a stiglo mu 5.600 - ŠTA SE DEŠAVA?!
Račun za struju, Foto: Profimedia, Espreso

obratite pažnju!

RAČUNI ZA STRUJU DUPLIRANI, A BILI NA ODMORU: Raša do sada plaćao 2.800 dinara, a stiglo mu 5.600 - ŠTA SE DEŠAVA?!

U Elektrodistribuciji objašnjavaju da tokom toplih dana potrošnja gotovo svakog leta "skoči" za 20 odsto

Objavljeno:

Glavobolje oko dupliranih računa za struju ovih dana ima većina Beograđana. Mnogima su iznosi za potrošnju električne energije za jul mesec ako ne duplirani, a ono bar deblji za 1.000 ili 2.000 dinara. Većina tvrdi da je bar polovinu meseca provela na godišnjem odmoru, odnosno da nisu bili u svojim stanovima, a kada su otvorili koverte iz Elektrodistribucije umalo se nisu šlogirali.

U Elektrodistribuciji objašnjavaju da tokom toplih dana potrošnja gotovo svakog leta "skoči" za 20 odsto, ali ako je suditi po obračunima koji su dobili žitelji prestonice izgleda da su se u julu baš dobrano rashlađivali. Takoreći, preko mere. Doduše nije baš najjasnije kako je potrošnja toliko veća, ako znamo da je tokom letnjih meseci veliki broj ljudi ne boravi u glavnom gradu.

Raša Milovanović uredno izmiruje dugovanja za struju putem trajnog naloga i nikada mu se ne dešava da je u minusu. Poslednji račun platio je 2.756 dinara, da bi sada dobio čak 5.590, što je duplo više, a na računu stoji datum očitavanja 5. avgust.

- Bio sam nedelju dana van Beograda, nikoga nije bilo u stanu, što znači i da je potrošnja bila minimalna. Podneo sam žalbu i rekli su mi da će me o ishodu obavestiti u zakonski utvrđenom roku - priča Raša.

Račun za struju
foto: Privatna arhiva/Kurir

Slično iskustvo ima i Snežana P. koja tvrdi da je bila na moru i da je nemoguće da je u julu potrošila više struje nego u junu.

- Očekivala sam da mi račun bude bar za trećinu manji, a on je za 1.000 dinara viši iako dve nedeje nismo bili tu, a osigurače smo isključili, ostao nam je uključen samo frižider - priča ova Beograđanka.

Nikola sa Karaburme tvrdi da klimu u stanu gotovo i da ne uključuje, pošto radi čitav dan, a kada dođe uveče uglavnom vrlo brzo ide na spavanje:

- Te priče da moram da platim 1.000 dinara više, nego u junu zbog rashlađivanja, kod mene jednostavno ne stoje. Pritom desetak dana sam bio na selu, a u stanu nije bilo nikoga.

Ima i primera da su prethodnog meseca u stanu gde živi njih četvoro, sa dva bojlera, frižiderom, zamrzivačom i ostalim uređajima platili račun od 3.500 dinara, ali ih je zato samo dva dana boravka na selu za ovu stavku koštalo čak 2.000 dinara. A, najgore od svega je što ih je čestitka iz EDB dočekala potom i u Beogradu sa 1.000 dinara više, odnosno moraju da plate 4.500.

- Da li je još nekome nerealno povećan račun za struju? Prošli mesec nismo uopšte bili kod kuće ništa nije korišćeno i stiglo nam 15.000, a obično plaćamo 7.000 do 8.000 dinara. Kome da se obratimo? Na šalteru distribucije su nam rekli da smo ko zna šta radili - pitao je jedan potrošač pratioce na društvenoj mreži.

On dalje navodi da je isto prošao i za lokal u kome je u maju platio 60.000, junu 120.000, julu 190.000, a sada je dobio 180.000 dinara!

Ono što, međutim, brine potrošače je što mnogima još nisu ni stigli računi, pa se boje koliko će tek njih odrati.

U EPS AD Beograd, odnosno ogranku „EPS Snabdevanje“, s druge strane, kažu da fakturišu račune na osnovu očitanih stanja potrošenih kilovat-sati koja snabdevaču dostavlja nadležna funkcija Operatora distributivnog sistema Elektrodistribucije Srbije, kako je to propisano odredbama Zakona o energetici.

REKLAMACIJA

Кupci mogu podneti reklamaciju EPS AD Beograd putem elektronske pošte na mejl adresu reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.

Do sada je evidentirano 375 reklamacija na očitano stanje u odnosu na 3,4 miliona kupaca na garantovanom snabdevanju - kažu nadležni.

- Кao i svakog meseca, posle prijema reklamacije na očitano stanje, nadležne službe upućuju zahtev za proveru očitanih stanja i odmah po prijemu izveštaja sa terena dostavljaju zvaničan odgovor podnosiocu reklamacije. Ukoliko se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, oni će biti ispravljeni za obračunski period i o tome će se obavestiti snabdevač koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi i uradi eventualnu korekciju izdatog računa - kažu u EPS.

Bonus video: STRUČNJAK OTKRIVA DA LI SE POMOĆU PAMETNIH BROJILA MOŽE UŠTEDETI STRUJA: Omogćavaju dvosmerno merenje i precizniji su!​​​​​​​

02:02

STRUČNJAK OTKRIVA DA LI SE POMOĆU PAMETNIH BROJILA MOŽE UŠTEDETI STRUJA: Omogćavaju dvosmerno merenje i precizniji su!

(Espreso/Kurir)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.