EVO KOLIKO KOŠTA TEHNIČKI PREGLED PO GRADOVIMA U SRBIJI, I ZBOG ČEGA SE NAJVIŠE PADA: Nema prolaska ni za "SITNICE"
Tehnički pregled, Foto: Vladimir Šporčić

jako je rigorozno

EVO KOLIKO KOŠTA TEHNIČKI PREGLED PO GRADOVIMA U SRBIJI, I ZBOG ČEGA SE NAJVIŠE PADA: Nema prolaska ni za "SITNICE"

Redovnom godišnjem tehničkom pregledu vozilo se podvrgava pre izdavanja saobraćajne dozvole, odnosno izdavanja registracione nalepnice

Objavljeno:

Ukoliko morate da obavite tehnički pregled vozila, biće vam potrebno oko 6.000 dinara, pokazala je analiza "Blica" za više gradova u Srbiji. Tehnički pregled je obavezan za sva vozila pre registracije, a njime se utvrđuje da li je vozilo tehnički ispravno da bi moglo da se uključi u saobraćaj i da li ispunjava sve potrebne propise.

Radnik firme za tehnički pregled u Beogradu, Lazar Spasojević, kazao je da se kod njega ta usluga naplaćuje 6.000 dinara.

- Na količinu kao agencija radim za 3.070 dinara. Usluga registracije je 1.500 dinara, a izdavanje nalepnice 1.200 dinara, rekao je on.

Registracija vozila
Registracija vozilafoto: Profimedia, AMSS/Printscreen

U Subotici je cena tehničkog pregleda 6.000 dinara i nije se menjala u odnosu na prošlu godinu.

- Prošle i ove godine je cena tehničkog pregleda za reperno putničko vozilo 6.000 dinara. Moguće da je u nekim gradovima od 4.500 do 5.000 dinara. Kod nas se nije ništa menjalo, ali od kada se sve snima kamerom ljudi su navikli da dolaze sa opranim i ispravnim automobilima. Samim tim je povećana bezbednost u saobraćaju – kaže Milan Jerinkić, vlasnik firme za tehnički pregled u Subotici.

U Novom Sadu auto-kuće kao po dogovoru jednoglasno nude cenu od 6.000 dinara za tehnički pregled putničkih vozila. Ono što pravi razliku koja Novosađane odlučuje za jedne ili druge krije se u pogodnostima koje nude za svoje klijente. Za određenu firmu će se opredeliti na osnovu brzine usluge, preko širokih mogućnosti plaćanja, pa sve do završavanja registracije na licu mesta. Kako navode iz firmi koje se bave tehničkim pregledima, posla ima jer je to nešto što je obavezno, pa se potražnja za ovakvim uslugama očekuje.

U Nišu ima i za 5.000 dinara

Cena tehničkog pregleda automobila u Nišu košta 6.000 dinara. U pojedinim servisima se može naći ova usluga i za 5.500 ali i za 5.000 dinara. Servisi za tehnički pregled u Nišu nisu menjali cene koje su iste kao i prošle godine.

U Boru za tehnički pregled za sva vozila treba izdvojiti 6.000 dinara, koliko je koštalo i prošle godine. Kako saznajemo, cena tehničkog pregleda je ista, a poskupela je komunalna taksa i polisa, odnosno osiguranje za vozilo.

Tehnički pregled
Tehnički pregledfoto: Zorana Jevtić

U Kraljevu od 3.500 do 6.000

Od 3.500 do 6.000 dinara se kreću cene tehničkog pregleda u Kraljevu. Niža cena je kod onih kod kojih se obavlja kompletna registracija vozila. Ukoliko u servisu želite da obavite samo tehnički, a da onda sami registrujete vozilo u policijskoj upravi, onda je cena tehničkog 6.000 dinara.

Za šta se može pasti na tehničkom pregledu

Na tehničkom pregledu se pada, između ostalog, zato što na registarskoj oznaci ne svetli jedna lampica ili zato što ne radi prskalica za staklo.

Od 2021. godine sve linije tehničkog pregleda moraju da budu pokrivene kamerama odnosno video nadzorom. To znači da više nema „gledanja kroz prste“ zbog malog nedostatka ili kvara na automobilu.

- Ranije smo imali obavezu da automobil na tehničkom pregledu fotografišemo spreda, otpozadi i sa leve i desne strane i posle smo mogli da radimo kako smo hteli. Ali od 5. jula prošle godine to više ne možemo pošto nam je linija tehničkog pregleda prekrivena kamerama – kazali su u jednoj od firmi za obavljanje tehničkih pregleda na Voždovcu.

Kako su tada kazali, zbog toga više ne mogu da zažmure na jedno oko zbog sitne neispravnosti.

- Da bi neki automobil mogao da prođe tehnički pregled mora da ima apsolutno ispravnu svetlosnu signalizaciju. To pored migavaca, farova, stop svetla znači i rikverc svetlo. I ne samo to nego i ispravne sijalice na registarskim tablicama. Ako samo jedna sijalica na tablici ne radi automobil ne može da prođe tehnički pregled – naglašavaju sagovornici.

Kao i ranije, na tehničkom pregledu najbitnija je ispravnost kočnica, signalizacije i upravljačkog sistema uz karoseriju.

- Proveravamo prednju, zadnju i ručnu kočnicu. Dešava se da isprobano prednju kočnicu i da dobro „hvata“, ali da je disk previše kriv odnosno da ovalnost diska nije dobra zbog čega vozilo pada na pregledu. Isto tako događa se da zadnja kočnica dobro koči, ali da je kriv doboš zbog čega kompjuterizovani valjak prijavljuje neispravnost – objasnili su oni tada.

Kabrioleti ne mogu da prođu tehnički ako im ne radi pokretni krov. Takođe, na pregledu se pada ako, recimo, ne može u potpunosti da se otvori prednji ili zadnji prozor – kazali su na tehničkom pregledu i dodali da je praktično teže proći tehnički pregled u Srbiji nego u Nemačkoj.

Registracija automobila skuplja 15 odsto

Registracija automobila poskupela je od 1. januara od 700 do 3.000 dinara, u zavisnosti od godišta automobila, snage motora i kubikaže.

Polisa koja je pre poskupljenja bila 10.000 dinara, sada će iznositi 11.500 dinara, dok će vlasnici sa snagom motora većom od 110 kilovata polisu morati da plate 25.854 dinara umesto dosadašnjih 22.679 dinara.

Osiguravajuća društva su u avgustu 2022. podigla cenu polisa autoodgovornosti za 22 odsto, što je podiglo i cenu registracije. Guvernerka Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković je reagovala i tražila od njih da vrate stare cene. NBS je zapretila da će pokrenuti postupke nadzora protiv onih društava za osiguranje koja nastave da naplaćuju neopravdano povećane premije. Registracija je poskupela početkom decembra zbog povećanja takse korišćenja vozila.

Saobraćaj
Saobraćajfoto: Nebojša Mandić

Koje vrste tehničkih pregleda postoje i kada ih treba raditi

Tehnički pregled je obavezan za sva vozila pre registracije. Tehničkim pregledom se utvrđuje da li je vozilo tehnički ispravno da bi moglo da se uključi u saobraćaj i da li ispunjava sve potrebne propise.

Vanredni tehnički pregled se obavlja pre puštanja u saobraćaj vozila koje je imalo saobraćajnu nesreću, a postoji još i kontrolni za ona vozila kod kojih je pronađena neispravnost prilikom zaustavljanja saobraćajne policije i periodični, piše na sajtu auto škole Fest.

Redovan tehnički pregled može biti na godinu dana i na šest meseci, ukoliko je vozilo starije od 15 godina. Vozači koji poseduju novo vozilo redovan tehnički pregled obavljaju za dve godine.

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, redovni tehnički pregledi su godišnji i šestomesečni.

Redovnom godišnjem tehničkom pregledu vozilo se podvrgava pre izdavanja saobraćajne dozvole, odnosno izdavanja registracione nalepnice. Taj tehnički pregled se može izvršiti do 30 dana pre podnošenja zahteva za registraciju, odnosno nakon isteka roka važenja saobraćajne dozvole.

Šta sve čini tehnički pregled vozila?

Na tehničkom pregledu se proverava ispravnost:

  • uređaja za upravljanje
  • za zaustavljanje
  • za davanje svetlosnih i zvučnih signala
  • za osvetljavanje puta
  • za kontrolu i davanje znakova
  • za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova
  • za spajanje vučnog i priključnog vozila
  • za oslanjanje, za kretanje i osovina

Takođe se proveravaju i elektrouređaji i instalacije, pogonski uređaji, uređaji za prenos snage i oprema vozila.

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.