PUCAMO 185 MILIONA NA REMONT MIGOVA, A NOVI KOŠTA 22 MILIONA DOLARA? Da li je ovo dobar dil za Srbiju?
Foto: prinstcreen/facebook/mikoyan gurevich

"poklon" decenije

PUCAMO 185 MILIONA NA REMONT MIGOVA, A NOVI KOŠTA 22 MILIONA DOLARA? Da li je ovo dobar dil za Srbiju?

Tema o kojoj niko ne priča. Zašto?

Objavljeno:

Isporuka šest aviona koje smo dobili na poklon od Rusije krenula je juče iz Avijacijskog zavoda u Luhovicama pored Moskve, a prvi transportni džin "Antonov 124" sleteo je juče na vojni aerodrom u Batajnicu.

Plan je da svi delovi šest lovaca budu dopremljeni u Beograd do petka 6. oktobra, a spektakularna premijera biće organizovana 20. oktobra, na Dan oslobođenja Beograda.

Ono što deli srpsku javnost, kad su "migovi" u pitanju, jeste to što je najavljeni trošak renoviranja i modernizacije šest letelica ovog tipa iznosi 185 miliona dolara, a cena novih je manja za 53 miliona dolara!

foto: Beta

Cena jednog novog "MIG-29" lovca je 22 miliona dolara, što znači da bi šest "migova" koštalo 132 miliona dolara, znatno manje nego renoviranje i modernizacija ovih koje smo dobili na poklon.

Iako nam ovo deluje suludo i iako bi svako rekao da je bolje da smo kupili nove "migove" nego što stare renoviramo, vojni analitičar i glavni i odgovorni urednik vazduhoplovnog portala Tangosix Petar Vojinović za "Espreso" kaže da treba biti oprezan kad se rekonstruiše cifra od 185 miliona dolara i procenjuje njena isplativost.

Vojinović smatra da i dalje nemamo precizne informacije o tome šta je sve planirano u kompletnom poslu oko novouvezenih MiG-ova, niti koliko će te faze koštati.

foto: Facebook

- Ono što sigurno znamo je da smo letelice dobili za džabe i da u njih moramo uložiti ne bi li im se produžio životni vek još desetak godina. Takođe, ne smemo zaboraviti da ovaj veliki dil obuhvata i produžavanje životnog veka naših postojećih "MiG-ova 29", što je hitna potreba. Zatim će u okviru svega biti nabavljeni i rezervni delovi. Kad se sve popiše, onda zapravo pomenuta cifra i nije toliko velika. Međutim, onaj najnapredniji deo cele priče, modernizacija, još nije ugovoren i pored raznih izjava i želja političara nikako ne znamo da li će se uopšte raditi i koliko će to (dodatno) koštati - kaže Vojinović.

Prema njegovim rečima, ovaj posao je odličan za ratno vazduhoplovstvo i protivazdušnu odbranu, a avioni su za našu zemlju najpraktičnije rešenje.

- Samo ne treba preterivati i zvati ih "moćnima", "najsavremenijima" i slično. Interesantno je da Hrvatska danas otvara ponude za izbor svog novog višenamenskog lovca. Tako da, videćemo ko će biti "bolji", ako se to uopšte može tako i postaviti - smatra Vojinović.

On kaže da bi potpuno novi avioni koštali mnogo više nego što se trenutno priča u javnosti.

- Potpuno novi avioni bi nas koštali više od milijardu dolara: avioni, plus održavanje i plus naoružanje. Srbija nikad nije mogla sebi da priušti tako nešto, verovatno nikad i neće moći - ističe Vojinović.

Lazanski: Ovo je radikalna modernizacija srpske avijacije

foto: Fonet/Kostadin Kamenov

Paket koji će Srbiju koštati 180 miliona evra podrazumeva kompletnu modernizaciju deset aviona MiG 29, četiri Vojske Srbije i šest koje od Rusije dobijamo kao donaciju.

Ti avioni će biti podignuti na nivo „4 plus generacije“. Takve avione imaju Nemačka, Francuska, Velika Britanija i Italija. Zapravo ćemo imati 10 „migova“ najmodernije generacije, kaže za Sputnjik vojni analitičar Miroslav Lazanski.

Važno je reći da u okviru tih 180 miliona dobijamo rezervne motore, rakete dugog dometa vazduh-vazduh, koje dosad nikad nismo imali. Dakle puno rezervnih delova, raketa vazduh-zemlja s laserskim navođenjem, tako da je to zaista radikalna modernizacija lovačke avijacije Srbije - objašnjava Lazanski.

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.