ODZVONILO JE ŠVERCOVANJU! GSP uvodi RIGOROZNE mere, niko više neće moći u bus bez karte!
Foto: Petar Lazović

nema nam spasa

ODZVONILO JE ŠVERCOVANJU! GSP uvodi RIGOROZNE mere, niko više neće moći u bus bez karte!

Što ste se švercovali, švercovali ste se! Ako ovo krene...
Objavljeno: 10:02h

Zbog loše naplate karata, te mesečnog gubitka GSP „Beograd“ od oko 200 miliona dinara, čelnici grada najavili su rigoroznije mere kontrole u javnom gradskom prevozu.

OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!

Ovakve priče i ideje ciklično se ponavljaju na svakih godinu-dve, obično nailaze na odbojnost među putnicima, a do sada nijedna gradska vlast nije uspela da pronađe rešenje za bolju naplatu prevoza čime bi konačno bile smanjene subvencije iz budžeta.

I ovog puta se čini da nadležni nemaju na raspolaganju veliki izbor rešenja, te da je najrealnije da Beograđani za par meseci očekuju ulazak u autobuse, trolejbuse i tramvaje samo na prednja vrata ili uvođenje tolikog broja kontrolora-konduktera koji bi pokrili skoro sva vozila.

1. ULAZ NA PREDNJA VRATA

Putnik sa pripremljenom karticom ulazi na prednja vrata, očitava je pred vozačem i prolazi u srednji deo vozila. Ovakvo pravilo, koje postoji decenijama u Novom Sadu, Subotici, Zrenjaninu i još nekolicini gradova, nikada nije zaživelo u Beogradu, a bilo je nekoliko pokušaja, pa čak i pre uvođenja Busplusa, kada su vrata na vozilima bila izlepljena velikim folijama sa natpisima „Ulaz“ i „Izlaz“.

foto: Nebojša Mandić

Gotovo u samom startu pravilo je ignorisano - putnici nisu birali vrata na koja su ulazili, a vozači su govorili da kontrola nije njihov posao. Angažovani su i asistenti u vozilima i na stanicama, ali ni oni nisu uspeli da se izbore sa putnicima...

2. UVOĐENJE KONDUKTERA

Ulazite u autobus na bilo koja vrata, validirate karticu i kondukter dolazi do vas da je prekontroliše. Ako nemate kartu, on će vam prodati papirnu. Sličan sistem sa kondukterima koji šetaju kroz vozilo primenjivali su privatnici koji su počeli da voze devedesetih godina i tako, za razliku od GSP-a počeli da zarađuju.

3. VEĆI BROJ KONTROLORA

foto: Nemanja Pančić

Slično rešenje poput uvođenja konduktera jer zahteva angažovanje izuzetno velikog broja radnika. Veći broj kontrolora omogućuje bolju pokrivenost linije: od centra do periferije, kao i češće susrete putnika sa njima, zbog čega bi vremenom shvatili da je jednostavnije da redovno plaćaju prevoz.

4. KOMUNALCI – KONTROLORI

foto: Dragan Udovičić

Komunalni policajci dobijaju aparate za kontrolu karata i legitimišu putnike, a onima bez karte pišu prekršajne kazne. Ova mogućnost predstavljala bi represivnu meru, sa jedne strane putnici bi u strahu češće plaćali prevoz, ali bi kao takva mogla da proizvede kontraefekat.

5. FIRME KUPUJU „MARKICE“

Na prvi pogled sve bi bilo rešeno kada bi državna i javna preduzeća imala obavezu da svojim radnicima kupuju „markice“. Ova mera pokazala se odlično u periodu najveće krize GSP-a.

6. RAMPE NA OKRETNICAMA

Uvođenje rampi za ulazak na stanicu se pokazalo kao veoma dobro u BG vozu. Ko nema validiranu karticu ne može ni da priđe vozu.

Bonus video:

U SENCI: Ispovesti napadnutih gejeva

(Espreso.co.rs /Blic.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.