EPOHALNO OTKRIĆE: Naučnici pronašli "ANĐEOSKU ČESTICU"!
Foto: Pixabay

moć nauke

EPOHALNO OTKRIĆE: Naučnici pronašli "ANĐEOSKU ČESTICU"!

Fermioni bi mogli da se iskoriste kako bi se napravila tehnološka revolucija

Objavljeno: 15:04h

Fizičari veruju da su napravili epohalno otkriće, jer su pronašli česticu koja je ujedno i materija i antimaterija, čime je potvrđena ideja o kojoj se priča već 80 godina.

Kad je Velikim praskom stvoren Univerzum ni iz čega, tvrdili su naučnici, ova eksplozija stvorila jednake količine materije i antimaterije.

Ako bi se one ponovo srele, uništile bi jedne drugu, vraćajući se u "ništa", uz jedan "prasak" energije.

Međutim, 1937. godine italijanski teoretski fizičar Etore Majorana predvideo je postojanje čudne klase čestica, zvanih fermioni, koji su sopstvene antičestice.

A sada, u članku u uglednom naučnom magazinu Science, naučnici objavljuju da su pronašli prvi konkretan dokaz postojanja ove čestice, koju su po Den Braunovom trileru "Anđeli i Demoni" nazvali "anđeoska čestica".

Profesor Šoučeng Žang, fizičar sa Univerziteta Stenford, koji je predložio način na koji bi eksperimentom mogla da se pronađe ova čestica, rekao je:

- Naš tim je predvideo tačno gde treba tražiti Majorana fermion, i šta treba tražiti kao znak njegovog postojanja.

Ovo otkriće je zaključilo jednu od najintenzivnijih potraga u fundamentalnoj fizici, koja je trajala tačno 80 godina.

Misli se da bi postojanje fermiona mogla da se iskoristi kako bi se napravila tehnološka revolucija koju obećava pojava kvantnih kompjutera, daleko moćnijih od postojećih računara.

Jedan problem sa kvantnim kompjuterima, koji je ograničio brzinu njihovog razvoja, je da oni moraju biti izlovani od "buke" okoline.

Pretpostavlja se da jedan "kubit", ili kvantni bit informacije može da se skladišti u dva odvojena Majorana fermiona. Dakle, čak i kad bi ometanje okoline uticalo na informaciju u jednom od njih, u drugom bi ona bila na sigurnom.

(Espreso.co.rs/The Independent)