MONASI GA SILOVALI KAD JE IMAO SAMO 10 GODINA! Prava istina o "SVETOM OSTRVU" će vas SLEDITI, a reči SVEŠTENIKA...
Ostrvo Kaldi, Foto: DV TRAVEL / Alamy / Profimedia

PRAVA ISTINA O "SVETOM OSTRVU"

Objavljeno:

Smešteno tri milje od obale Južnog Velsa, svetlucavo ostrvo Kaldi je na mnogo načina destinacija koju bi mnogi voleli da posete u toku odmora. Zelenilo, litice i bele peščane plaže su prava atrakcija i kako piše "Daily Mail" ovaj kraj dočekuje hiljade dece na svoje obale svake godine.

Međutim, mnogi nisu svesni da estetika ostrva krije jezivu tajnu: mračnu istoriju seksualnog zlostavljanja dece koja se proteže više od 50 godina i u vezi je sa tajnom zajednicom katoličkih monaha koji nastanjuju ostrvo.

Navodne žrtve zlostavljanja udružile su se kako bi pokrenule kampanju za preživele sa ostrva Kaldi i godinama se borile za javnu istragu. Ove nedelje, ostrvo je objavilo da će bivši pomoćnik komesara policije i kriminala za Južni Vels, Jan Pikls OBE, voditi „temeljnu reviziju“ tvrdnji o zlostavljanju dece.

MailOnline je razgovarao sa nekoliko žrtava zlostavljanja na ostrvu koje su po prvi put otvoreno govorile o najvećoj životnoj traumi

„Bilo je sigurno utočište za njih da zlostavljaju i siluju decu“.

Kevin O'Konel je imao samo šest godina kada je prvi put boravio na ostrvu Kaldi na porodičnom odmoru sa roditeljima i braćom i sestrama. Bio je to besplatan odmor koji je organizovala Katolička crkva u ruralnom Karmartenširu gde je odrastao.

Kada je imao devet godina, izabran je za oltarskog dečaka i vratio se na ostrvo na nedelju dana kao deo svoje obuke. Ovaj put sam.

„Kada sam prvi put ugledao Kaldi sa broda, izgledalo je kao raj, duga plaža puna dece koja se igraju i zabavljaju. Prišao je monah i rekao mi da je prijatelj mojih roditelja, a ja sam ga prepoznao kao oca Tadeja Kotika. Počeo je da me odvaja od moje grupe dece i provodi vreme sedeći u peščanim dinama, jedući čokoladu. Milovao bi me po kosi i ljubio u glavu'

Mladi Kevin se sledeće godine vratio na ostrvo na odmor i ovog puta tvrdi da su ga otac Tadej i drugi monasi seksualno zlostavljali.

Rekao je da su ga odvodili do oltarskog kamena u ruševinama prethodne opatije gde su ga zlostavljali.

O'Konel je rekao: „Nisam imao gde da pobegnem i sakrijem se, osećao sam se zarobljeno i često sam mislio da ću pokušati da skočim u more i da plivam dok se ne udavim. Moja sestra bi dotrčala do mene na plaži i zagrlili bismo se – i nju je silovao otac Tadej. Tada sam saznao zašto je zapravo ovo takozvano sveto ostrvo. Bio sam svedok zlostavljanja dece, odvučene u mračne vlažne pećine da bi ih silovali, ne samo monasi i sveštenici, već i muškarci koji su dolazili na ostrvo. Za njih je bilo sigurno utočište da zlostavljaju i siluju decu. Kada smo napustili Kaldi, nikada nisam želeo da se tamo vratim. Mrzeo sam sve u vezi tog mesta".

Kod kuće u svojoj parohijskoj crkvi, mladi Kevin je 'ispovedio' svom svešteniku šta se dogodilo njemu i njegovoj sestri. Rečeno mu je, kaže, ako ikada progovori o monasima, Bog će mu okrenuti leđa i đavo će ga uzeti.

Sveštenik je prestravljenom školarcu rekao da će mu noću kroz sanduče proći odsečena ruka i zadaviti ga u krevetu.

Do danas gospodin O'Konel nikada nije živeo u kući sa poštanskim sandučićem na ulaznim vratima.

Protiv njegove želje Kevin poslat je na ostrvo u treću posetu, ovoga puta sa svojim mlađim bratom kojeg je čuvao u strahu da će otac Tadej početi da ga zlostavlja.

Tokom tog boravka mladi Kevin je pronađen u krugu opatije sa povredom na glavi i odveden je u bolnicu na kopnu.

„Još uvek imam ožiljak, ali ni dan-danas ne znam kako sam zadobio tu povredu glave. Rečeno mi je samo da me je staratelj pronašao na zemlji sa ocem Tadejem nagnutim nada mnom. Mojim roditeljima je rečeno da bežim, a ja sam pao i udario glavom - verujem da je to bilo nešto mnogo zlokobnije.'

O'Konel kaže da su njega i njegovu braću i sestre izneverile socijalne službe o kojima su se brinuli u vreme svojih putovanja na ostrvo.

Postao je usamljenik i sve što mu se dogodilo priznao je svojoj igrački u sobi koju je kasnije zakopao 'na tajno mesto'.

O'Konel je upoznao svoju suprugu Kerol 1983. godine, ali joj je tek godinama kasnije rekao o zlostavljanju koje je pretrpeo od strane oca Tadeja i drugih monaha.

Zatim je 2018. godine, nakon godina muke, pokrenuo Kampanju preživelih sa ostrva Kaldi i prikupio 5.000 potpisa na peticiji kojom se poziva na javnu istragu.

2022. godine gospodin O'Konel se vratio na ostrvo prvi put u 44 godini. Postavio je transparent na keju sa natpisom: „Da bismo zaštitili decu budućnosti, prvo moramo otkriti istinu mračne prošlosti ostrva Kaldi. Žrtvama su potrebni odgovori.'

„Pedeset ljudi je reklo da su bili seksualno zlostavljani na Kaldiju. Nikada nisu dočekali pravdu kakvu zaslužuju. Nastaviću da se borim za njih, za sebe i za svoju sestru. Ostrvo Kaldi nikada nije bilo bezbedno mesto za decu, nije bilo ni tada ni sada.“

Bonus video:

04:45

AKO SE SILOVANJE NE PRIJAVI NAKON 72 ČASA SUĐENJE JE ĐAVOLSKI TEŽAK POSAO! Advokat: Postoji način da se olakša žrtvama, evo i koji

(Espreso/ Daily Mail/ Prenela: T.M.)

Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!