ŠTA JE OVO NASA SNIMILA? Fotografija napravila OPŠTI HAOS, dobro pogledajte OVAJ PRIZOR (FOTO)
Nebo, Foto: Profimedia

FENOMEN

Izgledali su kao da je neko probušio rupu na nebu

Ranije ove godine dok je satelit američke agencije NASA “Tera” prelazio iznad Meksičkog zaliva, jedan od njegovih instrumenata snimio je fotografiju oblaka neobičnog izgleda.

Izgledali su kao da je neko probušio rupu na nebu.

Iako neobičan, ovaj fenomen nije nepoznat, piše Biznis Insajder. Istraživači ga dokumentuju od četrdesetih godina prošlog veka, kaže NASA. Ali, tek pre 15 godina su naučnici konačno našli objašnjenje.

Zvanično ih zovu “šuplji oblaci” (cavum clouds), a toliko su veliki da mogu da se vide i sa tla i iz svemira. U pitanju je velika praznina, obično kružnog ili eliptičnog oblika, koja se može javiti u cirokumulusnim ili altokumulusnim oblacima. Rupe su uzrokovane ohlađenom vodom u oblacima koja naglo isparava ili se zamrzava, a mogu je izazvati avioni koji prolaze. Formiraju se kad avioni lete kroz srednji sloj altokumulusnih oblaka, sačinjenih od rashlađenih kapljica, prema studijama iz 2010. i 2011.

Zbog svoje retke i neobične pojave, “šuplji oblaci” nekad se brkaju za neidentifikovane leteće objekte.

Naučnici Istraživačkog centra Lengli NASA-e otkrili su 2010. godine da, što je plići ugao koji avion zauzme da prođe kroz oblake, to je veća šupljina koju ostavlja za sobom. Analiza je pokazala da bilo koji tip aviona može da proizvede “šuplje oblake”.

Da nije ljudske tehnologije, takvi oblaci nikada ne bi ni postojali.

Satelit “Tera” snimio je grupu “šupljih oblaka” kod zapadne obale Floride 30. januara. Više od 1.000 letova dnevno sa međunarodnog aerodroma u Majamiju glavni je faktor koji doprinosi ovom fenomenu, navodi NASA.

“Tera” je dizajnirana da proučava promene u Zemljinoj atmosferi i efekte klimatskih promena. Istraživači koriste podatke sa satelita da mapiraju uticaj ljudskih aktivnosti i prirodnih katastrofa.

06:13

Da li će razvoj satelitske tehnologije biti presudan u geopolitici sveta?

(Espreso/ Blic/ Prenela: T.M.)