MISTERIJA ASTEROIDA BENU NIKAD VEĆA, OGLASILA SE NASA! Evo šta su SAOPŠTILI, ovo je JAKO BITNO
Asteroid, Foto: PROFIMEDIA

NEVEROVATNO

Inicijalno proučavanje uzoraka starih 4,5 milijardi godina sa asteroida Benu, koje je u svemiru prikupila sonda Ozirirs-Rex, pokazalo je visok sadržaj ugljenika i vode, koji bi zajedno mogli da budu indikator da na ovoj steni postoji gradivni materijal koji je osnova života na Zemlji, saopštila je američka agencija NASA.

Ovo je preliminirna procena naučnika koji učestvuju u istraživanju materijala koji je na Zemlju donela letelica Oziris-Rex posle misije od 7 godina i pređenih 6,21 milijardu kilometara.

- Uzorci koje je doneo Oziris-Rex su uzorci asteroida sa najvećom količinom ugljenika prikupljenih do sada i pomoći će naučnicima da istražuju poreklo života na našoj planeti tokom više narednih generacija. Skoro sve što radimo u NASA je pokušaj da odgovorimo na pitanja o tome ko smo i odakle smo došli. Misije poput Oziris-Rex poboljšavaju naše shvatanje asteroida koji bi mogli da predstavljaju pretnju po Zemlju, a da nam isto vremeno daju pogled na ono što se nalazi negde daleko. Uzorak je stigao do Zemlje, ali tek nas čekaju naučna ispitivanja i to naučna ispitivanja kakva do sada nisu viđena – rekao je Bil Nelson, administrator NASA.

Iako je potrebno mnogo posla da bi se shvatila priroda jedinjenja ugljenika koji su pronađeni, inicijalno otkriće je važno za buduće analize. Tajne u kamenu i prašini sa asteroida ispitivaće se decenijama, a pružiće uvid u formiranje Sunčevog sistema, kako su materijali neophodni za život stigli do Zemlje i kakve mere treba da preduzmemo da bismo izbegli udar asteroida nu našu planetu, navela je NASA.

Cilj misije je bio prikupljanje 60 grama materijala sa asteroida, ali veruje se da ga ima više. Kada je sonda sa materijalom otvorena, na njoj je otkriven dodatni materijal.

- Naša laboratorija je spremna za sve što nam je Benu spremio. Imamo naučnike i inženjere koji su godinama radili na razvoju specijalnih rukavica i alata za očuvanje materijala sa asteroida i njegovo čuvanje kako bi mogao da se proučava decenijama u budućnosti – rekla je Vanesa Viči, direktorka Svemirskog centra Džonson u Hjustonu.

Tokom prve dve nedelje naučnici su izveli samo kratke analize inicijalnog materijala, pravili slike i skenirali ga na najrazličitije načine. Pomoću rendgenskih zraka i kompjuterske tomografije napravljen je 3D model jedne od čestica, koja pokazuje njenu neverovatnu unutrašnjost. Rano istraživanje pokazalo je da postoje dokazi o ugljeniku i vodi u uzorku.

00:40

ZEMLJANI MOŽETE MIRNO DA SPAVATE! NASA istorijskim poduhvatom preusmerila asteroid! NAUČNA FANTASTIKA POSTAJE JAVA!

(Espreso/ Telegraf Nauka/ NASA)