"RAZMIŠLJAO SAM O OPCIJAMA ZA...": Markov PODVIG oduševio je region, a sada je opisao SVE DETALJE DRAME u Hrvatskoj
Vagon, Foto: Dragan Kadić

heroj

"RAZMIŠLJAO SAM O OPCIJAMA ZA...": Markov PODVIG oduševio je region, a sada je opisao SVE DETALJE DRAME u Hrvatskoj

Šta se tačno dogodilo, Marko je ispričao za RTL Danas i tom prilikom kazao da je sinoć bio na svom radnom mestu kada je zaustavio voz

Objavljeno:

Marko Lončarević, radnik HŽ-a, zaustavio je sinoć na železničkoj stanici u Dugom Selu voz koji je iskočio iz šina. Portparolka HŽ Infrastrukture je ranije danas pohvalila Marka za hrabrost, znanje i brzu reakciju i poručila da će dobiti novčanu nagradu.

Šta se tačno dogodilo, Marko je ispričao za RTL Danas i tom prilikom kazao da je sinoć bio na svom radnom mestu kada je zaustavio voz. Reč je o vozu od 26 vagona.

- Prilikom prolaska voza Koprivnica - Zagreb dočekao sam ga na naznačenom mestu. Kada je prošlo više od pola voza, primetio sam da je iskočio iz poslednjeg točka vagona. Prvo sam pomislio da poslednji vagon nije bio pričvršćen, ali to nije bio slučaj. Kada se vagon približio na pedesetak metara od saobraćajnice, video sam da je iskočio iz šina jer je 'skakao' u blizini pruge - rekao je Marko i dodao da je jedini mogući način da brzo zaustavite voz da uskočite u njega.

Nikada nije sumnjao šta će uraditi

- Razmišljao sam o opcijama za zaustavljanje. Jedna je bila da mašinovođi dam signalni znak 'stop', ali sam video da je izlazni signal već prošao, odnosno da je prednji deo voza napustio prostor stanice. Jedini mogući način da se voz brzo zaustavi bio je da se uskoči u voz, na sam vagon, povuče ventil vazdušnog voda i na silu ispusti vazduh iz glavnog vazdušnog voda da se voz zaustavi - prepričava Marko.

Voz
Vozfoto: Printscreen/Facebook/ŽELJKO SMRČEK

Na pitanje da li je opasno, Marko odgovara da je devet godina radio kao manevarski vozač. Kaže da nikada nije sumnjao šta će uraditi.

- Dosta sam radio sa momcima koji su mi pokazivali stvari koje svakodnevno rade sa vagonima u pokretu. Tako da sam imao iskustva sa kočenjem vagona u pokretu. Ni u jednom trenutku nisam sumnjao šta ću da radim. To je ono što sam uradio. Nisam oklevao jer sam znao da je to jedini način da odmah zaustavim voz. Da sam, na primer, pozvao da se isključi struja, trebalo bi minut-dva, a do tada bi voz prošao peron i ko zna gde bi stao. Šteta bi bila mnogo veća i bio bi onemogućen železnički saobraćaj na nekoliko koloseka - rekao je on.

Mašinovođa je video da je Marko povukao "slavinu” i da voz koči. Čim je voz stao, pozvao je saobraćajnu službu i rekao im šta se dogodilo. Vagon je odvezen, a šta se tačno dogodilo pokazaće istraga.

Bonus video:

02:41

Voz na baterijski pogon

(Espreso / Index.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.