OVAKO ĆETE NAJLAKŠE REŠITI SUDOKU: Nikad ne biste pogodili KAKO SE IGRA, USPEH je ZAGARANTOVAN
Sudoku, Foto: Printscreen/Youtube/ Cracking The Cryptic

paŽnja

OVAKO ĆETE NAJLAKŠE REŠITI SUDOKU: Nikad ne biste pogodili KAKO SE IGRA, USPEH je ZAGARANTOVAN

Sudoku nije samo slagalica sa brojevima već logička zagonetka. Brojevi je čine kulturno nezavisnom i pogodnom, a umesto njih se mogu koristiti slova, oblici i crteži ne menjajući suštinu

Objavljeno:

Sudoku je logički zasnovana, kombinatorna slagalica sa brojevima. Prvobitno nazvana “Number place” (postavljanje brojeva), kasnije je dobila prepoznatljivo ime koje i danas traje “Sudoku”, što u bukvalnom prevodu znači “jedna cifra” (su– broj, doku– jedan).

Klasičan sudoku se sastoji od 9 kolona i 9 redova, organizovanih u 9 grupa (3×3) i cilje igre jeste da se brojevima od 1 do 9, popune sva polja tako da se ni u jednom redu, koloni ili grupi ne ponovi isti broj. Igra započinje sa delimično popunjenom mrežom koja, ako je dobro postavjena, ima samo jedno rešenje.

Sudoku nije samo slagalica sa brojevima već logička zagonetka. Brojevi je čine kulturno nezavisnom i pogodnom, a umesto njih se mogu koristiti slova, oblici i crteži ne menjajući suštinu.

Kratka istorija

U 19. veku, francuske novine su predstavljale varijacije sudoku slagalica, koje su sadržale dvocifrene brojeve, a njihovo rešavanje je umesto logike zahtevalo aritmetiku. Ključna karakteristika je bila slična – svaki red, kolona i grupa su u zbiru davali isti broj.

1979. godine, sudoku se prvi put pojavio u knjizi slagalica pod nazivom “Number place”. Savremeni sudoku je počeo da dobija popularnost tek 1986. godine kada ga je objavila japanska kompanija za slagalice “Nikoli”, pod imenom “Sudoku” što znači “jedan broj”. Iste godine, Nikoli je uveo dve inovacije: početni broj datih brojeva ne može biti veći od 32, i igra je postala simetrična, odnosno broj početnih cifara je bio raspoređen u rotaciono simetričnim ćelijama.

2004. godine se prvi put se pojavio u američkim novinama, a zatim i u londonskom Tajmsu, zahvaljujući naporima Vejna Gulda, koji je osmislio program za brzo generisanje jedinstvenih slagalica. Mogli bi se reći da je 2005. godine sudoku dobio zalet. Prepoznavši različite psihološke privlačnosti prema lakim i teškim zagonetkama, Tajms je u junu predstavio obe verzije, jednu pored druge, Kanal 4 je u julu dodao sudoku u svoje teleteks usluge, a u avgustu je BBC programski vodič Radio Times predstavio nedeljni super sudoku sa mrežom 16×16 umesto standarnih 9×9.

Pravila

Svaki red mora da sadrži brojeve od 1 do 9, bez ponavljanja.

Svaka kolona mora da sadrži brojeve od 1 do 9, bez ponavljanja.

Svaka grupa od 3×3 polja mora da sadrži brojeve od 1 do 9, bez ponavljanja.

Kad god upišemo novi broj u mrežu, moramo biti sigurni da se on neće ponoviti u tom redu, koloni ili grupi 3×3. Sada kada znamo osnovna pravila možemo krenuti sa rešavanjem.

Potražite redove, kolone ili grupe 3×3 koji već sadrže puno unetih brojeva. To će olakšati unos novih brojeva i rešavanje zagonetke.

3×3 kvadrati su odlično mesto za traženje mogućnosti za upisivanje brojeva jer se svaki kvadrat sastoji od drugih redova i kolona. Pažljivim gledanjem u redove i kolone koje čine taj kvadrat možemo dobiti dosta informacija za eliminaciju i pronalaženje pravih brojeva.

Ipak ne treba se slepo “zakucati” samo u one delove zagonetke koji imaju dosta brojeva i bežati od praznih polja. Naprotiv, čak i većinski prazna polja mogu biti laka za popunjavanje ukoliko susedni redovi i kolone pružaju dobru postavku i priliku.

Saveti za rešavanje Sudoku slagalice

Potražite laka rešenja

Potražite brojeve koji nedostaju

Nastavite da skenirate celu slagalicu

Stalno iznova procenjujte mrežu

Budite strpljivi i uživajte u rešavanju

(Espreso/stakakozasto.com)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.